Het algemene voetbal topic #2

Status
Not open for further replies.
Ik kan wel begrijpen dat hij op zo'n moment iemand helemaal afzaagd. Zelfde situatie als bij Ajax - Az in principe (doorspelen terwijl je medespeler gruwelijk wordt neergehaald) Wat vd schaaf deed was gewoon smerig.

Er zijn geen regels voor.
En ik ben het inmiddels eens dat het ook wel makkelijk de counter eruit halen is. Het heeft weer te maken met dat scheidsrechter moeilijk dit soort dingen kunnen beoordelen en de spelers soms goed kunnen acteren.

"Klaas-Jan Huntelaar hoeft niet te vrezen voor een schorsing. De KNVB maakte bekend dat de tuchtcommissie niet van plan is de Ajacied te bestraffen voor zijn trap in de richting van Simon Cziommer.
Huntelaar leek afgelopen zondag in het thuisduel met AZ Cziommer te schoppen vlak voordat de spits een vrije trap wilde nemen. Scheidsrechter Erik Braamhaar stond er vlakbij en besloot de Oranje-international daarvoor niet te bestraffen.

Daardoor ontsnapt Huntelaar aan een eventuele sanctie van de tuchtcommissie, zo blijkt uit de verklaring die de KNVB dinsdag verspreidde. 'Het incident is waargenomen en beoordeeld door scheidsrechter Braamhaar. Dit betekent dat de tuchtrechtelijke organen van de voetbalbond achteraf niet meer tot strafvervolging kunnen overgaan"

Los van het feit wie het is geweest etc..Is het toch opmerkelijk dat omdat de scheids erbij stond het dus niet vervolgt word, terwijl deze na het zien van de beelden wel toegeeft dat het een duidelijke rode kaart was. Dus hij durfde geen rood te trekken? "achteraf kunnen we niets meer doen omdat hij er naast stond" Hij stond er nog beter voor dan wat de tv beelden laten zien. Weer een voorbeeld dat een scheids gewoon hulpmiddelen moet krijgen. Want dit zijn visa versa wedstrijd bepalende zaken.

Die cziommer is gewoon een aansteller, afgezien van het feit dat huntelaar de beweging niet had mogen maken stelt cziommer zich aan. Huntelaar maakt namelijk een schoppende beweging naar de voor hem rechter knie van cziommer en cziommer grijpt naar zijn andere knie.

huntelaar.gif

Hij schermt de bal af, het is lomp maar cziommer is een mooie toneel speler als je het mij vraagt.

Over rood gesproken:

1.gif

Last edited:
Nee hoor, hij raakt echt die knie. En over aanstellen etc hou maar op. Dat doet iedereen. Buiten dat geeft de scheids rechter ook aan dat het rood had moeten zijn. En hij schermt de bal zo af omdat hij weet dat cziommer er aan komt en hem dus wil raken.

De cler raakt hem mooi met de voet de linker van de tegenstander en met de andere knie het andere been. Ook rood.

Die cziommer is gewoon een aansteller, afgezien van het feit dat huntelaar de beweging niet had mogen maken stelt cziommer zich aan. Huntelaar maakt namelijk een schoppende beweging naar de voor hem rechter knie van cziommer en cziommer grijpt naar zijn andere knie.

Idd, en nee niet omdat ik een ajax fan ben:)

Zo te zien raakt hij Cziommer idd op de linker knie. Maar wel toevallig dat Huntelaar gelijk de bal met de hand op pakt, of was en sprake van het stil leggen van het spel?

Czoimmer grijpt helemaal niet naar ze verkeerde knie, hou toch eens op mensen.
Huntelaar raakt hem gelukkig voor Czoimmer niet vol :x
Het had rood moeten zijn, net als de Cler en net als Opdam 2x geel had moeten krijgen.

Verder vind ik het aanstellen ook zo smerig, C. Ronaldo is daar het topvoorbeeld van.
Op Furby was wel een overtreding zag ik, alleen die liep na 20sec ook weer top fit.

Waarom zou Huntelaar zich anders excuseren? anders zou je wel boven cziommer gaan staan en schreeuwen dat hij zich niet zo moet aanstellen. Zoals dat gebruikelijk is.

Ja idd 8P Maar weet niet wie gisteren voetbal insite heeft gezien maar daar lieten ze het vertraagd zien en vond ik het allemaal nog wel meevallen :)

Nee Steinson was geel geen rood maar feit is dat hij de bal niet raakte :)
Verder wordt ik een beetje moe van de discussie dus houd ik ermee op :*

Status
Not open for further replies.
Back