PaulM
Well-Known Member
Tijd dat mijn projectje hier ook tussen komt te staan.
Het begon allemaal toen ik net 16 was geworden. Ik ging naar de dealer en kocht een vette scooter (dacht ik). Ik kocht dus een vette Aprilia SR Ditech :| Njah, gelukkig gaat daar dit project niet over, dus laten we er maar gauw over ophouden
Ik had na een paar maanden wel zin gekregen om harder te rijden. Gezien dat met een Ditech niet kon, besloot ik om aan een project te beginnen. Ik vond een NRG altijd uber mooi, dus besloot ik om een NRG te bouwen. Ik kocht van Arno een Gilardoni 70 SSB tuned, Yasuni C20, 21mm DO en een Hebo verstelbare koppeling. Verder kocht ik een Malossi rechtsspruitstukje, MHR2000, E5 filter, overrange snaar, Doppler asje en nog wat klein onboeiend spul.
NA een aantal maandjes dingen verzameld te hebben waaronder frame, velgen, voorvork etc stond ie er zo bij. De C20 had ik zelf gepolijst.
Tot slot close-up van dat ie loopt. Rook is niet te zien maar je ziet het vliegwiel draaien
Mjah, na een tijdje rondgereden te hebben enzo, vond ik het wel weer leuk geweest. Ik had zin in meer, dus dat gingen we ook doen. Ik kocht een 28mm DO, een Hebo Manston rep (die nog getuned werd door Boyd) en een Malossi EPROM
Manston rep:
EPROM:
Zo zag de vlinder eruit voor het tunen:
en dit is een plaatje van na de tunebeurt:
Groot verschil dus en het begon erop te lijken. Ook was het blokje getuned door 3br waar ik ook tevreden over was.
Na wat beunwerkzaamheden stond de scooter er zo bij:
Kortom, klaar om iig te starten. Tot mijn grote spijt ging dat niet. Hij was lek, en niet zo'n klein beetje ook. Na verscheidene keren de cilinder gemonteerd te hebben, zelf aangepast en weet ik veel wat allemaal meer, zonder success overigens, besloot ik om het een tijdje te laten rusten. Ik werd er gewon depressief van omdat elke keer de cil lekvrij LEEK hij dat toch weer niet was.
De scooter stond dus in de schuur te niksen, maar ik bleef wel leuke dingen kopen. Zo kocht ik een RS24:
Ik had een Koso, alleen die vertelde me dat ik met die Gilardoni 25000 stationair draaide. Die ging dus de deur uit en er kwam een AIM:
Ik begon te denken dat de lekkage aan mij blok lag. Dus kocht ik van Charley zijn blok met gloednieuwe RHQ as, waterpomp etc, 3br getuned op EVO en geglasparelstraald. Precies wat ik zocht dus eigenlijk. Mijn oude blok ging de verkoop in, en het nieuwe blok lag binnen een vrij korte tijd alweer op mijn kamer.
Na wat werkzaamheden lag ie er zo bij (met NG)
Blok onder de scooter:
Ubergeile blokje
Ook had ik nog een underseat gemaakt:
Inmiddels was ik ook begonnen aan de kappen spuiten. Deze zijn Metallic Azure blauw geworden. Ik had van RonaldV nog een HR2 gekocht, omdat een C20 op pia nou niet echt boeiend is. Ik had ook nog een Aerox radje gekocht, omdat die van een NRG niet genoeg zou koelen. Zo stond ie er toen bij:
De scoot:
close-up:
details shot
achterkant:
Na een tijdje was de voorkap ook af en zag het er zo uit:
Beetje voorkant:
Voorkant:
Para carbonnen spatbordje en racegaas :w
Ik was nog op zoek naar een vette remschijf en hoorde van een vriend dat hij voor mij een nieuwe TJT schijf kon regelen voor heel weinig geld. Samen gingen we naar de shop waar ik meteen een Torque driver kocht.
