This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
Als we het toch over snelheid hebben..

Was een experimentje op me werk, wilde de illustie van snelheid wekken, zonder in 1x duidelijk te laten zijn waar het nou eigenlijk over gaat.. de enorme onscherpte is dus met opzet.

Vind het concept opzich wel geslaagd..

[ir]http://i44.tinypic.com/14lsd4m.jpg[/ir]

[ir]http://i42.tinypic.com/1108veu.jpg[/ir]

Ik heb er nog meer.. maar geen zin om te uploaden..

Klik voor grote versie..

Zo, ben vanmiddag weer even op pad geweest.

Verkoper van de winkel liet mij het volgende toestel zien:

De Olympus E520

Ben er eigenlijk wel over te spreken.

-Inwendige stabilisator
-Betere (lees: lichtere, goedkopere) lenzen voor te krijgen
-Paar erg handige functie's

Iemand anders hier nog op wat te zeggen?

De Canon 1000D werd me eigenlijk afgeraden, omdat het gewoon een uitgeklede versie is van een ander model van Canon.

Heb laatst iets leuks gevonden om de focus te testen van de camera:
http://focustestchart.com/chart.html

Dat heb ik idd wel eens gedaan.. maar op die manier is de focus niet goed.. Ik bedoelde meer de focus instellingen die misschien niet goed zijn? Bv constant aanpassende focus voor bewegende onderwerpen, of een focus die zich vastzet voor 1 foto..

Maar het is idd wat oefenen.. miss binnenkort weer eens langs de weg staan om wat te oefenen :+

Tsjaa ik zie niet wat deze meer zou hebben dan een 1000d ?
En ook verhaal van je lenzen snap ik niet ??

Wat voor mij al een doorslag wilt geven om voor een Canon of nikon te gaan is het lenzen arsenaal, olympus heeft er vrij weinig als je het vergelijkt met Canon of nikon.

+ tsjaa canon en nikon zijn niet voor niks markt leider in het Dslr gebied.

En heb wel een aantal keer olympus vast gehouden en gespeelt en werkt in mijn ogen niet lekker, en Canon 100keer makelijker.

Olympus kan je prima platen mee maken! Net wat jij er mee doet. de 1000d is inderdaad wat meer uitergekleed , omdat ze de prijs zo laag mogelijk willen houden.

Mijn mening, ik zeg denk er nog een keer over na! Kijk anders ook eens naar een 450d of een Nikon d80(erg fijn toestel ook!)

heb ze even naast elkaar gegooid:
http://www.dpreview.com/reviews/com...0d,canon_eos1000d,nikon_d80,oly_e520&show=all

@ Youri:

Verhaal van die lenzen..

De lenzen van Olympus zijn vele malen compacter en scherper geprijsd.
Doordat ze compacter zijn, zijn ze ook makkelijker stil te houden.

En hij heeft een interne stabilisator functie, wat me wel aanspreekt.

Maargoed, ik heb dit van 1 verkoper gehoord, misschien wel een Olympus liefhebber oid..

Heel veel vershcil zit er niet tussen even snel naar de kitlensjes gekeken:
olympus: 68-,
Canon: 98-, en dan is de canon IS

Ik wil je niet op Canon of Nikon hebben hoor maar ik heb meer zo iets van denk ook aan als je mischien wilt door groeien er in. Nog een lens andere filtser etc etc etc.

En de IS in de body, of je het nodig heb ?? het is makelijk. Maar ik schiet met een 70-200 zonder IS ook scherpe foto,s.Bij sluitertijden die eigelijk te lang zijn.

Moet natuurlijk niet wezen dat je deze nu erg aanspreekt en je hem koopt en dat je na een aantal maanden een Canon of nikon vast houdt en je denkt toch van oeff is wel lekkerder ofzo in die righting

Tis net wat je wilt

Koop gewoon die Canon, en pas op de olympus.

Dit is zo'n bmw tegen Daihatsu vergelijking. Je kan rijden, maar niet met dezelfde comfort enz.

Heb even die vergelijkingen door gelezen.
Wel erg tof dat je met de Canon camera's icm een laptop gewoon een timelapse kan maken.
Bij de D80 heb je best wel dure externe gadgets nodig.

Doordat ze compacter zijn, zijn ze ook makkelijker stil te houden.

Ben ik het niet helemaal mee eens Don

Een wat zwaardere camera + objectief is juist makkelijk stil te houden dan een licht setje.

ben het eens met pepijn.

ik zelf heb een nikon D40 met 70-300 in het begin was het lastig stil te houden op 300mm, heb nu een tijdje een battery grip(dus iets meer gewicht in de hand) lukt het me een stuk makkelijker.

Thnx voor de tips iedereen.

Tjah, ik ben zelf nog een "noob" wat dat betreft.

Binnenkort ff de spiegelreflex van een maatje lenen. (Nikon D40) en dan even kijken hoe en wat.

@liewe
Of het onder doet is niet helemaal van toepassing het is net wat je zelf met de Camera doet. Maar ik zelf vindt gebruikers gemak en het lenzen arsenaal gewoon weg vele malen grooter bij een Canon of Nikon.

En kijk even bij de meeste fotograven(amateur, semi pro, en Pro) is toch 9 van de 10 keer Canon of Nikon.

En zoals pepijn zeght: Ik sta liever met mijn 70-200 en mijn 1d op het strand dan met mijn 450d en 18-55 er op. Zekker als het ene beetje waait.

Nu zitten die olympus en een canon 450d en 1000d kwa groote niet ver van elkaar af hoor.

Zie trouwens dat de nieuwe 500d al ook aardig gezakt is in prijs: van 878 ofzo naar 678 (nu al is uit vanaf mei) dus mischien zakt die nog meer.

Vandaag zomaar even wat plaatje,s geschoten van een vriend van me, alleen ik weet niet zo wat ik er van moet vinden.( moet er wel bij zeggen , dat ik niks te doen had en zomaar even wat plaatje,s schoot en ook recht tegen de zon in!)

Ben benieuwd wat jullie er van denken.?

1.

2.

3.

4.

Ciao,

Last edited:
Wat me 'altijd stoort' aan die foto's is dat ik elke keer 't gevoel heb wat te missen van 't geheel, doordat ik de kite zelf niet zie.
Ik snap dat dit ook niet hoeft en zeker als je de rijder zelf goed wilt zien.

Verder zijn 't gewoon nette foto's; maar een shot als 1 doet me dan meer als 2.
Wat de reden voor is, misschien ziet dat er geforceerder uit ofzo.

@ pep jah werk met lighroom 2.0

@bjorn, klopt zal ik je niet op tegen spreken , maar met tele lens lukt het haast niet om de kite er ook op te krijgen, met waterhuis is dat geen probleem( wat ik zelf ook mooier vindt.)

@dion
Jah en nee water vindt ik te blauw wat daar niet was zeg maar

moet er wel bij zeggen dat ik de foto,s zeer weinig bewerkt heb.

Status
Not open for further replies.