saddam gepakt....

Originally posted by RUBEN R
So what! Ik zie liever dat de VS alle chemische, biologische en nucleaire wapens op de hele wereld hebben, dan een of andere bananenrepubliek met een gestoorde dictator aan het hoofd.......

Dat afgeven om de VS/Bush altijd... Lijkt wel een trend te zijn, leg mij dan eens uit wat voor gevaar je in de VS ziet....??
Ik denk dat als de VN en vooral de VS er in slagen om van Irak een eerlijke en welvarende democratie te maken, dat dat nog wel voor een omslag in het midden-oosten kan zorgen en dat daar eindelijk eens een einde kan komen aan de dictatoriale regiems...


100% mee eens..

k'denk dat sommige mensen het verschil niet (willen) zien tussen stabiele landen met wapens & onstabiele landen met wapens...
 
Gelukkig is Amerika heel stabiel ... gelukkig worden de Amerikaanse verkiezingscampagnes grotendeels gesponsord door de wapenindustrie !

Ze hebben de wapenindustrie dus te vriend te houden ... dus moet er werk voor ze zijn --> wapens maken !

Ik bewonder het land om zijn hoge mate van welvaart ... maar er gebeuren ook zoveel slechte dingen daar!
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Gelukkig is Amerika heel stabiel ... gelukkig worden de Amerikaanse verkiezingscampagnes grotendeels gesponsord door de wapenindustrie !

Ze hebben de wapenindustrie dus te vriend te houden ... dus moet er werk voor ze zijn --> wapens maken !

Ik bewonder het land om zijn hoge mate van welvaart ... maar er gebeuren ook zoveel slechte dingen daar!

denk je nu echt dat een president van de vs die wapens zomaar kan / mag / zal inzetten?

think again :|
 
Ik zie idd zoals Ruben al zegt, liever Amerika met de wapens dan zo'n bananenrepubliek met een geflipte dictator.

De kans op eventuele opstand zal nu wel stukken kleiner zijn denk ik aangezien één van de belangrijkste schakels gevangen genomen is. Tevens zal de wil om in opstand te komen minder zijn omdat ik denk dat Saddam toch wel de belangrijkste drijfveer is geweest voor de fanatiekelingen.
 
Dit is dus echt serieus het eerste beeld wat in me opkwam toen ik die foto van saddam zag! Ik vondt hem echt op de kerstman lijken, te wreed :D
 
Eindelijk eens wat mensen met verstand die iets zeggen.. (Ruben r)

Wat goed dat iedereen elkaar napraat, Bush is slecht, hij wil lekker oorlogje spelen, doet wat zijn vader niet afmaakte, bullshit toch!
Denk je dat nou serieus? Ik praat niet alles goed wat Amerika doet, maar het werd tijd dat er ingegrepen werd, en dat deden ze, en maar goed ook!!
Het is echt niet zo simpel als wel eens gezegd wordt..
 
Originally posted by Pronk
Dit is dus echt serieus het eerste beeld wat in me opkwam toen ik die foto van saddam zag! Ik vondt hem echt op de kerstman lijken, te wreed :D
ff gemaakt met mn zwager :p maargoed ik zal hem wel in het nutteloze fototopic zetten, want om de discussie hier een beetje serieus te houden...
 
Originally posted by zjonnie
Eindelijk eens wat mensen met verstand die iets zeggen.. (Ruben r)

Wat goed dat iedereen elkaar napraat, Bush is slecht, hij wil lekker oorlogje spelen, doet wat zijn vader niet afmaakte, bullshit toch!
Denk je dat nou serieus? Ik praat niet alles goed wat Amerika doet, maar het werd tijd dat er ingegrepen werd, en dat deden ze, en maar goed ook!!
Het is echt niet zo simpel als wel eens gezegd wordt..

Zo is dat zjonnie... wordt zo immens ziek van die mensen die lekker meepraten met de hogen bazen. Bush doet immens goed werk, houdt pakkende speeches etc...
 
Dit is het eerste puntje in de oorlog wat echt goed is! Tuurlijk, ze hadden het regime verdreven. En het is ook goed dat ze dat gedaan hebben, maar ze zijn de oorlog begonnen om andere redenen dan ze aan het volk hebben verteld. Het was al lang bekend dat Irak helemaal geen gevaarlijke wapens meer had. Ze konden helemaal geen chemische wapens maken. De CIA had een rapport gemaakt waarin stond dat Irak voor de buitenwereld helemaal niet gevaarlijk was. Maar hier kon de Amerikaanse regering niet mee aankomen dus moest George Tenet met een nieuw rapport komen waarin wel stond dat Irak gevaarlijk was en dat ze banden hadden met Osama en het Al Qaeda netwerk. Dit waren allemaal leugens.... Saddam had helemaal niks met Osama of z'n vriendjes te maken. Dat wil helemaal niet zeggen dat Saddam een lieverdje is. Het is goed dat ze 'm gepakt hebben. Maar wees dan gewoon eerlijk en ga niet leugens verspreiden om het volk achter je te krijgen en met andere bedoelingen Irak aanvallen.
 
Originally posted by David_p
Die hij dan mss helemaal niet heeft :rolleyes:

Nee sure, hoe zijn al die Iraanse Koerden dan gedood? 10.000'en te gelijk vermoord met gifgas of een ander chemisch wapen... Maar nee hoor, die heeft ie nu niet meer.. |( :|
 
Originally posted by mendophir
Zo is dat zjonnie... wordt zo immens ziek van die mensen die lekker meepraten met de hogen bazen. Bush doet immens goed werk, houdt pakkende speeches etc...

Die voor hem geschreven worden. En luister eens goed naar wat ie zegt? Hij zegt geen fuck. Na elke zin 10 secondes pauze...Gaat echt nergens over.

Hail to Bill Clinton.
 
Nog even een aanvulling hierop. Amerika is gewoon een raar land. Allerlei andere belangen spelen mee in hun oorlogen, zeker in deze oorlogen tegen 'terrrrissmme' zoals die ex-alcoholist altijd zegt.

Bijvoorbeeld: Waarom grijpen ze niet in in NoordKorea, dat kernwapens wil maken of misschien zelfs al heeft en nog steeds in staat van oorlog is met Zuid-Korea?

Waarom investeren ze slechts 4 of 5 miljard dollar in Afghanistan, een land dat totaal geen infrastructuur heeft, en helemaal plat is gebombardeerd en geschoten na 25 jaar oorlog, en meer dan 85 miljard in Irak, dat zeker voor die regio, gewoon een welvarend land is?

Waarom staan ze toe dat China een schitterend land als Tibet totaal verwoest, chemisch afval in de meren dumpt, etc. etc.? Ja dat is natuurlijk een te grote handelspartner :|

Amerika, ooh ooh, wat een geweldig land. Kyoto verdrag is er nog steeds niet doorheen, het internationale Strafhof in Den Haag erkennen ze niet....:|

En zo kun je nog wel even doorgaan.
Beetje jammer allemaal he.
 
Back
Top