En Velg weer op de scoot:
En toen natuurlijk nog even een close-upje gemaakt:
En tot slot nog een Hebo mannetje op de voorkap geplakt :w
Leuk enzo, maar hij deed et dus nog niet. Ik had met Lorenzo afgesproken om even naar GJB te gaan. Daar aangekomen kregen we te horen dat ze weggingen. Ze kapten ermee, omdat het volgens eigenaar Geert-Jan niet rendadel etc was. Alles ging de verkoop in, van vlaggen tot snelle spulletjes. Ik kocht voor bijna 400 euro nieuwe spullen, wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was Ik zag in de kast een Evo staan, helemaal nieuw, in doos compleet etc. Na wat onderhandelen kon ik die meenemen voor een hele mooie prijs. Ook kocht ik nog een Denso Bougieetje, Malossi vlag en nog wat spul voor Lorenzo die geen geld had
Pics:
Malossi RS24 vlag
waar we gratis een stuk hebo lint bij kregen:
Ook kocht Lorenzo nog een Killswitch waar ik geen pics van heb omdat het hier gaat over MIJN spullen Ik kocht nog wat klein spul zoals een stel voetpakkingen en een Denso bougietje:
Evo:
Uit de doos:
De vlinderpoort:
Inmiddels zit de Evo eronder. Lekvrij en rijdend. De Evo is nog niet getuned, maar dat gaat binnenkort gebeuren. Ook zal dan het spruitstuk en membraan naar een tuner gaan om dat perfect te laten maken voor de flow.
De complete setup die er nu onder zit en waarmee ik zal gaan sprinten @ meetings is:
Polini Evo (wordt nog max tuned)
Hebo Racing 2
Dellorto 28mm PHBH
Malossi Rechtspruitstuk 22-28
Malossi MHR RHQ
Malossi MHR Eprom
Malossi MHR2000
Malossi Delta Clutch
Malossi Overrange snaar
Malossi Wingbell
Malossi Torque Driver
Malossi E14 luchtfilter
Doppler Race 2 kleps
Malossi MHR recht 22-28mm
Lagers SKF C3
Accesoires:
TJT 250 oversized zwevende remschijf
Malossi RS24
TNT stuurtje + horizontale clamp
Domino snelgas
Aerox radje
Killswitch
De carters waren al getuned voor een Polini Evo en het blokje was in elkaar gezet door v/d Kruijs. Zo is ie dus tot nu toe. Vandaag een filmpje gemaakt met een vriend, alleen was de afstelling nog zeer brak. Inmiddels is dat alweer aangepast en heb ik binnenkort goeie filmpjes.
Hier nog even een lijstje van de dingen die ik moet doen:
Membraan en spruitie tunen
Cil tunen
Onderkap spuiten
Overige kapjes spuiten
Dan is ie zowel motorisch als uiterlijk af en gaan we op zoek naar een tesbank om eens lekker een hoge score eruit te branden. Het doel is om de 20PK te halen, en gezien er al meer dan 18 is gescoort met een std Evo moet de 20 goed haalbaar zijn... Ik hou jullie op de hoogte
UPDATE 29-12-2004
Vandaag ben ik weer bezig geweest met de scoot. Heb het een en ander aangepast waaronder deel van de afstelling. Afstelling is nu:
Sproeier 116
3,3 gram rollen
Malossi Blauwe drukveer
Malossi zwarte trekveren @ strakste stand.
Eerst had ik sproeier 120 en dat reed voor geen meter. Vandaag knalde ie met 116 al veel beter. Autowheelies heeft ie ook zin in gekregen alleen mag de sproeier nog iets kleiner. De bougie is droog en een beetje zwart. Kleur is zoiets als koffie met 3 druppels melk erbij oid. Ik denk dat ik rond de 112/114 goed zal zitten.
