2Fast 80cc kit deel 2

Misschien pics van binnen ook handig ?

upload.jpg


upload2.jpg


upload3.jpg


upload4.jpg
 
Vertandingen al geprobeerd ?
Een te zware vertanding kan namelijk ook veel slip veroorzaken .

Greetz Marly
ps. nogmaalserg strak allemaal :D
 
ik heb tot nu toe gemerkt bij al mijn scooters en setups dat de malossi snaren snel kaputt gingen. daarna egt HEEEEEEL veel snaren geprobeerd. ff de (gevoelsmatige) resultaten:

BW's Hebo 70 alu tuned, 12000rpm, MHR vario, std poelies
-std v-snaar. hield t lang vol maar slipte als de tering na 15000 km
-malossi kevlar v-snaar. had in t begin veeel grip maar dat was na 2 dagen weg en t begon te slippen
-hebo snaar. was gewoon poep, niks mee aan te vangen

Runner met Hebo NG tuned, 14000 rpm, std vario+poellies:
-std v-snaar. had veel grip, slipte niet, sleet niet snel, gewoon goed.
-malossi kevlar v-snaar. had wederom veel grip maar sleet ook als de tering. na 2 uur al tam.

NRG met EVO 70 std vario en poellies:
-std v-snaar. deed t goed totdat ie knapte, was dezelfde v-snaar als die van de runner hierboven
-malossi kevlar v-snaar icm overrange. slipte als de tering, was niet bij te houden

Benelli met Evo 70, polini evo vario en std poellies:
-std v-snaar. deed t niet goed. slipte vaak. kwam niet tot boven en deed PANG!
-Dayco v-snaar. de beste snaar tot nu toe (getest op andere scooter met tzelfde blok). slipte niet. ging lang mee

ook nog een Polini kevlar snaar getest op een scooter (weet niet meer welke). was wel okee maar niet meer dan dat.

onze rennert met 2f4r kitje heeft ook een malossi overrange. maar we weten niet wat we met de v-snaar aanmoeten. zowiezo eerst testen. misschien dat wij t probleem niet of in mindere mate tegenkomen. maar we gaan zeker ook met andere snaren testen want mijn malossi snaren ervaring is poep.
 
Gelukkig gaat dit topic over de 2fast, en niet over v-snaren :)

Mol. Ik heb een filmpje van verschillende runs @ Grou. Ik probeerde het op een ftp te knallen, maar die van Ralf ligt plat. Ik probeer het morgen nog een keer. Anders moet jij hem effe hosten.....:) (filmpje van 3.8 mb o.i.d.)
 
ManourtF: het is mijn eigen overrange van mijn speedblok. Daarop heb ik totaal geen problemen, dus we komen er wel :)
Sander, spreek me maar aan op msn, dan komt het wel goed.
 
ik had ook nog een vraagje: hebben jullie de cilinderkop nou uitgedraaid vanwege de hoge compressie of is dat niet nodig?
 
TP Erik Aerox R said:
vanwege de hoge compressie of is dat niet nodig?

Volgens mij kan de kop gewoon standaard blijven hoor, tenminste...ik heb nog niets gelezen over een extreme compressie, of dat het ding ontworpen is op benzine met een hoger octaan...
 
[R]unner [R]eloaded said:
17.2:1 is wel veel , aangezien een Speed op 1:15.8 zit..

Edit : Niet bij naged8 dat het meer cc is :L

Ik zal er maar bijzeggen dat ik het niet van mezelf heb, want zoveel kennis van natuurkunde heb ik nou ook weer niet :) Compressie schijnt dus boring-afhankelijk te zijn. Aangezien een 2f4r een normale boring heeft maar de cc's haalt uit een grotere slag gaat de zin "niet bij naged8 dat het meer cc is" in dit geval niet op.
 
ABT said:
en dan nog, het is een verhoudingsgetal en dat is dus niet inhoud-afhankelijk

Ok bedankt, ik zat al te wachten op een antwoord van iemand die verstand van zaken heeft ;) Mja...nu het antwoord er is....kunnen we weer ontopic gaan +ralf+
 
@ Mol,
ho weet je trouwens dat het blok 13800 rpm moet draaien. hebben jullie m zo geprobeerd af te stellen? heeft t met de uitlaat te maken of heb je t aan de hand van de cilinder of andere gegevens bepaald?
 
Leuk ding :)
Ik zou graag een foto zien vanuit de cillinder geschoten van de uitlaatpoort. Misschien dat iemand met een spycam & 2f ff een fototje zou willen schieten?
 
Back
Top