This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het Film & DVD Topic #9.

Status
Not open for further replies.
Dat lijkt mij dan weer juist een pluspunt bij zo`n soort film.

Was het ook, absoluut. Erg vette film, aparte insteek die erg goed uitpakt. Op het einde krijgt de kijker toch nog een goede dosis actie, die mij een beetje aan een leuke shoot m up deed denken. Cool verhaal verder, goed geacteerd door Sharlto Copley en mooie special effects. In grote lijnen ging de film precies zoals ik hoopte, op een paar kleine details na.

Alleen had ik het schip wel aan willen zien komen en willen zien vertrekken... En heeft die 'vader' het nog overleefd, of is die overleden? Ook ietsje meer over de reden van het bezoek had ik ook wel chill gevonden. Ik las ergens in een script op internet dat de 'queen' dood was gegaan en dat de werkers daardoor geen doel meer hadden oid. Naja zoiets had er wel in gemogen...

Al met al erg tof en zeker een bioscoopbezoekje waard!

Vader? Als je Christopher Johnsen bedoelt, die alien, die heeft het zeker overleefd want hij vliegt weg met het moederschip. Als je de hoofdpersoon bedoelt waar het om ging, hij is getransformeerd in een volledige alien. Dit zie je duidelijk aan de laatste shot waar hij dat soort bloemetje als alien zijnde aan t maken is wat zn vrouw eerder laat zien, verder heeft ie daar verband om zn arm nog steeds. Ze vertellen verder ook heel kort even dat de aliens geen doel hebben doordat ze leiderschap verloren zijn.

Sjoerd, van jou had ik wel beter verwacht!

Ik vond er serieus geen drol aan, het te lange docu gezeik deed mij al besluiten dat ik het een ruk film zou vinden Enige beetje leuke vond ik het geknal in dat robot pak. Bij de rest viel ik in slaap

Vorige week wel weer Transformers @ gezien, en DAT vind ik dan wel weer tof

Echte "jongetjes" film :+

Whahahah.. Hoop alleen niet dat ik nu de hele film al weer ken :X (zoals het de laatste tijd wel vaker is met trailers)

Heb zon voorgevoel dat t net als met funny people is, alle leuke stukken zie je al in de trailer.

Maar... heeft Christopher Johnsen ook gedacht aan het gat dat de Z. Afrikanen in de romp hadden gemaakt voor de toegankelijkheid tot de Aliens (eerste paar minuten) alvorens weg te vliegen? Zo nee, dan zal ook hij uiteindelijk aan zijn einde zijn gekomen door het space vacuüm. Wellicht denk ik te ver door omdat het natuurlijk 'alleen' een film is...

Net gekeken, vond 'm best vet, juist dat 'documentaire' gedeelte

+1

Vond het ook een goede film!
Z-A ipv US
Imo met toch een duidelijke boodschap.
En gewoon Game-achtige actie.

Ik neem aan dat er "over drie jaar" een vervolg komt?
Het is Wikus beloofd.

+1

Vond het ook een goede film!
Z-A ipv US
Imo met toch een duidelijke boodschap.
En gewoon Game-achtige actie.

Ik neem aan dat er "over drie jaar" een vervolg komt?
Het is Wikus beloofd.

Mooi dat ze dat in het begin ook zeggen: "Not in LA, New York [en nog een stad], but South Africa"

dude wtf zo ver moet je niet doordenken

No shit Sherlock..

Ik kijk genoeg films om dit simpele plot te begrijpen hoor Waar ik op doelde was of 'de vader' (enige relevante vader in de film lijkt mij idd Christopher Johnson...) het overleefde. Hij is zwaargewond en je ziet duidelijk dat ie er moeite mee heeft. Ik gok dat ie het wel overleefd heeft aangezien er op dat schip geavanceerde technologie aanwezig is om te genezen (aangeezien hij ook Wilhelm terug kon brengen naar zn normale toestand). Maar het zou toch leuk zijn voor een eventueel vervolg als alleen zoonlief terugkomt bv.

En ja, ze vertellen kort even dat ze geen doel meer hebben, dat diep ik in mijn post alleen maar verder uit omdat er in een script op internet iets stond over een 'queen' die dood was. Tis verder geen vraag.

Wel nog iets anders btw, in diverse trailers zie je een stukje dat een alien wordt verhoord in een verhoorkamer en dat ie zegt 'we just wanna go home'. Zat dit ook in de film? Ik kon het mij niet voor de geest halen namelijk, maar misschien ben ik het vergeten.

Trouwens over dat gat in de romp, dat is makkelijk te weerleggen, ze kunnen gewoon die ruimte afsluiten, althans dat is in het scifi wereldje iets wat vaak gedaan wordt

Sjoerd, van jou had ik wel beter verwacht!

Ik vond er serieus geen drol aan, het te lange docu gezeik deed mij al besluiten dat ik het een ruk film zou vinden Enige beetje leuke vond ik het geknal in dat robot pak. Bij de rest viel ik in slaap

Beter verwacht? Een film goed vinden is een mening, allereerst. Daarnaast blijkt al duidelijk dat jij van films houdt waar een bepaald plot in zit en er flink geknald wordt. Niets mis mee, maar ik probeer toch wel iets meer uit een film te halen. Denk aan originaliteit, scenario, acteerwerk, filmwerk, special effects, etc.

Gister btw Inglorious Basterds gezien. Wel leuk, niet speciaal. De dialogen (waar het toch duidelijk omdraaide in het eerste deel) pakten mij niet. Verder weer typisch Tarantino, dwz lange dialogen, leuk gefilmd, veel gore en leuke wendingen. De dialogen in het tweede deel werden al beter en de finale was ook grappig. Uitblinkers vond ik Christoph Waltz en Brad Pitt. Waltz deed die Duitser erg tof en Brad Pitt was met zn accent en vooruitgeschoven kaak ook lekker bezig... Maargoed een zeventje denk ik.

Dat stukje in die verhoorkamer zit er inderdaad niet in, viel me ook al op.

Net Ken Park gezien. Dat moet toch wel de meeste vage film zijn die ik ooit heb gezien 8P

Last edited:
Status
Not open for further replies.