Filmpjes heb ik niet gemaakt, omdat ik na 3 keer op en neer rijden ineens een motoragent naast me zag staan toen ik omdraaide :| Hij vroeg zich 3 dingen af. Allereerst waarom ik op het fietspad reed, waarom zonder verzekeringsplaatje en waarom ik zoveel herrie maakte. Ik kon zeggen dat de herrie kwam door een Evo70 en een HR2, maar dat zou ie toch niet snappen Dus ik zei dat mijn uitlaat los zat :w De reden dat ik zonder verzekeringsplaatje rondreed was omdat ik dat ding net gekocht had en hij eindelijk reed. De kapjes misten omdat, als hij goed zou rijden, ik er niet meer bij hoefde en dan de kapjes erop zou plaatsen. Gelukkig reed hij goed maar wat hij verder met me van plan was wist ik niet. Hij vroeg ook om mijn verzekeringspapieren, die ik natuurlijk had Ik had die gegeven van mijn blauwe Ditech. Gelukkig dacht ie dat het om hetzelfde ding ging . Njah, al met al veel geluk gehad. Inmiddels ligt de scooter weer uit elkaar en is toe aan een winterslaapje. Ik ga hier in de buurt in ieder geval NOOIT meer rijden. De 3 keer dat ik ben wezen rijden kwamen er na 15 minuten steeds vaker politie langs. Hoe zou dat nou komen?
Anyways. De cilinder gaat binnenkort richting een tuner. Ik ben er al bijna uit welke het gaat worden. Ook zal het spruitstuk en het membraan langs een 'tuner' gaan die het even wat groter beunt. De scooter zelf staat in de schuur met een hoes eroverheen. De Evo, HR2 en de overrange liggen hier op mijn kamer. Voorlopig geen update mbt het rijden, wel over de getunede onderdelen. Hopelijk ergens in Februari banken met vriendje Arthur.
Tot dusver
UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo. Eindelijk na een hele lange tijd weer eens een update. Na mijn confrontatie met de politie had ik besloten om het even te laten rusten. Vandaag was de dag dat ik vond dat het weer tijd was om verder te gaan. Mijn dag begon goed, want ik kreeg s'ochtends eerst een pakketje van v/d Kruijs, met daarin:
Nieuw afstel spul en een killswitch voor op het stuur omdat ik vind dat dat meer voordelen heeft dan een frame ding. Ook nog wat stickertjes die ik er gratis bij kreeg. Nogmaals thx v/d Kruijs mensen voor snelle service etc :w
Daarna kwam de postbode met een enveloppe. Heel net daarop geschreven stond mijn naam. Ik open maken, aite aite. Koelvinvasthouderding van TimB gekregen. Jij ook thx.
Ik was dus weer compleet, en ben nu klaar voor het banken. Echter waren een aantal kapjes nog niet klaar. Dit waren de kapjes van de achterlichtunit, onderkap en de kleine kapjes van de zijkappen. Gezien het vandaag droog was en niet al te koud ben ik maar een gaan spuiten. Na een tijdje lag de onderkap er zo bij:
In eerste instantie zou deze de zelfde kleur blauw worden als de overige kappen maar gezien ik geen blauwe verf meer had en wel witte, werd ie dus wit. Het resultaat op de scooter vind ik ZEER vet. Pics:
En natuurlijk nog wat overige fotos waaronder de achterkant en nieuwe killswitch:
En nog rij gegevens van de vorige keer. Volgas kon niet vanwege uber te grote sproeier, dus maximaal behaalde tot nu toe is 13,1k. Max temp 41 en dat vind ik zeer netjes :w
Zo, nu nog even de plannen die gaan volgen. Het zijn er gelukkig niet veel meer. Kwa uiterlijk ben ik misschien nog op zoek naar een aantal leuke stickers. Niet van die Malossi stickers die je bij een Multivar krijgt, maar eerder iets speciaal laten maken ofzo. Verder komt er nog een paddock stand, ik wil het liefst een rode (Kundo) maar ik denk dat een blauwe van v/d Kruijs er ook zeer mooi bij zal staan. Ideeen zijn welkom.
Dus 2 dingen nog doen:
-stickers vinden
-paddock stand
Ook ga ik eind van de volgende maand (eind februari dus) banken met vriendje Arthur. Mijn Evo is standaard. Afgezien daarvan hoop ik nog een nette score ermee neer te zetten van rond de 18 PK, dan ben ik dik tevreden. Binnenkort ook filmpjes van op de bank...
