Het Film & DVD Topic #9.

Status
Not open for further replies.
Alleen de enige acteur met wat meer aanzien, Willem Dafoe, die doet dan weer niet mee. Desondanks kan ik niet wachten 'm te zien!

Daar heb je dan weer een punt. :P

Gister Slumdog millionaire gezien, al vond ik 'm wat voorspelbaar, ik vond het wel een heel mooie film.

Gister Paranormal Activity gezien, best wel freaky film op sommige momenten, sfeertje was er ook wel naar, al met al prima horror :)

Vanavond naar This Is It, erg benieuwd naar :)

Schijnt echt een TE zieke en enge film te zijn. Ben wel benieuwd opzich, die Lars von Trier is echt een geschifte mofo:D

Die film is echt niet eng, wel komen er meerdere malen geslachtsdelen in beeld en worden er ook bizarre dingen mee gedaan in full close- up.

Boondock saints 2 heb ik gezien, zeker een prima vervolg. Komt denk ergens eind november in de bios in nederland.

Gister 1408 opnieuw gekeken. 1e keer was leuk, nu ging ie wel.

Public enemies vond ik wel echt vet trouwens! Echt goede actie scenes man... zonder muziek, keihard knallen :) ik hou daar wel van. Beetje zoals heat (nog steeds 1 van mijn favorieten!)

Die film is echt niet eng, wel komen er meerdere malen geslachtsdelen in beeld en worden er ook bizarre dingen mee gedaan in full close- up.

Boondock saints 2 heb ik gezien, zeker een prima vervolg. Komt denk ergens eind november in de bios in nederland.

Laten we het erop houden dat ik sommige psychologische thrillers (Jacob's Ladder bijvoorbeeld) bijzonder eng vind. Als ik die trailer van Antichrist zie dan lijkt die film me bijzonder eng, maar niet in traditionele zin.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Z5tKBGcWQZE"]YouTube - Antichrist (2009) - Official Theatrical Trailer #1 [HD][/ame]

Check de momentjes op: 0:36, 0:40, 0:57, 1:12, 1:24. 1:49. Typische dingen die mij best beangstigend lijken aan deze film.

Moet trouwens zeggen dat de film er opvallend aantrekkelijk uitziet. Willem Dafoe kan ik ook wel waarderen denk ik...

"..maar niet in de traditionele zin."
Dit is meer psychologisch.
Die boe-schrik-films kijk ik überhaupt niet, maar deze ga ik wel een kans geven.

wtf is daar nou eng aan, stukje bos een wijf op de badkamer vloer en een grommende vos?

Ik kan het niet zo goed uitleggen, ik vind het bijzonder ongemakkelijk om naar te kijken. Blairwitch Project is ook debiel eng en daar kan je ook heel cynisch over doen.

De gelaagdheid die achter Antichrist zit (daar weet ik overigens nog niet veel van uiteraard) versterkt zulke dingen ook alleen maar. De titel alleen al met het vrouwelijke symbool als de laatste letter t van Antichrist. Dan in een bos met een pratend dier, de verwijzing naar het verhaal van Adam en Eva lijkt me best op zijn plaats. Bekijk dan de context... Ik bibber al van de mogelijke filosofie die von Trier in zijn film aan de orde brengt.

Overigens, The Shining valt in eenzelfde categorie lijkt me en die film heb ik ook als erg eng ervaren...

kheb het idee.... dat jij nooit echt kan gaan zitten en naar een film kijken, zonder je hersenen overuren te laten draaien :P

vind Blairwitch project overigens helemaal niet eng, en best kut...

Moon

Best vette film, maar niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Sam Rockwell is erg goed, de muziek is goed en het ziet er wel goed uit (de film heeft slechts 5 miljoen gekost volgens mij). Hij is wel een tikkeltje traag. Film draait jammer genoeg maar in 5 zalen in heel Nederland, dus als je hem wilt zien moet je waarschijnlijk wel een eindje reizen.

Ik kan het niet zo goed uitleggen, ik vind het bijzonder ongemakkelijk om naar te kijken. Blairwitch Project is ook debiel eng en daar kan je ook heel cynisch over doen.

De gelaagdheid die achter Antichrist zit (daar weet ik overigens nog niet veel van uiteraard) versterkt zulke dingen ook alleen maar. De titel alleen al met het vrouwelijke symbool als de laatste letter t van Antichrist. Dan in een bos met een pratend dier, de verwijzing naar het verhaal van Adam en Eva lijkt me best op zijn plaats. Bekijk dan de context... Ik bibber al van de mogelijke filosofie die von Trier in zijn film aan de orde brengt.

Overigens, The Shining valt in eenzelfde categorie lijkt me en die film heb ik ook als erg eng ervaren...

haha, nee antichrist is echt te erg hoor vrienden. Die chick knipt in full close up der clit eraf. (plus nog wat andere rariteiten met mannelijke geslachtsdelen) Sorry maar ik vond hem echt zwaar slecht. Heb meer gelachen om die film moet ik zeggen.

Als je zo'n film wilt zien die jij bedoelt moet je paranormal activities kijken. Die is wel echt eng! Heel sterk gemaakt.

Dat bedoelt hij dus net niet.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Het gaat niet om fysieke gruwelheden, maar om de psychische beladenheid van het verhaal, de personages en de gebeurtenissen. Dit zijn overigens ook meteen de films waar ik het meest van hou en wat ik (onopgemerkt) misschien ook zoek in een film, de mind-fucks. Dat maakt voor mij een film interessant en geeft het diepgang.

Status
Not open for further replies.
Back