This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Je moet ook zorgen dat je focus punt in het midden staat( Nikon 1 midel focuspunt en dan 9 er om heen)

Om scherp te krijgen is het gewoon belangrijk om goed mee te trekken.

@xander zou ik even moet cheken ben het even kwijt.

Het meeste trefzeker is een vast AF punt met continu scherpstellen. Ben even kwijt hoe dat heet, maar dat is toch merk afhankelijk. Bij Canon heet het servo mode volgens mij.

Ja precies, zo doe ik het nu ook altijd
Maar het is gewoon best heel moeilijk om goed mee te trekken..

met statiefje geschoten?

Vind idd die laatste de mooiste!!

bij de eerste lijkt het of de hoek van de flat er niet helemaal opstaat.

Ik wil voor me D40x een Grip gaan halen, nu had ik deze gezien: http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=21703

Maar hier zit geen ontspan-knop op Althans het lijkt wel zo, maar toen ik hun belde zeiden ze dat het niet zo was...

Weet iemand anders misschien een goede grip voor een D40x ?

Ook wil ik deze van de week gaan bestellen, maar dit is toch gewoon een goede flitser ? Heb er zeker goede verhalen over gehoord

Nikon SB-600 > http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=3125

Dat had ik dus ook, maar die van hun heeft dat niet.. toen ik ze belde dus dat vind ik een rare :S

Maar die jij nu laat zien, ziet er anders uit dan op hun website...

Met pannen heb ik ook vaak een probleem met het scherp krijgen..

Wat kun je het beste doen met je focus? Op auto zetten en maar kijken wat ie doet, of op een vast punt zetten?

Wat ik zelf ook nog wel geregeld wil doen is gewoon een vrij hoog diafragma nemen, en de lens op de M stand zetten en dan schatten hoeveel meter je van je te fotograferen object afzit en daarop de lens instellen.

Werkt prima zo heeft iedereen wel een manier denk ik.

Hier eeen voorbeeldje, komt uit men archief dus onbewerkt en vol stof

Thanks, ga dat eens proberen

Heb nu zelf van die zooi gekocht, en doe het gewoon zelf! idiaal.
Als ik opstrand sta en moet even lensje verwisseln hehehe dan weet je het wel.

Status
Not open for further replies.