Het Film & DVD Topic #9.

Status
Not open for further replies.
Gisteren The Big Lebowski gekeken. Haha wat een film :#

Absoluut mijn favoriete komedie :D!

Heb er een te toffe limited edition DVD uitgave van, en een statue van The Dude :W;

IMG_0394.jpg

Gran Torino

Ik was al een beetje huiverig en al snel bleek dat ik de film beter in de automaat had kunnen laten zitten. Ongelofelijk slechte film, vooral die Aziatische bijrollen, stuk voor stuk tenenkrommend slecht. Sommige films kennen ook 'gaatjes' in de verhaallijn. Bij Gran Torino sloeg dit zo ver door dat ik me niet kan indenken hoe iemand deze half opgevreten mottenjurk aan elkaar heeft kunnen naaien. Gezichtsverlies voor Eastwood.

Afrader dus.

Vanmorgen naar de voor première geweest van Inglorious Bastards.

Wat een steen goede film zeg, vond hem echt super vet!

Gran Torino

Ik was al een beetje huiverig en al snel bleek dat ik de film beter in de automaat had kunnen laten zitten. Ongelofelijk slechte film, vooral die Aziatische bijrollen, stuk voor stuk tenenkrommend slecht. Sommige films kennen ook 'gaatjes' in de verhaallijn. Bij Gran Torino sloeg dit zo ver door dat ik me niet kan indenken hoe iemand deze half opgevreten mottenjurk aan elkaar heeft kunnen naaien. Gezichtsverlies voor Eastwood.

Afrader dus.

Totaal niet mee eens. Zeker een aanrader. Erg goede film, en erg goed geacteerd door de oude eastwood. Viel me niks negatiefs op van de acteerprestaties van de koreanen. Gaten in de verhaallijn zijn me ook niet opgevallen.

Sorry dat ik t zeg maar af en toe kom je echt over als een gefrustreerde filmrecensist :p

Vond gran torino ook een erg goede film.

Elke vrijdag een oude james bond op tv :W
echt te vet!

Totaal niet mee eens. Zeker een aanrader. Erg goede film, en erg goed geacteerd door de oude eastwood. Viel me niks negatiefs op van de acteerprestaties van de koreanen. Gaten in de verhaallijn zijn me ook niet opgevallen.

Sorry dat ik t zeg maar af en toe kom je echt over als een gefrustreerde filmrecensist :p

Nou nee hoor:D. Maar goed, mijn toelichting.

Eastwood speelt karikaturaal (overacting). Op zich doet hij het best aardig. Maar zijn zure gezichtsuitdrukkingen en het daarbij gek makende gegrom moeten wel erg duidelijk maken wat voor vervreemde, harde bolster hij wel niet is. Hij had wat meer ingetogen moeten spelen. Dan de dramatische Aziatische acteurs. Het buurmeisje, het buurjongetje, de gangleden, stuk voor stuk een aanfluiting. Het moment dat het buurjongetje in de kelder opgesloten wordt en totaal los gaat, het buurmeisje wat hele cynische, soort van tough opmerkingen maakt tegen gangleden, de gangleden die de helden bedreigen in de film, het zijn allemaal acteermomenten die me echt de laue pis op me schoenen doen kletteren.

Het grootste minpunt wat de film echt de das om doet is het totaal op los zand gebaseerde verhaal. De vreselijk irritante dominee die om de drie minuten weer bij Eastwood aan de deur komt (heel,heel slecht uitgewerkt, wat is daar nou de bedoeling van?) met een soort van morele verplichting ofso. Die band tussen de twee acteurs (de cynicus en de toegewijde emo) is heel erg gemaakt, voelt totaal niet echt aan en is daarbij als idee ook een enorm cliche vind ik. Ook schuwt de hoogbejaarde weduwnaar Eastwood geen enkele vorm van geweld, want hij duikt echt op elke vorm van onrecht met getrokken pistolen of geweren (hij is ook wel erg toevallig overal bij in de buurt). De politie bekomt iig nergens aan te pas. Ook die criminele neef van dat buurjoch, waarom de fuck zou die dat joch zo graag bij de gang willen hebben? Dan het tenenkrommende einde waarin Eastwood een einde creeert om zelf als held de film te verlaten (er wordt na zijn dood nog even slim opgemerkt door een agent dat de gangleden door de vele getuigen heel lang de bak in gaan, zwaar amateuristisch) en je hebt een film die me van het begin tot het eind de bibbers gegeven heeft.

Ik kijk trouwens de laatste tijd echt te weinig films.

Een paar waar ik sowieso heen moet, Inglorious Bastards en Away We Go, beide wel hoge verwachtingen van.

Status
Not open for further replies.
Back