Vandaag ken park gezien. Wat een vreselijke kutfilm zeg. Werd er een beetje misselijk van.
Aan de ene kant vind ik dat films je direct moeten pakken en 'overweldigend' moeten zijn.. Sommige films brengen je in een andere gedachtegang en laten je dingen inzien waar je eerder nooit zo over had gedacht.. Je zou ook kunnen zeggen dat een film waar je meer in gaat zien 'mislukt' is, aangezien je in feite al die details de eerste kan al had 'moeten' zien, vind ik persoonlijk.. Aan de andere kant kun je je ook afvragen of bepaalde details te zien zijn, aangezien sommige films tot in de puntjes worden uitgewerkt, zoveel dat het niet te behappen is de eerste keer...
usual suspects is ook zo'n film die je minimaal 2 keer moet zien, terwijl bvb the prestige de 2e keer toch al te veel weggaf
Na, als je kijkt naar Mulholland Drive bijvoorbeeld. Dat is een film waar je voor het kijken al van weet dat hij na de eerste keer zowat niet te begrijpen is. Die film is gewoon een enorme puzzel met ook nog een paar open plekken waardoor sommige dingen zeer persoonlijk interpreteerbaar worden. Er zijn hele groepen specifieke filmfreaks die die film al een keer of 40-50(!) hebben gezien en vertellen dat zij elke keer weer iets nieuws ontdekken. Om maar is aan te geven wat voor impact zo`n film heeft. Ik ben persoonlijk dol op dit soort films, hoewel ik een film als The Godfather ofso (klassieke voorbeeld van een film met een eenvoudig plot die voor de rest alles tot in de puntjes uitwerkt) ook erg goed kan waarderen.
Toch zijn de films met een zekere symbolische waarde voor mij de onbetwiste nummer één, omdat ik denk dat zo`n film maken en bedenken voor maar heel weinig mensen is weggelegd.
Heb vorige week toevallig 'Into The Wild' nog eens gekeken.. Wat een prachtige film is dat, pas bij de tweede keer kijken kreeg ik meer waardering voor de prachtige natuurshots die er inzitten, aangezien je begrijpt wat de gedachte achter die shots is..
Ben er voor mezelf niet uit wat nou beter is, wellicht is er wel geen beter...
Ik zou Twin Peaks eens kijken
Ik zou Twin Peaks eens kijken
Gister Ex-Drummer gekeken, was er een uur na die tijd nog raar van.. Wat een ontzettend idiote film, heb ik nu goed begrepen dat:
je in de gedachte (het zieke boek) van de schrijver kijkt? Halverwege de film zie je namelijk dat hij verder gaat met schrijven van het boek en het verhaal loopt vanaf daar ook weer verder