Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Beetje een afwijkende vraag tussen alle DSLR cam's door :) maar ik ga op wintersport en wil wel graag een compact cameratje hebben om pics mee te maken op de berg en bij de apres ski ;)

Kunnen jullie me een klein beetje helpen? Hij moet dus ook in het donker een beetje toffe foto's maken met een goeie flits, en op de berg met flink wat meer licht.

Omdat ik niet zo heel erg veel verstand van zaken heb weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken. Heb heel erg de neiging om maar gewoon de bovenste van dit rijtje te pakken. Maar moet er toch iets beter over nagedacht hebben :P

http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/436/compactcameras.html

vind die G11 wel heel erg duur idd. 200/250 is wel een beetje het maximale dat ik uit wil geven.

Vraag me alleen af wat nou het grote verschil is als ik er een van 100 euro of een van 200 euro koop. Heb ik echt een groot voordeel als ik 100 euro meer uitgeef?

Filmen hoef ik trouwens niet te doen, daar heb ik gewoon een goeie video cam voor.

Wat the fatal zegt, je moet eens kijken bij olympus though, zijn opzich prima dingetjes.
Kwaliteit van de foto,s is ok. Maar belanrijkste is kan tegen schokken etc kan hem vanaf 1,5 meter latene vallen en geen probleem, ook is ie 3 meter of 10 metter water dicht.

Heb hem zelf ook altijd leuk voor op vakantie of in de kroeg/discotheek ( halve liter bier past die makelijk in :p)

Robert gaa eens snel wat pics schieten wil wat voorbeeldje,s zien, wil hem ook hebben :d

Krijg morgen 2x sofbox met flitser binne dus ben benieuwd of we wat leuks kunne maken daar mee.

Net even snel een foto'tje geschoten met de 50mm... Het is echt wennen werken ZONDER zoom :P

351beah.jpg

Status
Not open for further replies.
Back