Het algemene grote voetbal topic #5

Status
Not open for further replies.
Van Geel: "Suárez wil heel graag naar Ajax"
Martin van Geel heeft aan De Telegraaf laten weten dat de interesse van Ajax in Luis Suárez zeer serieus is. De aanvaller wordt gezien als opvolger van Ryan Babel, die morgen bij Liverpool zal tekenen.

FC Groningen, de huidige werkgever van Suárez, heeft via de officiële clubsite echter aangegeven geen interesse te hebben in een verkoop van zijn groeibriljant. Ook Martin van Geel heeft dat meegekregen, maar volgens hem wil de jonge Uruguayaan zelf wel heel graag naar Ajax.

"FC Groningen wil niet meewerken. We hebben tot drie keer toe met de club contact gezocht. We mogen volgens de reglementen daarna wel degelijk met de zaakwaarnemer van Suárez praten. We hebben dat ook gedaan", vertelt de technisch directeur.

"We hoorden namelijk dat Suárez wel interesse in een overgang had. En na een gesprek met het management van Suárez weten we zeker dat hij graag naar Ajax verhuist. We willen hem daarom nog steeds graag overnemen", luiden de duidelijke woorden van Van Geel.

Het schijnt dus te mogen..

Zelfs al het handje van God gekregen....
Je komt er voor naar het stadion.

De rel voor vandaag;

Ajax wil Suarez, Ajax zegt dat Suarez ook wil. Groningen wil hem houden en praat niet met Ajax. Ajax praat dus met Suarez...

Je moet je beter inlezen. Dat MAG gewoon, nadat je voor de 3e keer kenbaar hebt gemaakt dat je interesse in een speler hebt. Dat Groningen zoiets gelijk op hun website zet is ook triest. Beetje de achterban paaien ofzo? Verder moeten ze niet denken dat die speler ook gelijk de hoofdprijs waard is, omdat Babel toevallig veel opbracht.

Je moet je beter inlezen. Dat MAG gewoon, nadat je voor de 3e keer kenbaar hebt gemaakt dat je interesse in een speler hebt. Dat Groningen zoiets gelijk op hun website zet is ook triest. Beetje de achterban paaien ofzo?

Ik heb gehele verhaal gelezen.
Als het mag, dan mag het. Daar oordeel ik ook niet over.
Maar de rel is er wel natuurlijk. En ik snap Groningen wel, daar komt Ajax even Suarez ophalen...of Groningen wil of niet.

Verder moeten ze niet denken dat die speler ook gelijk de hoofdprijs waard is, omdat Babel toevallig veel opbracht.

En natuurlijk gaat Groningen de hoofdprijs vragen, of mag Ajax alleen de hoofdprijs krijgen en nooit betalen? Ze weten dat jullie goed bij kas zitten...dus why not? Betaal maar als je zou graag Suarez wil hebben met z`n contract tot..... En v.Geel deelt dan de mening van Groningen met z`n "Als Hargreaves zoveel waard is dan is Sneijder....."

Maar het zal wel weer zo lopen ; Suarez gek maken die wil natuurlijk weg......Groningen werkt niet mee....Rechtzaak (sportieve verbetering blaat)en voor een leuk bedrag hebben ze een spits erbij.

We knerpen soms van dat werkweigeren van spelers doordat ze wegwillen etc...en de transfer afdwingen. Maar zo doe je dat dus...of het nu mag of niet.

Als Suarez een contract bij groningen heeft, dan mag je dat toch niet zomaar negeren en naar een andere club gaan? Spelers staan gewoon op een loon lijst als een "normale" onderneming.

Volgens mij mag je tijdens dat contract alleen weg als er een wederzijds akkoord is.

zo leer ik dat iig bij arbeids/sociaal recht :D

Als Suarez een contract bij groningen heeft, dan mag je dat toch niet zomaar negeren en naar een andere club gaan? Spelers staan gewoon op een loon lijst als een "normale" onderneming.

Volgens mij mag je tijdens dat contract alleen weg als er een wederzijds akkoord is.

zo leer ik dat iig bij arbeids/sociaal recht :D

Nee als het echt een zeer goede arbeidsovereenkomst is kan je er via de rechter onderuit komen, dan krijg je van de rechter een transferbedrag toegewezen en als dat betaald word mag je weg.

Het is in de voetballerij ook zo dat als je een contract van 5 jaar heb je na 3 jaar in principe transfervrij weg kan lopen.

Trouwens, mocht Ajax 10 miljoen ofzo neerleggen dan gaat Groningen echt wel akkoord hoor.

"Luis Suárez stapt naar de arbitragecommissie om een transfer naar Ajax af te dwingen. Zijn zaakwaarnemer Jan Kabalt bevestigt in De Telegraaf dat de Uruguayaan via spoedarbitrage naar de Amsterdamse club wil verhuizen"

Gaat nergens over.....en nu mag de rechter een leuk bedrag gaan bedenken?

Kansloos hoor.

"Luis Suárez stapt naar de arbitragecommissie om een transfer naar Ajax af te dwingen. Zijn zaakwaarnemer Jan Kabalt bevestigt in De Telegraaf dat de Uruguayaan via spoedarbitrage naar de Amsterdamse club wil verhuizen"

Gaat nergens over.....en nu mag de rechter een leuk bedrag gaan bedenken?

Kansloos hoor.

Niks kansloos.

Als je een aanzienlijke verbetering van situatie voorgeschoteld krijgt dan mag je gewoon weg voor een bepaald bedrag, dat zijn gewoon de regels.

Ik las ergens dat hij bij Ajax ongeveer 3x zoveel ging verdienen als bij FCG, dus die gang naar de rechter is imo een logische...

Ook als je ziet hoeveel beter hij eigelijk is dan de rest van zijn team, en om nou nog jaren bij Groningen te moeten spelen of met Ajax CL (ja ik ben positief gestemd) gaat spelen in een veel beter team is de keus nog makkelijker

Uhm nee?

Wat lul je nou Aplus, hij heeft toch bij ze volle verstand een contract getekend tot 2011. Groningen vindt dat hij niet weg mag, dan hoor je je daar maar aan te houden klaar.

tegenwoordig gaan spelers steeds vaker zo weg.. raar hoor.

Als jij bij je baas 1500 € verdient en je kan bij een andere baas 3000 € verdienen. Dan wil je toch ook weg? En dan zal de rechter jouw ook in het gelijk stellen.

Duivel.

Nou ik weet niet of dat zo makkelijk gaat hoor.
Contract = contract en volgens mij kom je er alleen onderuit als 1 van de 2 partijen zich niet aan de voorwaarden houd die in het contract staan beschreven.

Weg willen is nog niet weg kunnen.

Het zijn imo kansloze dingen dit. Wat inmiddels bij het voetbal past tegenwoordig.

@ Lennert,

Als het jullie Huntelaar zou gebeuren? zelfde mening?

Weg willen is nog niet weg kunnen.

Het zijn imo kansloze dingen dit. Wat inmiddels bij het voetbal past tegenwoordig.

@ Lennert,

Als het jullie Huntelaar zou gebeuren? zelfde mening?

Tegenwoordig nog wel ;)
Ene neeskes schijnt op dezelfde manier ooit bij Ajax te zijn weg gegaan net als de gebroeders de Boer ;)

Het hoort er kennelijk bij al is het geen nette gang van zaken.

Status
Not open for further replies.
Back