Shit: Portemenne vrijdag verloren, met echt alles er in. Rijbewijs, ID kaart, pinpas, noem maar op. Straks aangifte doen en weer alles opnieuw aanvragen. Weet iemand wat ik kan verwachten qua kosten?
Shit: Portemenne vrijdag verloren, met echt alles er in. Rijbewijs, ID kaart, pinpas, noem maar op. Straks aangifte doen en weer alles opnieuw aanvragen. Weet iemand wat ik kan verwachten qua kosten?
Portemonnee ~ €10
Rijbewijs ~ €45
Id-kaart ~ €45
Pinpas ~ €5
Ov-Kaart ~ €7,50
Andere kaarten zijn vaak wel gratis aan te vragen, zoals verzekeringskaart kost volgens mij niets.
Dat maakt dus €112,50
Tis ook niet handig je rijbewijs én Id-kaart bij je te hebben, tenzij je veel met de auto naar 't buitenland gaat...
Rijbewijs en ID-kaart moet je eerst aangifte doen en daar betaal je nog een boete van 40 euro voor het verliezen... Zal waarschijnlijk wel per kaart zijn, dus er komt nog 80 euro bovenop.
Bij mij kwam er (4-5 jaar geleden) 15€ bovenop (bij ID-kaart), lijkt me niet dat er zo'n groot verschil is met toen en gemeente. Maar 't staat waarschijnlijk ook gewoon op de site van de gemeente.
Ik was mijn ID-kaart 2 jaar geleden kwijt geraakt en heb toen mooi 80 euro in totaal kunnen betalen. Boete was toen volgens mij evenhoog als wat normaal een kaart kost.
Het gemeentehuis beslist of je die boete moet betalen, ik was mijn ID kaart ook kwijt maar ik moest eerst aangifte doen en hoefde geen boete te betalen. Mijn ID kaart was namelijk verlopen (ik had een paspoort dus ID kaart ergens thuis laten slingeren) dus ik kon geen nieuw paspoort aanvragen, uiteindelijk alleen het paspoort betaald.