Gepakt...

Hilly

ik ben KK TOF
Vandaag ree ik op een lang stuk wel "aardig" hard rond de 100 digi :D . kijk ik achter me zie ik zoon MotorJ##D.. ik stug 45 rijden maar hij wenkte me toch te stoppen. Het was een lang stuk langs een rivier en dus geen manier om te ontsnappen..

Hij vraagt: waarom heb je je helmbandje niet vast.. die heb ik nooit vast.. (bespaar me het commentaar maar). Ja dat word 40 euro.. en is hij niet een beetje opgevoerd...
Ik: Ja een beetje..
Hij: als ik je nog is zie rijden moet je meteen mee naar rollerbank.

hij heeft dus al men gegevens opgeschreven in zen boekje. maar ik heb geen geel bonnetje gehad..

verder reed ik alleen met men voorkap vast omdat de helft van me kappen gejat is en de rest thuis ligt want ik ben nog wat aan het afstellen etc..

nu komt de vraag :D : krijg je die boete als je niet zon geel papiertje gehad heb???

vorig jaar koninginnedag had ik ook al een boete voor "zonder helm" rijden en die heb ik nog steeds niet gehad :D

dus wie weet hier meer van..

Advertisement - register to remove this

Mja, achteraf toch mazzel dat je alleen voor je helmbandje een bon hebt gekregen (die boete komt dus egwel, reken daar maar op).

die boete krijg je wel!!!!!!!!!

Enne je zit te zeuren om 40 euro, terwijl je in de meeste gevallen mee mag voor controle = rollerbank en dan zat je wel op 300 euro (als je 100 digi rijdt) duzz je heb gewooon mzzl gehad. Duzz nie moeilijk doen over 40 euro.

staat er €40 op het niet vastmaken van helmbandje?? :eek: nooit geweten....

maarruh ut lijkt me ook nie slim om van 100 ineens naar de 45 te gaan heej, dan ziet tie gelijk dat dat niet klopt. beter rij je dan rustig 60 ofzo

€40 krijg je als je geen helm op hebt, of een niet goed passende helm op hebt, of wel een passende helm ophebt maar het bandje niet vast zit... ook als het bandje wel vast zit maar nogal los zit kunnen ze je een boete geven.

Je moet je helm dus gewoon goed ophebben, ik heb eens een verhaal gehoord van iemand die viel met zijn scooter met ze kop op de weg en z'n bandje zat dus niet vast, en toen werden zijn oren dus 'geamputeerd'...

goed vastdoen dus...:)

Ik geef toch commentaar: doe dat helmbandje vast jezoes, val een keer, en je ziet waarom die erop zit, doe dan geen helm op.

Oja, geel papiertje hoeft niet natuurlijk.

je hebt best mzzl gehad dat je de eerste boete van zonder helm niet gekregen hebt, want het was zo dat als je voor de 1e x een boete kreeg zonder helm was dat 90 piek en de 2e x 120piek.

Zo, dat is zinnig, je helm op en niet het bandje vast |(
Als je pleurt valt je helm van je kop en zoals je ziet word je daar ook gewoon voor gepakt.

:D

waarom zeiken over dat helmbandje, tog eigen risico scoot gaat ook te hard, dus zeik niet man jezus, helmbandje wel errug, scoot te hard niet erg :(
dat eeuwige gezeik erover :mad:

hilly, wel mazzel gehad jah

btw: je scootie rijd wel lekker ;) (alleen stel em af :D)

kijk, je mag dan wel te hard rijden op je scooter maar dan moet je ook zorgen dat je een beetje fatsoenlijk beschermd bent en een helm fatsoenlijk op zetten is dan wel het minste wat je kan doen.

Back