This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Ik weet wat jij bedoelt. Maar ik weet ook dat jij mogelijk lariekoek aan het verkondigen bent.

Dus enkel een SLR heeft een diafragma?

Dit is een fotografie topic juist?

Hij vraagt hoe je die dof zo kan krijgen, DUS met een slr of een bridge of weet ik veel wat je allemaal wil horen.

Mijn punt is F1,8 veel dof, F11 etc minder dof. Niet meer niet minder.

Dit is een fotografie topic juist?

Hij vraagt hoe je die dof zo kan krijgen, DUS met een slr of een bridge of weet ik veel wat je allemaal wil horen.

Mijn punt is F1,8 veel dof, F11 etc minder dof. Niet meer niet minder.

Melv vraagt hoe hij het effect wat Laurens in zijn bestaande foto maakt na kan maken, in zijn bestaande foto's.

En zoals je onderhand zelf waarschijnlijk ook al in de gaten hebt hoef je helemaal geen SLR te hebben om een DOF te creëren. Wtf heeft een projectiemechanisme te maken met DOF. Helemaal niets. Owja, misschien een verwaarloosbaare hoeveelheid door de ruimte die het mechanisme inneemt tussen lens en sensor.

Als je focussed op die motor met je lens met diafragma F2,8 bijvoorbeeld, dan krijg je een onscherpe achtergrond. Meer wil ik niet zeggen, er zullen vast nog 100'en methodes zijn. Maar die zullen we maar niet bespreken in het fotografie topic.

Dof = Depth of Field. Elke beeld met wat voor camera dus ook heeft een Dof :+
Maar ik deed altijd een blur, en verwijderde het op plekken waar het niet wazig moest zijn. Photoshop dus.

Op mijn iPhpone toevallig net Tilt shift applicatie geïnstalleerd eergisteren, ghehe!
voorbeeldje:

[ir]http://img42.yfrog.com/img42/9207/32686573.jpg[/ir]

Geinig idd! Ik zag vorige week een how-to voor op je cam.

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=c0rPecCq1tc"]YouTube - Weekend Project: Tilt-Shift Photography[/ame]

Vette tutorial, kost je alleen wel een lens.
Programma heet Tiltshift generator, 0.79 ct maar mijn 3gs is gejailbreakt :+

wel humor , zo simpel

vorige week zaterdag en afgelopen zaterdag ook nog wat foto's gemaakt..

scheelt wel dat ik binnen in het circuit kan staan nu , daar zijn toch wel de betere plekken te vinden

Weinig op aan te merken Melf! ziet er goed uit!

1 puntje mischien Bijna alle foto,s op de laast na zijn allemaal de zelfde soort bocht naar rechts.

Maar mooi hoor!

Status
Not open for further replies.