Eerste seizoen Sopranos is ook wat anders dan de andere seizoenen. Tony heeft nog niet het kenmerkende dialect van de latere seizoenen en oogt vrij jong. Paar afleveringen doorbijten, als je 3-4 afleveringen gezien hebt, ben je hooked.
Zelfde geldt voor The Wire. Je denkt bij de eerste aflevering, ´is daar nou al die commotie voor´, totdat je een beetje gewend bent. Dan moet je uitkijken dat je niet elk moment van vrije tijd achter de tv kruipt om weer een aflevering te kijken.
Klopt, de stijl (beelden, dialogen, settings, etc) veranderd ook naarmate de seizoenen voorbij gaan bij de Sopranos. Ik heb alle dvd's, soms gewoon 3-4 afleveringen achter elkaar gekeken, beste serie ooit!
Sopranos blijft voor mij ook de vetste serie die ik ooit gezien heb. Ik heb de hele reeks inmiddels drie keer gekeken, dit kan ik voor geen andere serie zeggen. Zelf vind ik de eerste seizoenen juist de sterkere seizoenen.
Wat in mijn ogen de Sopranos een erg sterke serie maakt, is de goede verbeelding van de moeilijkheden die Tony in zijn privéleven ondervindt doordat hij in de Maffia zit.
Sopranos en OZ, lastige keuze. Ik vind The Shield btw ook niet verkeerd, lees ik weinig over in dit topic.