Het begon allemaal toen ik net 16 was geworden. Ik ging naar de dealer en kocht een vette scooter (dacht ik). Ik kocht dus een vette Aprilia SR Ditech :| Njah, gelukkig gaat daar dit project niet over, dus laten we er maar gauw over ophouden
Ik had na een paar maanden wel zin gekregen om harder te rijden. Gezien dat met een Ditech niet kon, besloot ik om aan een project te beginnen. Ik vond een NRG altijd uber mooi, dus besloot ik om een NRG te bouwen. Ik kocht van Arno een Gilardoni 70 SSB tuned, Yasuni C20, 21mm DO en een Hebo verstelbare koppeling. Verder kocht ik een Malossi rechtsspruitstukje, MHR2000, E5 filter, overrange snaar, Doppler asje en nog wat klein onboeiend spul.
NA een aantal maandjes dingen verzameld te hebben waaronder frame, velgen, voorvork etc stond ie er zo bij. De C20 had ik zelf gepolijst.
Tot slot close-up van dat ie loopt. Rook is niet te zien maar je ziet het vliegwiel draaien
Mjah, na een tijdje rondgereden te hebben enzo, vond ik het wel weer leuk geweest. Ik had zin in meer, dus dat gingen we ook doen. Ik kocht een 28mm DO, een Hebo Manston rep (die nog getuned werd door Boyd) en een Malossi EPROM
Manston rep:
EPROM:
Zo zag de vlinder eruit voor het tunen:
en dit is een plaatje van na de tunebeurt:
Groot verschil dus en het begon erop te lijken. Ook was het blokje getuned door 3br waar ik ook tevreden over was.
Na wat beunwerkzaamheden stond de scooter er zo bij:
Kortom, klaar om iig te starten. Tot mijn grote spijt ging dat niet. Hij was lek, en niet zo'n klein beetje ook. Na verscheidene keren de cilinder gemonteerd te hebben, zelf aangepast en weet ik veel wat allemaal meer, zonder success overigens, besloot ik om het een tijdje te laten rusten. Ik werd er gewon depressief van omdat elke keer de cil lekvrij LEEK hij dat toch weer niet was.
De scooter stond dus in de schuur te niksen, maar ik bleef wel leuke dingen kopen. Zo kocht ik een RS24:
Ik had een Koso, alleen die vertelde me dat ik met die Gilardoni 25000 stationair draaide. Die ging dus de deur uit en er kwam een AIM:
Ik begon te denken dat de lekkage aan mij blok lag. Dus kocht ik van Charley zijn blok met gloednieuwe RHQ as, waterpomp etc, 3br getuned op EVO en geglasparelstraald. Precies wat ik zocht dus eigenlijk. Mijn oude blok ging de verkoop in, en het nieuwe blok lag binnen een vrij korte tijd alweer op mijn kamer.
Na wat werkzaamheden lag ie er zo bij (met NG)
Blok onder de scooter:
Ubergeile blokje
Ook had ik nog een underseat gemaakt:
Inmiddels was ik ook begonnen aan de kappen spuiten. Deze zijn Metallic Azure blauw geworden. Ik had van RonaldV nog een HR2 gekocht, omdat een C20 op pia nou niet echt boeiend is. Ik had ook nog een Aerox radje gekocht, omdat die van een NRG niet genoeg zou koelen. Zo stond ie er toen bij:
De scoot:
close-up:
details shot
achterkant:
Na een tijdje was de voorkap ook af en zag het er zo uit:
Beetje voorkant:
Voorkant:
Para carbonnen spatbordje en racegaas :w
Ik was nog op zoek naar een vette remschijf en hoorde van een vriend dat hij voor mij een nieuwe TJT schijf kon regelen voor heel weinig geld. Samen gingen we naar de shop waar ik meteen een Torque driver kocht.
