tot op het bot
Niet waar , dan wordt er juist gekeken naar de kwaliteiten. Want dan wil men het beste voor zn geld en niet 1 of ander groentje dat net van school komt.
Dan nemen ze eerder iemand aan met deelcertificaten en voornamelijk werkervaring
Hoop blalbablalba
Wat is dat toch tegenwoordig met dat gelet op niveau. Het gaat om je vak wat je uitoefend. Bouwvakkers zijn allemaal MBO niveau. En wat denk je... die lui zijn onmisbaar voor de maatschappij. Heb je veel meer aan dan die kneusjes die allemaal die ICT ingaan en over 10 jaar werkeloos zijn omdat de automatisering zover is ontwikkeld dat er weer een grote schoonmaak komt.
Dat is niet geheel vanzelfsprekend. Dit kan komen of omdat je pa gewoon HBO denkniveau heeft of hij heeft veel geluk gehad.Waarom die discussie over het niveau.
Ik volg een opleiding tot digital media designer op het grafisch lyceum in Rotterdam (MBO Niveau 4).
Als ik ga solliciteren voor een baan wordt er niet eens naar mijn diploma gevraagd. Er wordt gekeken naar wat ik kan. Denk maar niet dat mijn portfolio er minder goed uit ziet als die van een HBO student.
Bij het bedrijf waar ik werk loopt een HBO stundente stage die een jaar over heeft geslagen omdat ze het zo goed doet op school. Helaas bakt ze er in het bedrijf niks van. En krijgt zij nu alle kut klusjes.
Nog een voorbeeld:
Mijn vader heeft ook een MBO opleiding gedaan. Hij is dus op MBO niveau begonnen maar heeft nu toch een dik betaalde baan als manager (Waar nu eigenlijk een HBO opleiding voor nodig is).
Om een lang verhaal kort te maken:
Naar mijn idee boeit je opleiding helemaal niks. Je diploma is een opstapje om op het begin een baan te krijgen. Maar als je een dik salaris wilt krijgen, dan zal je jezelf toch echt keihard moeten gaan bewijzen in het bedrijfs leven. Met of zonder hoge opleiding.
Tevens vind ik de hedendaagse jeugd ook erg verwaand en verwend. Willen meteen topsalarissen binnenhalen en accepteren het dikwijls niet dat ze zoals altijd onder aan de ladder moeten beginnen.
Daarbij vind ik ook dat als jij zo van school af komt je niets te eisen heb. Heb je al werkervaring etc dan is het een ander verhaal.
Mij pa heeft ook HBO gedaan, maar is wel gemeentescretaris/algemeen directeur van de gemeente. Ook niet echt iets wat je zomaar met HBO kan halen. Dat ligt gewoon aan jezelf. Hij is zeer gehaaid en pakt het goed aan, en dan kan je ver komen
Met alle respect, maar de overheid vind ik geen graadmeter. Als er ergens structureel iets verkeerd zit hoe er met personeel wordt omgegaan en competentie's is het bij een groot deel van de gemeentes.
Volgens mij snap jij niet helemaal wat ICT inhoudt, dus dan kan je er ook deze uitspraken niet over doen. Deze uitspraak getuigd echt LBO niveau, omdat je totaal niet weet waar je over praat