This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Harde platen, die onderste is echt koning

Thanks, daar krijg ik ook de meeste reacties op.
Compo klopt niet helemaal voor m'n gevoel, maar kleuren etc vind ik ook lekker.

Heb de foto's nog niet doorgenomen van donderdag, maar ik weet niet of 't wel zo mijn ding is.
Iedereen plukt aan je of ze op de foto mogen en wanneer je na de 5e keer bij dezelfde persoon zegt dat je 't wel prima vind, krijg je te horen dat je arrogant bent. Ammefuckinghoela, kut studentikoze, doorgesnoven Piet Parra technopiet. :L

Maargoed, ook leuk volk ontmoet en mocht er dus nog een volgende keer komen, neem ik iig een andere lens mee, want dit (16-35) was echt iets voor portretten, wat ik eigenlijk juist niet wilde doen. Ik was alleen bang te weinig groothoek bereik te hebben ivm drukte.
Veel verder dan de portretten en overzichtsfoto's ben ik ook niet echt gekomen.
Hopelijk valt er nog wat te behalen met leuke crops..

Last edited:
Dat is ook 1 van de reden dat ik geen party pics meer schiet. Iedereen wil op de foto, totdat er ineens een zwabberkaak komt die aan je cam gaat zitten.

Ik schoot haast alles op 35mm ( @ 1.5 crop ).

Wil me 550D mis verkopen en overstappen naar een D5100. Doen of niet?
Op me werk wat gespeeld met een 5100 en werkt toch wel heel erg lekker!

550D is toch al wat ouder? D5100 is een vrij recente cam met een vrij goede sensor vergeleken met de oudere D5000.

Schiet zelf Nikon, maar met deze cam heb ik nog geen ervaring.

Heb de foto's nog niet doorgenomen van donderdag, maar ik weet niet of 't wel zo mijn ding is.
Iedereen plukt aan je of ze op de foto mogen en wanneer je...

Zat eraan te denken om dit als hobby erbij te gaan doen.
Eigenlijk had ik het tegenovergestelde verwacht (iig ben ik daar echt bang voor).

Maatje van me was pas op een feest aan het filmen ( in opdracht van de organisatie ) en op een bepaald moment kwam er zo'n debiel aanvliegen die hem en zijn camera even een paar porren wou geven omdat hij toevallig in beeld kwam.

Liep wel af met een sisser, maar toen ik die beelden zag dacht ik meteen... owja, dat soort debielen heb je ook.
Ligt er natuurlijk aan hoe je bent, maar als dat bij mij was gebeurd zou ik gelijk geen zin meer hebben om daar verder te filmen met de kans dat je hem per ongeluk weer erop zet als je gewoon wat leuke opnames van de menigte aan het maken bent.

Misschien dat het met foto's anders is, maar zie de bui al hangen dat ik 1 of andere ramdebiel om me nek heb hangen als ik per ongeluk iemand zijn vriendin op de foto zet.

Of valt dat allemaal wel mee?

Mwah, heb 2 gasten gehad die 't niet wilden, maar die waren volgens mij ook in een discussie, zag ik later.

Verder heb je juist wel een soort 'macht' met je cam. Iedereen wil er leuk opstaan wanneer ze online komen.
Een beetje people power is wel handig en alhoewel je eoa stnd openingszinnetje erbij kan maken, vond ik 't lastig op een feestje te zijn waar zowel muziek als type mensen niet zó mijn ding waren.

Maar idd, je moet idd wel een beetje oppassen met je apparatuur, ja.
Je loopt door een club hossende mensen en komt vaak vanachter aan.
Had ook kramp in m'n arm van 't omhooghouden van m'n cam.

Heb 't wel al een beetje door laten schemeren dat ik 't wellicht niet voor vast kom doen.
't Zou wel nutteloze investering in huur geweest zijn, maar ben een ervaring rijker, laten we maar zeggen.

Ligt wss ook erg aan de locatie. Sommige feestjes loop je er zo tussendoor, andere staat het bomvol. Outdoor lijkt het mij leuker om te doen dan indoor, mede omdat je daar vaak meer ruimte hebt

Ligt wss ook erg aan de locatie. Sommige feestjes loop je er zo tussendoor, andere staat het bomvol. Outdoor lijkt het mij leuker om te doen dan indoor, mede omdat je daar vaak meer ruimte hebt

Ik heb het nu een stuk of 7 -8 keer gedaan, paar keer binnen, maar vooral buiten en dat was zeker ook het leukste. Op een outdoor festival overdag is het imo het leukst, kun je af en toe ook je camera even opbergen en mooi genieten.

Status
Not open for further replies.