En Velg weer op de scoot:
En toen natuurlijk nog even een close-upje gemaakt:
En tot slot nog een Hebo mannetje op de voorkap geplakt :w
Leuk enzo, maar hij deed et dus nog niet. Ik had met Lorenzo afgesproken om even naar GJB te gaan. Daar aangekomen kregen we te horen dat ze weggingen. Ze kapten ermee, omdat het volgens eigenaar Geert-Jan niet rendadel etc was. Alles ging de verkoop in, van vlaggen tot snelle spulletjes. Ik kocht voor bijna 400 euro nieuwe spullen, wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was Ik zag in de kast een Evo staan, helemaal nieuw, in doos compleet etc. Na wat onderhandelen kon ik die meenemen voor een hele mooie prijs. Ook kocht ik nog een Denso Bougieetje, Malossi vlag en nog wat spul voor Lorenzo die geen geld had
Pics:
Malossi RS24 vlag
waar we gratis een stuk hebo lint bij kregen:
Ook kocht Lorenzo nog een Killswitch waar ik geen pics van heb omdat het hier gaat over MIJN spullen Ik kocht nog wat klein spul zoals een stel voetpakkingen en een Denso bougietje:
Evo:
Uit de doos:
De vlinderpoort:
Inmiddels zit de Evo eronder. Lekvrij en rijdend. De Evo is nog niet getuned, maar dat gaat binnenkort gebeuren. Ook zal dan het spruitstuk en membraan naar een tuner gaan om dat perfect te laten maken voor de flow.
De complete setup die er nu onder zit en waarmee ik zal gaan sprinten @ meetings is:
Polini Evo (wordt nog max tuned)
Hebo Racing 2
Dellorto 28mm PHBH
Malossi Rechtspruitstuk 22-28
Malossi MHR RHQ
Malossi MHR Eprom
Malossi MHR2000
Malossi Delta Clutch
Malossi Overrange snaar
Malossi Wingbell
Malossi Torque Driver
Malossi E14 luchtfilter
Doppler Race 2 kleps
Malossi MHR recht 22-28mm
Lagers SKF C3
Accesoires:
TJT 250 oversized zwevende remschijf
Malossi RS24
TNT stuurtje + horizontale clamp
Domino snelgas
Aerox radje
Killswitch
De carters waren al getuned voor een Polini Evo en het blokje was in elkaar gezet door v/d Kruijs. Zo is ie dus tot nu toe. Vandaag een filmpje gemaakt met een vriend, alleen was de afstelling nog zeer brak. Inmiddels is dat alweer aangepast en heb ik binnenkort goeie filmpjes.
Hier nog even een lijstje van de dingen die ik moet doen:
Membraan en spruitie tunen
Cil tunen
Onderkap spuiten
Overige kapjes spuiten
Dan is ie zowel motorisch als uiterlijk af en gaan we op zoek naar een tesbank om eens lekker een hoge score eruit te branden. Het doel is om de 20PK te halen, en gezien er al meer dan 18 is gescoort met een std Evo moet de 20 goed haalbaar zijn... Ik hou jullie op de hoogte
UPDATE 29-12-2004
Vandaag ben ik weer bezig geweest met de scoot. Heb het een en ander aangepast waaronder deel van de afstelling. Afstelling is nu:
Sproeier 116
3,3 gram rollen
Malossi Blauwe drukveer
Malossi zwarte trekveren @ strakste stand.
Eerst had ik sproeier 120 en dat reed voor geen meter. Vandaag knalde ie met 116 al veel beter. Autowheelies heeft ie ook zin in gekregen alleen mag de sproeier nog iets kleiner. De bougie is droog en een beetje zwart. Kleur is zoiets als koffie met 3 druppels melk erbij oid. Ik denk dat ik rond de 112/114 goed zal zitten.
