Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Ook ik heb gisteren foto's gemaakt.
Ben eigenlijk nog erg nieuw, heb pas sinds kort de camera Canon 450D met een 18-55 lens!

Hier 2 foto's van mij, iemand verbeter punten? zoja hoor ik het graag!

img1565l.jpg

img1568c.jpg

Nofi, maar 1 is onscherp en 2 eigenlijk vrij saai.

1 heeft teveel schaduw en tegen de zon in, waardoor delen van de boom al wegvallen.

Het idee van de compositie van 2 is wel ok met ook die omgebogen stengels, maar ik zou bijvoorbeeld de stengels meer laten zien (bovenkant) en dus een staande foto maken.
Maar daar ben ik sowieso meer een fan van.

+1

Vergeet ook niet je foto's even recht te zetten. Staat toch net iets netter.. Of het moet de bedoeling zijn van je foto's, maar dat denk ik in dit geval niet..

Bij twee is het ook jammer dat het licht wat er is op de huizen valt en niet op het riet, de huizen krijgen nu meer aandacht dan het riet.. Sowieso als je riet op de foto zet, is het denk ik mooier als je gewoon natuur op de achtergrond ziet :)

Gewoon veel proberen en oefenen dan zie je dat het steeds beter gaat.

ik denk ook dat als je de eerste foto wat later had gemaakt dat het er beter uit komt
Nu heb je een grote witte vlek in het midden.
je ziet ook de takken van de bomen niet meer.
heb dat ook een paar keer gehad en dan wilt je camera ook wel eens wat lastiger scherpstellen. Want nu heb je wat onscherpte er zoals bjorn al zei

wellicht niet geheel juist om hier te posten.. Maar heb een cameraatje voor kerst gekocht. Een canon ixus 100 black. Vond hem wel leuk voor vakantiepics etc. Maar zoals altijd ga ik twijfelen of ik de juiste keuze gemaakt heb, aangezien kieskeurig ook een beetje tegenvallende recensies laat zien. Maar voor de prijs en accesoires die ik bij mediamarkt erbij heb gekregen toch maar gedaan. Ook omdat ik als het niet bevalt geld terug krijg.
Maar heeft iemand van jullie een suggestie wat een goede camera is voor simpele doeleinden?

haha ja klopt. maar wilde het nog voor de kerst geven.. en ik weet niet precies waar ik op moet letten of wat handig is. Dus ben maar grotendeels gegaan voor hoe de camera eruit ziet

WheeleX hele mooie foto's van de sneeuw etc! Zwarte randen zijn bij jou wel de max qua dikte, dikker dan dat is het niet leuk meer vind ik (zoals bij de rest)

Status
Not open for further replies.
Back