Gepakt wat nu, lees dit

als je zo hard gaat wegrijden dan denken ze natuurlijk dat je op een gejatte scooter rijdt. Beter stop je gewoon en geef je toe dat je te hard reed, dat is beter dan je leven riskeren voor een paar honderd euro 8P

Maarre scooter krijg je ws wel terug, maar ik denk met al je leuke onderdelen eraf gehaald. En een fikse boete natuurlijk...
 
zelf denk ik niet dat je hem terug krijgt.

ik heb ongeveer hetzelfde gehad, reed op autoweg, (5 uur sochtends, verw8 je geen politie langs de kant), auto langs de kant met laseren (denk ik), ik moest er wel langs, kon nergens meer afslaan.
goed, achter me aan met zwaailampen en na een paar minuten toen ie me inhaald kreeg ik een stopteken door zo;n foon, maar ik reed gewoon door (was vlakbij een mooi dorpje). voor me reed een auto die op een gegeven moment gas losliet, waardoor ik ook zachter moest gaan.
omdat de auto naast me reed moest ik dus wel naar rechts(de b-weg). ik ging dus vol in mijn remmen. auto 1 tel later ook, agent stapte uit, maar ik ging door de berm. even later stond ik weer op om mijn scoot te pakken, maar die deed het niet.
bleek een kuil in het gras te zitten van een halve meter breed en een meter diep.

in eerste instantie kreeg ik mijn scoot niet meer terug, maar omdat ik mijn scooter perse nodig had voor mijn werk (anders vervoerprobleem) kreeg ik hem een week later terug.
ik reed op de autoweg, omdat op de b-weg allemaal slingers zitten. omdat ik zelf weinig licht op mijn scoot heb en zwart vizier heb en de weg slecht verlicht is (ik vond risico te groot om daar te rijden) reed ik dus op de autoweg.

ik kreeg die dag 1 boete mee (negeren van stopteken) de rest weet ik allemaal niet, komt nog.

dus veel succes.

ow jah, je krijgt er ook nog wel 1 voor negeren van stopteken denk?
 
Okee nog een reactie van mij en daarna kan ie wel dicht!
Waarom zou ik dit in godsnaam verzinnen? Kost me alleen maar oeite om niks!
Ik reed op de autoweg omdat dit me veiliger leek dan op een of ander kutfietspad met allemaal bladeren, kuilen en paaltjes e.d
Setup zat er net onder dus even de top testen 's avonds is normaal, niet dan (dat ding moet waar het kan natuurlijk vlammen)
Als een politieauto je een stopteken geeft en je bent hem net voorbij gereden met veel te hard, of je hebt een snelle setup, dan vind ik je juist gek als je meteen stopt! Die troep die eronder zit kost veel geld en tijd en dat zou je dan zomaar meteen af laten pakken, ja dacht het dus niet!
En als je op de vlucht bent voor de politie dan denk je natuurlijk niet over de gevaren na, en wat er wel niet had kunnen gebeuren!
 
Ik ben het wel eens met just, tis natuurlijk niet leuk om je troep kwijt te raken aan de wouten... mjah je had wle ff kunne stoppen en als die donut aap uit zn auto kwam had je lekker het gas open moeten trekken :D en de wielen moeten nemen :D
 
Ze kunnen hem nooit van je afpakken (je scooter dan) volgens de regels, maar als je moet voorkomen is uiteraard alles mogelijk. Veel succes in ieder geval.
Verder is het een beetje vaag dat er mensen zijn die zo reageren op zijn "acties". Als je bang bent je scooter te verliezen doe je toch ook alles om de politie voor te blijven?
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
JaguaRox,

Heeft niks met trots te maken. Als jij weet dat je zwaar de lul gaat zijn, probeer je alles te doen om de politie af te schudden.

Hij is niet bewust door rood gereden etc.


Of stop jij braaf voor de politie?

Hij is gewoon een aarzige moraalridder, moet je ook hebben (of eigenlijk niet :))...
 
Ik droom nog steeds van een wilde achtervolging als ik in mijn 309 rijd dat er dan een half korps achter me aan sjeest 8P gelieve geen motoren dan maaja het is een droom dus dan kan dat 8)
 
Snap het wel hoor, der zijn der een paar die hier de moraalridder willen uithangen (niks mis mee hoor, imago is toch al erg zat van de scootrijder).

Maar die dude heeft welenigzins gelijk of niet? Kijk, ik denk echt niet dat ie bij zijn eigen d8 'ff 3x door rood rijden en dan nog ff tegen het verkeer in'. Praat niet goed, maar als je net een week je pretspul hebt (btw, hoe kan je na een week al 105 digi rijden, nooit van inriiden gehoord???) dan is het echt niet leuk als je alles kwijt bent.