Filmpjes heb ik niet gemaakt, omdat ik na 3 keer op en neer rijden ineens een motoragent naast me zag staan toen ik omdraaide :| Hij vroeg zich 3 dingen af. Allereerst waarom ik op het fietspad reed, waarom zonder verzekeringsplaatje en waarom ik zoveel herrie maakte. Ik kon zeggen dat de herrie kwam door een Evo70 en een HR2, maar dat zou ie toch niet snappen Dus ik zei dat mijn uitlaat los zat :w De reden dat ik zonder verzekeringsplaatje rondreed was omdat ik dat ding net gekocht had en hij eindelijk reed. De kapjes misten omdat, als hij goed zou rijden, ik er niet meer bij hoefde en dan de kapjes erop zou plaatsen. Gelukkig reed hij goed maar wat hij verder met me van plan was wist ik niet. Hij vroeg ook om mijn verzekeringspapieren, die ik natuurlijk had Ik had die gegeven van mijn blauwe Ditech. Gelukkig dacht ie dat het om hetzelfde ding ging . Njah, al met al veel geluk gehad. Inmiddels ligt de scooter weer uit elkaar en is toe aan een winterslaapje. Ik ga hier in de buurt in ieder geval NOOIT meer rijden. De 3 keer dat ik ben wezen rijden kwamen er na 15 minuten steeds vaker politie langs. Hoe zou dat nou komen?
Anyways. De cilinder gaat binnenkort richting een tuner. Ik ben er al bijna uit welke het gaat worden. Ook zal het spruitstuk en het membraan langs een 'tuner' gaan die het even wat groter beunt. De scooter zelf staat in de schuur met een hoes eroverheen. De Evo, HR2 en de overrange liggen hier op mijn kamer. Voorlopig geen update mbt het rijden, wel over de getunede onderdelen. Hopelijk ergens in Februari banken met vriendje Arthur.
Tot dusver
UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo. Eindelijk na een hele lange tijd weer eens een update. Na mijn confrontatie met de politie had ik besloten om het even te laten rusten. Vandaag was de dag dat ik vond dat het weer tijd was om verder te gaan. Mijn dag begon goed, want ik kreeg s'ochtends eerst een pakketje van v/d Kruijs, met daarin:
Nieuw afstel spul en een killswitch voor op het stuur omdat ik vind dat dat meer voordelen heeft dan een frame ding. Ook nog wat stickertjes die ik er gratis bij kreeg. Nogmaals thx v/d Kruijs mensen voor snelle service etc :w
Daarna kwam de postbode met een enveloppe. Heel net daarop geschreven stond mijn naam. Ik open maken, aite aite. Koelvinvasthouderding van TimB gekregen. Jij ook thx.
Ik was dus weer compleet, en ben nu klaar voor het banken. Echter waren een aantal kapjes nog niet klaar. Dit waren de kapjes van de achterlichtunit, onderkap en de kleine kapjes van de zijkappen. Gezien het vandaag droog was en niet al te koud ben ik maar een gaan spuiten. Na een tijdje lag de onderkap er zo bij:
In eerste instantie zou deze de zelfde kleur blauw worden als de overige kappen maar gezien ik geen blauwe verf meer had en wel witte, werd ie dus wit. Het resultaat op de scooter vind ik ZEER vet. Pics:
En natuurlijk nog wat overige fotos waaronder de achterkant en nieuwe killswitch:
En nog rij gegevens van de vorige keer. Volgas kon niet vanwege uber te grote sproeier, dus maximaal behaalde tot nu toe is 13,1k. Max temp 41 en dat vind ik zeer netjes :w
Zo, nu nog even de plannen die gaan volgen. Het zijn er gelukkig niet veel meer. Kwa uiterlijk ben ik misschien nog op zoek naar een aantal leuke stickers. Niet van die Malossi stickers die je bij een Multivar krijgt, maar eerder iets speciaal laten maken ofzo. Verder komt er nog een paddock stand, ik wil het liefst een rode (Kundo) maar ik denk dat een blauwe van v/d Kruijs er ook zeer mooi bij zal staan. Ideeen zijn welkom.
Dus 2 dingen nog doen:
-stickers vinden
-paddock stand
Ook ga ik eind van de volgende maand (eind februari dus) banken met vriendje Arthur. Mijn Evo is standaard. Afgezien daarvan hoop ik nog een nette score ermee neer te zetten van rond de 18 PK, dan ben ik dik tevreden. Binnenkort ook filmpjes van op de bank...
Last edited: