This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het Film & DVD Topic #9.

Status
Not open for further replies.
Die film is SICK. Mja, vind dat juist wel vet. Vind films waarin iedereen naar de klote gaat altijd wel mooi. :+ Net als Trainspotting en Requiem for a dream. :W

Na, als je kijkt naar Mulholland Drive bijvoorbeeld. Dat is een film waar je voor het kijken al van weet dat hij na de eerste keer zowat niet te begrijpen is. Die film is gewoon een enorme puzzel met ook nog een paar open plekken waardoor sommige dingen zeer persoonlijk interpreteerbaar worden. Er zijn hele groepen specifieke filmfreaks die die film al een keer of 40-50(!) hebben gezien en vertellen dat zij elke keer weer iets nieuws ontdekken. Om maar is aan te geven wat voor impact zo`n film heeft. Ik ben persoonlijk dol op dit soort films, hoewel ik een film als The Godfather ofso (klassieke voorbeeld van een film met een eenvoudig plot die voor de rest alles tot in de puntjes uitwerkt) ook erg goed kan waarderen.

Toch zijn de films met een zekere symbolische waarde voor mij de onbetwiste nummer één, omdat ik denk dat zo`n film maken en bedenken voor maar heel weinig mensen is weggelegd.

usual suspects is ook zo'n film die je minimaal 2 keer moet zien, terwijl bvb the prestige de 2e keer toch al te veel weggaf

usual suspects is ook zo'n film die je minimaal 2 keer moet zien, terwijl bvb the prestige de 2e keer toch al te veel weggaf

Daarom gister The Prestige ook maar overgeslagen en The Boat that Rocked opgezet!
Erg vermakelijke film met een paar toffe stukken, daarnaast ook bijzonder fijne muziek in deze film.

Munich staat klaar voor vanavond ofzo, en denk dat ik ook maar een paar films uit het lijstje van Lucien ga bijkijken:

The Fountain, Magnolia, O Brother Where Art Thou, The Insider, Road to Perdition

Ik zou Twin Peaks eens kijken

Dat denk ik ook, er is waarschijnlijk geen beter, aangezien iedereen een film anders kan interpreteren.

Into the Wild vind ik ook echt geweldig. Ik kan me vinden in de gedachtegang van Chris, mooi om dat te herkennen. Maar ik heb ook al een paar keer een discussie gehad met mensen die die film echt niks vonden. Ik heb toen geprobeerd uit te leggen waar de film nu om draait, maar dat vind ik altijd ontzettend moeilijk...

Ditzelfde gevoel heb ik bij Kate Winslet in Revolutionary Road.

Die beviel mij ook wel idd.

Gister naar inglorious bastards geweest, het commentaar over tarantino snap ik wel maar des ondanks heb ik weer genoten, lang geleden dat ik echt dubbel gelegen heb

Dit ziet er anders ook erg aantrekkelijk uit. Ik weet alleen niet of we deze in NL te zien krijgen...

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=x-i42Mrw3no"]YouTube - 'Big Fan' Trailer HD[/ame]

Gister Ex-Drummer gekeken, was er een uur na die tijd nog raar van.. Wat een ontzettend idiote film, heb ik nu goed begrepen dat:

je in de gedachte (het zieke boek) van de schrijver kijkt? Halverwege de film zie je namelijk dat hij verder gaat met schrijven van het boek en het verhaal loopt vanaf daar ook weer verder

Gister trouwens 1408 gekeken.

John Cusack speelt goed in die film, maar zoals hij in Being John Malkovich speelt was natuurlijk wel beter.

Funny People

Wel een leuke film. Duurt alleen 2.5 uur en dat is toch te lang. Zitten een hoop hele rare scenes in die niet echt te plaatsen zijn De grappige momenten lijken wat schaars omdat de film echt te lang duurt.

Gisteren Primal Fear en Oh Brother Where Art Thou gekeken. Wat een topfilms zijn het ook! De rol van Edward Norton in Primal Fear is echt super goed gespeeld, net als George Clooney in Oh Brother!

Het hoofdpersonage is een schrijver, die dus die bende 'mongolen' op bezoek krijgt. het begin van de film is voornamelijk een voorstelling van de personages. En hij besluit dan dat hij er een boek over kan schrijven, dus die andere personages gebruiken voor zijn boek. Hij schrijft volgens mij op wat hij heeft meegemaakt, maar het komt er dus uit als een verhaal dat hij vertelt aan de kijker.

@KevinP
Ja, zo ver was ik ook.. Tis dus alleen de vraag of hij het hele verhaal zijn boek is (wellicht schrijft hij een boek over een schrijver met een writersblok, die op die manier weer aan het schrijven komt) of dat het inderdaad is zoals jij hierboven beschrijft

Kon het dus nog redelijk volgen :+

Status
Not open for further replies.