This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Hehe, komt door t rare licht.
Erboven hingen grote lange spiegels, dus die weerkaatsten nogal raar.

Ini, dat was ook mijn insteek voor vanavond, maar buiten veranderd t wat vaker.

Klopt! Het enige wat ik verander is Iso en flits sterkte. Dia en sluiter raak ik niet meer aan op dat moment.

En het richten van de flits

Klopt! Het enige wat ik verander is Iso en flits sterkte. Dia en sluiter raak ik niet meer aan op dat moment.

En het richten van de flits

Iso omhoog, flitsterkte omlaag zodat het niet te flets wordt? En wat is je verdere exif dan of zet je hem op P of een andere stand? Op hoeveel graden zet je je kop van je flitser en neem aan met diffuser?

Zal as. zaterdag ook weer fotograferen, dan bij een kunst expositie, dan voornamelijk de dansuitvoering van een vriend van me.

Iso omhoog, flitsterkte omlaag zodat het niet te flets wordt? En wat is je verdere exif dan of zet je hem op P of een andere stand? Op hoeveel graden zet je je kop van je flitser en neem aan met diffuser?

Ehhhmm.. ISO 400-800, als het mogelijk is altijd inflitsen via plafond/muur (geef natuurlijkere lichtinval), diffuser niet gebruiken dan maar eventueel je reflector half uitschuiven. Dan krijgt je onderwerp een beetje licht van voren + licht van boven net als zonlicht.
Als het echt onwijs donker is (discotheek bijvoorbeeld) is het wel mogelijk om direct te flitsen, zorg wel dat het minimaal is (sterkte).

Ik schiet altijd op M. En ik gebruik ook altijd een witte omni bounce. Zal als ik thuis ben ff een party pic zoeken voor de Exif

Net wat pepijn zegt : de manier van flitsen is belangrijk.

Direct flitsen? 45gr met omnibounce en EV ergens tussen -2/3 en 2/3 is wat ik veel lees.
Ook wel handige vuistregel: shutter = ambient exposure / f-stop = flash exposure.

Dat is wel handig om te onthouden. Ga ik eerdaags eens proberen

Direct flash gebruikte ik alleen met veel veel licht vanaf de achtergrond.

Ja, was voor ADE.

Flitser heeft t perfect gedaan. MacGyver zou trots op me zijn.

Nu eerst keihard tukken en dan nog 2 avondjes zelf knallen. +ralf+

Status
Not open for further replies.