Scoot krijg je wel terug, beredenering van officier van justitie is van autorijders rijden veel te hard, en hun boete is zelfs nog minder als de waarde van je scooter, da sniet eerlijk :p. Je mag zelfs je pretspul houden als je de boete accepteert die staan voor het rijden met niet-orginele onderdelen. DUs als jij je c20 van 250e niet kwijt wil ofzo, zal ik de boete pakken, dies minder.

En nog iets, zelfs als ik in me rijleswagen zit en ik zie wouten raak ik in paniek, wat die gasten doen is geen controleren meer maar heksenjacht op scoot rijders!!
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
JaguaRox,

Heeft niks met trots te maken. Als jij weet dat je zwaar de lul gaat zijn, probeer je alles te doen om de politie af te schudden.

Hij is niet bewust door rood gereden etc.


Of stop jij braaf voor de politie?

Ik snap het ook wel maar tegen het verkeer in rijden, door rood en 3x toegestane snelheid is levensgevaarlijk, ook voor mede weggebruikers.

Mja, ik rij nu ong 9 maanden scooter en ben nog nooit achterna gezeten terwijl ik ELKE dag op me scooter zit. Ik vind het ook nog steeds een wonder dat ik op 0,0 euro boete sta.

Ok, me reactie klopt dan niet helemaal omdat ik zelf geen ervaring heb :p
 
1 ding snap ik nog steeds niet. Hoe kan je met je lompe kop een politie auto inhalen??

Verder, topspeed testen moet uiteraard begeuren, maar dus niet op een weg waar je auto's in moet halen enzo. Tenminste ik zou toch eens aan je veiligheid denken. Er hoeft maar 1 megool tussen te rijden die je een temtest geeft ofzo en je bent je scoot en je dierbare huidje kwijt.

Verder ben ik het met je eens dat als je achterna gezeten word je weleens wat dingetjes vergeet, ivm regeltjes enzo. Komt door de adrenaline.

Mijn mooiste moment was op me ouwe puch maxi een motorjood zoekgetrapt te hebben, poortje in en in de tuin van ****** geparkeerd :D
 
Ik reed op de zandvoortselaan, eerst krijg je een stuk waar je 80 mag en daarna 50. Ik hoop echt dat ik dat ding terugkrijg, ben er echt ziek van.
Als het motorpolitie was geweest was ik meteen gestopt trouwens, en ik kan jullie alleen maar aanraden alleen weg te rijden als je de buurt redelijk kent en genoeg ontsnapmogelijkheden ziet, anders ben je nog veel meer de lul (kijk maar naar mij)
Heb het bureau gebeld en hoor pas over 2 weken of ik hem terugkrijg, want ze moeten contact opnemen met justitie en die gaat dat bepalen.
 
Oh ja even over die agenten. Die stonden aan de overkant van de weg een auto aan te houden en de weg was leeg en ik zat net op zijn topsnelheid toen ik ze zag. Ik had niet eens verwacht eigenlijk dat ze me achterna zouden komen, omdat ze nog met die auto bezig waren, beetje stomme actie van me! Het was echt een weg waar je gewoon veilig snel kon rijden.
 
maar niemand eerder naar achtervolging toch nog gepakt? vertel dan ff welke boetes je wel en welke je niet kreeg...



ik ben btw 1 keer gepakt door auto :shame:.
reed op lange weg van nijmegen naar elst op fiets pad, we reden net een controle voorbij, vlieg een polo het fietspad op :S, wij allebei in de ankers, dik pissed, stappen er 2 motorjuten uit. papieren ed ingenomen, moesten we helemaal naar politiebureau in elst rijden, met 1 auto voor ons en 1 motoren achter ons (lekker overdreven kutzooitje daar).
(elst is kutdorp, is niks gewend, politie daar zijn opperaarsen)
 
Originally posted by just
Ik reed op de zandvoortselaan, eerst krijg je een stuk waar je 80 mag en daarna 50. Ik hoop echt dat ik dat ding terugkrijg, ben er echt ziek van.
Als het motorpolitie was geweest was ik meteen gestopt trouwens, en ik kan jullie alleen maar aanraden alleen weg te rijden als je de buurt redelijk kent en genoeg ontsnapmogelijkheden ziet, anders ben je nog veel meer de lul (kijk maar naar mij)
Heb het bureau gebeld en hoor pas over 2 weken of ik hem terugkrijg, want ze moeten contact opnemen met justitie en die gaat dat bepalen.

Wie gaat er nou 105 digi over de z'voortselaan rijden... :| dan ben je echt GEK in je hoofd..... jees man..... doe dat soort dingen langs de haarlemmerweg ofzo.. veel veiliger.. mre goed.. verder zwaar verrot voor je enne suc6 met je proces.. ik hoop dat je je scootje terugkrijgt..............
 
Last edited:
Back
Top