This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het algemene grote voetbal topic

Status
Not open for further replies.
Altijd op het gemakkie weg als pot is afgelopen, ff hotdog op dat plein ervoor verorberen en peukje roken en naar huis. Dan is de drukte ook weg. Wordt altijd helemaal para van die mensen die 5 min voor het einde al weg gaan...

Hoop trouwens wel op een mooie pot a.s donderdag, maar zal weinig worden denk ik. Buit is toch al binnen en die gasten zullen niet met 5-0 op dr kloten willen krijgen.

Ik blijf zowiezo zitten totdat de spelers klaar zijn met hun ronde langs de tribunes, dan is de helft het stadion al uit, 5 min voor het einde weggaan vind ik zo triest...

"Nike zoekt nieuwe club voor Ronaldinho
25 september 2006, 11:42
Door: Gijs Van Hulten
Als het aan Nike ligt, speelt Ronaldinho zijn laatste seizoen in het shirt van FC Barcelona. Anders zou het gezicht van de kledingmagnaat zijn kunsten volgend jaar in Puma-tenue moeten vertonen. Dat druist natuurlijk tegen alle marketingregels in.
Het logo van het alternatieve merk prijkt vanaf volgend jaar op de Catalaanse shirts. Dit bevestigde Barcelona-voorzitter Laporta onlangs aan enkele journalisten. Deze deal verklaart de flirt van Ronaldinho met enkele andere clubs. Een van de redenen waarom de Braziliaanse superster in 2003 voor Barca tekende was het feit dat Nike de club van kleding voorzag"

Belachelijk natuurlijk, maar het zegt wel wat over de belangen van tegenwoordig.

Van Nistelrooij bekritiseert Van Basten

AMSTERDAM - Vanuit Madrid is de aanval geopend op bondscoach Marco van Basten en diens wijze van selecteren. Volgens Ruud van Nistelrooij laat Van Basten zich leiden door persoonlijke voorkeuren en weigert hij, om ‘moeilijk gedoe’ in de nationale ploeg te vermijden, ‘bepaalde persoonlijkheden’ te selecteren.

Vanuit Madrid is de aanval geopend op bondscoach Marco van Basten en diens wijze van selecteren. Volgens Ruud van Nistelrooij laat Van Basten zich leiden door persoonlijke voorkeuren en weigert hij, om ‘moeilijk gedoe’ in de nationale ploeg te vermijden, ‘bepaalde persoonlijkheden’ te selecteren.

De spits van Real Madrid verwoordt zijn onvrede deze week in het blad Sportweek. Sinds het wereldkampioenschap in Duitsland maakt Van Nistelrooij, evenals trouwens Van Bommel, geen deel meer uit van het Nederlands elftal.

In het interview trekt Van Nistelrooij de integriteit van Van Basten in duidelijke bewoordingen in twijfel. ‘Het jammere is dat de bondscoach zich niet alleen laat leiden door voetbalkwaliteiten van spelers, maar ook door andere dingen. Ik noem dat het ‘’ik mag je-gehalte’’. Dan kan hij op persconferenties wel zeggen dat het met mijn voetbalkwaliteiten te maken heeft, maar dat is niet geloofwaardig.’

Van Basten wordt vaker verweten dat hij bij voorkeur jonge, volgzame spelers selecteert. Behalve Van Nistelrooij en Van Bommel worden bijvoorbeeld ook (mondige) spelers als Davids en Seedorf door hem genegeerd.

In Sportweek zegt Van Nistelrooij: ‘Ik schijn er nu niet meer bij te horen. Terwijl ik denk dat het Nederlandse publiek er recht op heeft om de beste spelers van het land te zien. Ik vind dat ik erbij hoor.’

Van Nistelrooij was op het WK aanvankelijk de eerste keus van Van Basten, maar na de laatste groepswedstrijd, tegen Argentinië, werd hij in de aanval vervangen door Dirk Kuijt. De bondscoach stelde de pers daar eerder van op de hoogte dan de speler zelf. Dit tot groot ongenoegen van Van Nistelrooij, die daarover zijn beklag deed in het bijzijn van de voltallige spelersgroep.

Na het WK keerde hij niet terug in de nationale selectie. Van Basten geeft de voorkeur aan Huntelaar en Kuijt. Van Nistelrooij: 'Het is wel heel erg rigoureus allemaal. Als ik de hand in eigen boezem steek, kan ik alleen maar raden. Misschien vond hij mijn houding de laatste dagen op het WK niet goed. Misschien beviel de manier waarop ik me geuit heb hem niet. Ik ben opgekomen voor mezelf, als mens. Dat is in de groep gebeurd, waar iedereen bij was. Misschien vond hij dat verkeerd. Ik weet het niet. Alleen Van Basten weet het.’

Ik vrees dat ik het met van Nistelrooij eens ben, in vergelijking tot Kuyt is hij imo 'beter'.

Kijk dit soort dingen maken het voetbal helemaal kapot...

Ruudje moet nu niet te arrogant gaan worden, want hij heeft niet echt veel betekent voor oranje, ik vind hem ook beter dan kuyt, dat wel

Alsof Ronaldinho naar Barca ging voor Nike, wat een gelul natuurlijk... Kijk als ik doris de vries in een kappa shirt zie spelen en ronaldinho in een nike shirt en ik vind die kappa shirt mooier koop ik die gewoon, en niet omdat ronaldinho in een nikeshirt loopt.

De blessure van Patrick Kluivert lijkt mee te vallen. Dinsdag is de knie van de spits onderzocht in het Amsterdam Medisch Centrum en daaruit bleek geen forse schade. Eerder bekeken Eindhovense artsen de knie al.

Stan Valckx, technisch manager van PSV, zegt dat Kluivert last heeft van kraakbeenletsel. Aan het eind van de week zal de aanvaller de training weer hervatten, onduidelijk is nog wanneer hij weer inzetbaar is.

Psv doet het geen eens slecht, wel erg slordig voetbal, geen goed middenveld staat er, ze missen cocu best erg denk ik.

Verder hadden ze de 1e helft een hele goede kans.

Ik hoop toch voor ze dat ze nog winnen :W

Status
Not open for further replies.