This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

2Fast 80cc kit deel 2

waarom al die snelle 70 pijpies op een 80?? miss. presteerd ie beter met een zelf gemaakte pijp.... iets van DPR 80

nee maar ff serieus, dat zou toch veel beter doen?
 
mhrdna said:
waarom al die snelle 70 pijpies op een 80?? miss. presteerd ie beter met een zelf gemaakte pijp.... iets van DPR 80

nee maar ff serieus, dat zou toch veel beter doen?

Lees.
 
Tim_xsh said:
dat snap ik wel ^^

wat ik me afvroeg is of t de zelfde was , dan zouden de poelies toch ook t zelfde moeten zijn?

zo schiet je namelijk niet op

Natuurlijk zijn de poelies voor een 180 groter, anders zou die opmerking van mij nogal nutteloos zijn ja... :|
 
Tim_xsh said:
dat snap ik wel ^^

wat ik me afvroeg is of t de zelfde was , dan zouden de poelies toch ook t zelfde moeten zijn?

zo schiet je namelijk niet op

mol , anders evo overrange eens testen? polini snaren knappen duidelijk minder

ik geloof nooit dat 180 poulies of de vario in een 50 carter passen zonder gewoon een heel nieuw carter te moeten bouwen , wat ik wel weet is dat het vertandingsdeksel identiek ik dus ik denk dat mits wat geknutsel een 180 vertanding past (hoewel ik dan weer met twijfels zit, de assen vna de vertanding zijn echt veel dikker en ik betijfel of dat op te vangen is met 'gewoon' andere lagersà , als dat het geval is moet het denks wel mogenlijk zijn om 180 achterpoulie's te monteten, maar dan moet je het carter wel open slijpen en een 'brug' over de poulies lassen, als ik er aan denk zal ik de diameter van 180 poulie's morgen ff opnemen , ding ligt toch uit elkaar

wat je zegt over dat koppel joël kan goed wezen, maar ik deel gewoon ff mijn ervaringen mee

wat tim verder nog zei , als een 2f4r carters en onderdelen gaant slopen zoals een snelle 180 dat doet zal wss wel een of ander merk komen met de oplossing die is gevonden voor 180 carters : versterkte malossi carters of carters met een sterkere legering her-goten (ik ben in het bezit van zo'n laatste exemplaar dus als d'r vragen over zijn wil ik m'n best doen om erop te antwoorden)

ik denks dat als je echt een 2f4r wil draaien met 180 transmitie dat je dan beter gewoon een 180carter aanpast voor die 80cc 2f4r ... lijkt me veel eenvoudiger en sterker dan gaan liggen prullen met carters opnieuw oplassen enzo ...
 
zijn we dan eindelijk op het punt gekomen teveel pk's @ de spullen die nu leverbaar zijn

er is een manier om het slippen tegen tegaan maar dat word niet gebruikt voor scooters jammer genoeg.

heb een keer een vario en poulies gezien van zoon sort 45km auto, en daar zat een sort onderbroken spiraal opervlakte op, voor extra grip zodat de snaar niet ging slippen
 
evo racer said:
mja dan ben je al nietmeer met scootertuning bezig met een 180blok 8P

zo te zien heb jij daar echt wel veel ervaring mee :|

en toeren is niet zo zeer het probleem lijkt mij, maar zoals joël alaanhaalde, het koppel, en zoals hij ook al zei, dat is bij een 180 wel tikje meer dan dat 2f4r ding

trouwens dan moet je blokken draaien en in het carter laten persen om de krukas van een 50 / 70 te laten passen (novenant ik het bekijk)) adhv dat kan je ook kiezen hoe groot je de gaten voor krukaswangen maakt en voor lagers en spoel / boost kanalen , das hetzelfde als een uitpersbare cilinderbus bij crossers / karts , vrij extreem, maar uiterst nauwkeurig en voledig naar wens

of droom ik ?
 
Speedyrules said:
zo te zien heb jij daar echt wel veel ervaring mee :|
kan ik ook een yamaha r1 blok onder mn street gaan fixen he |( die italiaan rijd ook met een zip oid blok @ 2f |( :|
 
als je met heel veel voor ontsteking rijd slipt je snaar minder mol groetjes de kale man gaan julie ook naar grou nou succes verder
 
Bas@Area said:
Wat is de slag van een 180 blok dan?.


Ik dacht 54mm.

En een 70cc cilinder past natuurlijk niet zomaar op een carter, daar moet veel voor worden aangepast.
 
Big B NRG said:
Ik dacht 54mm.

En een 70cc cilinder past natuurlijk niet zomaar op een carter, daar moet veel voor worden aangepast.

zoals ik al zei, beter 'gewoon' terug dicht gooien en naar wens weer uitwerken , idd veel werk, maar sterker en eenvoudiger dan een 50 carter lopen aan te passen , zoiets kan volgens mij nooit goed komen .
 
180 cc carter is ook níet bepaald stabil , he .

ik hoor wel vaker van getunede carters die spontaan breken ...

als er dan nog een bult toeren bij komen lijkt me dat niet echt veilig.

180 en 50 cc carter verschillen niet zo veel van elkaar dacht ik