Fun/Shit Topic #17

Status
Not open for further replies.
Ik kan het beste dit maar accepteren anders krijg ik namelijk niks. Ze heeft duidelijk advies gehad van iemand met een juridische achtergrond.

soms is die wetgeving klote, maar ik kan dit navragen aan me zusje als je wilt want dit slaat nergens op.
Dit zou betekenen dat je beter een contract kunt maken voor dat je je auto uitleent.

Dus je leent morgen haar laptop en laat die uit je handen vallen en toevallig stap je er ook nog op.
Of je zegt dat haar auto verkeerd geparkeerd staat en bied haar wel aan met deze koud om hem te verplaatsen.
Dan zet je hem tegen een muur of paal en geef je het zelfde verhaal.

igg zou het geen vriend / vriendin meer zijn
 
Volgens mij geen bullshit hoor..

Een auto is uitgesloten van de aansprakelijkheidsverzekering. Die collega hoeft, hoe lullig het ook is, in feite dus niks te betalen. Het komt dus aan op de verzekering van de eigenaar van de auto..

Maar het is natuurlijk wel zo netjes als zij de schade gewoon zou betalen, ook al is ze daar niet toe verplicht.
 
Shit: Dat geouwehoer over een elfstedentocht. Onverstaanbaar gebrabbel van Erik Hulzebosch,Piet Paulusma die ook nog niet weet wat het worden gaat, Wolter Kroes die er een liedje over maakt:( bejaarde ijsmeesters.
 
Voetuigen worden inderdaad vaak uitgesloten in de WA verzekering. Puur juridisch is het een lastig verhaal en is er geen eenduidigheid over dat zij _moet_ betalen. Dat ligt er maar net aan welke afspraken er gemaakt zijn, en dan nog. Dat ontslaat haar verder niet van schadeplicht en aansprakelijkheid. Maar als die kip niet uit eigen zak wilt betalen, wordt het zeuren.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik voor haar hoop dat ze het bij iemand heeft gedaan die het laat om het op een andere manier driedubbel terug te halen. Wat je kapotmaakt betaal je immer, dat hoort bij een goed fatsoen.
 
Volgens mij geen bullshit hoor..

Een auto is uitgesloten van de aansprakelijkheidsverzekering. Die collega hoeft, hoe lullig het ook is, in feite dus niks te betalen. Het komt dus aan op de verzekering van de eigenaar van de auto..

Maar het is natuurlijk wel zo netjes als zij de schade gewoon zou betalen, ook al is ze daar niet toe verplicht.

Dat is in het geval van een ongeluk van toepassing, maar schade is gemaakt door de persoon zelf zonder ongeluk lijkt mij. Die trailer ( van de boot ) is niet van herni, dus als ze die tegen de auto heeft laten komen dan spreken we toch over een andere situatie ? of zie ik dat verkeerd
 
Als ik zeg dat ik de trein ga halen hang ik die ook niet achter mn auto hoor. 8P

Heeft ze geen gemeentespullen vernield ofzo? In dat geval kan je dr even aangeven bij de politie, dat hoort namelijk gemeld te worden.
Kan je mooi aanschuiven als benadeelde in een strafproces. :+
 
even terug gelezen, er staat inderdaad niet een boot op een trailer, wat wellicht met dit weer niet logisch lijkt.
Daar ging ik wel van uit.
Maar kan inderdaad zijn dat ze met de auto op de boot is gegaan.
 
Als ik zeg dat ik de trein ga halen hang ik die ook niet achter mn auto hoor. 8P

Heeft ze geen gemeentespullen vernield ofzo? In dat geval kan je dr even aangeven bij de politie, dat hoort namelijk gemeld te worden.
Kan je mooi aanschuiven als benadeelde in een strafproces. :+

Dat zou een mooie zijn ja
 
Iedereen bedankt voor de reacties! ik zal het verhaal nog wat verder toelichten.

Ik ben dus bedrijfsleider in een supermarkt op Terschelling. Het was druk en ik had weinig ruimte met personeel. Ik heb haar gevraagd of ze 1 uur langer door wou werken. Het was verder geen probleem alleen ze wou dat weekend graag naar de wal toe voor haar vriend. Het probleem was dat ze dus nu geen vervoer had naar de boot. Er rijden hier wel bussen alleen dit was op een tijd dat ik haar nodig had in de winkel. Dus zo goed als ik ben heb ik gezegd dat ze mijn auto wel mag lenen om de boot te halen(het was natuurlijk een win win situatie) De volgende dag haalde ik mijn auto op in het donker en ik zag gelijk al forse schade. Ik verwachte dat iemand hier in de haven er tegen aan had gezeten en geen briefje had achter gelaten zoals het hier zo vaak gebeurd. Maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat het niet door een ander voertuig kon zijn veroorzaakt. Ik heb haar de volgende dag opgebeld (aangezien ik haar weekend niet wou verpesten) Er kwamen weinig woorden uit maar het enige wat ik me nog wel van dit gesprek kan herinneren is "Ik heb niks gemerkt" Ik zal er foto's bijvoegen zo dat je kan zien dat ze wel iets gemerkt moet hebben.


Foto-E8CAEKJU.jpg


Ik had mijn auto rechts van deze schutting gezet(ongeveer 20 cm er van af) Zoals te zien heeft ze de bocht te kort genomen en heeft ze de hard houten paal geraakt.

Foto-JHNFZZT3-1.jpg


Zelfs mijn velg is toegetakeld.

Foto-SMBLKMLF.jpg


De andere schade.

Foto-UTVFVZLZ.jpg


En nog meer.
 
Verder roepen velen bij zoiets "Ach verzekering werk" Zoals hierboven al aangegeven word valt dit buiten de verzekering. Ik heb mijn auto niet Allrisk verzekerd omdat deze 11 jaar oud is dus hier zou ik ook geen aanspraak op kunnen doen. Het is dus een goede les voor iedereen die dit leest. Als je je auto uitleent zeg er dan bij hoe je auto is verzekerd en dat de eventuele schade verhaald word op die persoon. (Misschien kan Big-T dit wel even na vragen als dit juridisch goed is?) Toen ik vroeger mijn scooter uitleende zei ik altijd voor de grap "Brokken is dokken" had ik het nu maar gedaan..
 
Toen ik vroeger mijn scooter uitleende zei ik altijd voor de grap "Brokken is dokken" had ik het nu maar gedaan..

Ik zeg dat nog steeds. Het bestaat niet dat ik op ga draaien voor de schade die iemand anders aan mijn voertuig veroorzaakt heeft. Per ongeluk of niet. Al worden ze dakloos, zal mij een rotzorg zijn. Betalen zullen ze.

Henri (en Big-T) bijna iedereen is WA verzekert voor als je schade toebrengt bij iemand anders (in de zin van, als je per ongeluk een ruit kapot maakt, je hond bijt een jas van iemand kapot, ik noem maar een zijstraat). Ik heb geen idee of dat ook in dit geval geldt, maar het is het proberen waard lijkt me ;)

Anyway, ik zou net zo lang blijven drammen tot ik mn geld heb. Ritueel verbranden enzo heeft geen zin, dode mensen betalen niet :+


shit: Nergens zwarte csl replica velgen te vinden die passen (en een fatsoenlijke prijs hebben) :(
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top