This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
ik kan eerlijk gezegd niet echt ruis vinden, hooguit de JPEG compressie.

er zit wel een behoorlijke laag post-processing overheen, dat trekt het echt tot op het randje, dat zal youri met ruis bedoelen.

dat dynamische bereik op me camera stond hier uit, tevens is dit geen HDR... volgende keer schiet ik op RAW, dat zal allicht wat schelen.

Vond dit zelf ook een leuk plaatje geworden. Met een simpele ixus geschoten dus verwacht niet teveel.

Attachments

• finland.jpg
    1.2 MB · Views: 74
Krijg bij die foto een beetje het idee alsof die pic ergens bij een afgelegen meertje in Amerika is geschoten. :+

Vandaag wat windsurf foto,s geschoten. Was een roxy girls camp.
Waaide echt rete hard hierzo, windkracht 9 ofzo.
1.

2.

3.

Ciao,

Hehe, was mn gedachte dus heel niet zo verkeerd Toffe plaat hoor

Zit je daar nu? en waar precies?

Ik ben van plan om volgende maand ook een serieus fototoestel te kopen, nu ben ik vanmiddag even bij wat winkels geweest en gekeken naar de Nikons aangezien ik daar veel goeds over hoor op dit forum.

Wat is nou een leuke beginners-camera?

Ik wil zo rond de 400 euro uitgeven.

Wil er een beetje allround foto's mee schieten btw.

Alvast bedankt!

ik zou geen nikon d40 of d60 kopen.. dan zit je gewoon beperkter met je lenskeuze wil je er toch later mee verder... eerder die d5000 ofzo ff bekijken of de 1000d van canon

@don,

Instap modellen van canon en nikon. Die ontlopen elkaar nauwelijks.

Chek laurens zijn antwoord over 40d en 60d. Ik zou zelf even naar de 1000d kijken van canon. Dan heb je de kit al voor 419 euro.

Maar denk er ook even aan , dat je een Tas moet hebben en geheugenkaart.
Dus denk toch dat je wel iest meer moet gaan denken dan de 400 euro.

Denk dat de 1000d het beste in je budget past.

Thnx Laurens en Youri!

Ja, het mag best wat meer kosten als ik er ook meer voor terug krijg.
Voor het toestel zelf wil ik ongeveer 400 uitgeven.

Ik zal morgen eens de stad ingaan om de 1000D te bekijken, die hadden ze niet staan bij de foto-speciaal-zaak waar ik vanmiddag even binnen liep.

Nogmaals, Thnx!

ja kleuren en scherpte zit wel goed idd. helaas dat de rest weinig boeiend is.. ding moet idd vlammen of iig op een leuke ongeving gefotografeerd worden als de situatie dat toelaat!

Nee hoor! Als je de sluitertijd naar een 1/60ste ofzo had gegooit en dan mee trekken met het object had je de achtergrond onscherp gehad en , jou als motor rijders alleen scherp. ( pann techniek)

Ook al rij je maar 30 of 60 het lijkt net of je onwijs snell gaat.
Voorbeeldje: auto rijdt denk ik nog geen 30, maar door de pann techniek lijkt het toch of hij redelijk door rijdt. Zelf net even een voobeeldje gemaakt( dus even alleen voor het panne zeg maar) Heb het hier redelijk overdreven met 1/60ste maar met 1/125 werkt het ook al prima.

En zekker bevoorbeeld hij jouw foto had het best wel cool uit gezien.
Hoop dat het een beetje duidelijk is :d

Status
Not open for further replies.