Special: KTP Stage 6 Zip SP

Status
Not open for further replies.
vet projectje hoor
ben benieuwd wat je stage 6 gaat doen
heb er zelfook 1 maar mijn project is nog niet helemaal afgerond
veel succes verder
ooooi
 
Hij is fijn, die RS24 -:-
Zorg er goed voor..

Leuk project.. Is eens wat anders dan Speed-zipjes..
Groeten bart...

Edit,, Wat is je doel kwa vermogen? kon het nergens vinden :X
 
Mwah, ik ga voor de 18pk, maar ben bang dat dat met deze pijp sowieso niet gaat lukken, maar we zien wel :)

Het plan is wel om binnen nu een maand ofzo te gaan banken.
 
Gister een leuk pakje opgehaald @ postkantoor:

rs24-2.JPG


En uit de doos:

rs24.JPG


Ubervette Malossi RS24 dus :cool:

Vandaag even gemonteerd op de Zip:

rs24-3.JPG

rs24-4.JPG


Ook meteen m'n achterrem goed gefixed, remt nu prima. Vandaag is de stuurpen op de post gegaan, dus als de postbode morgen een beetje op tijd komt heb ik morgen misschien filmpjes waarop hij echt rijdt :)

Oi :*
 
Hij knalt! :D

Vandaag kwam de stuurpen binnen (tnx nicoz :*), dus ik meteen dat ding gemonteerd en gaan knallen, pffoooeoe 8P

Hij gaat goed snel, geen dipjes, niet stotteren etc :) Dus daar ben ik sowieso al blij om :p En natuurlijk autowheelies :cool:

Maarja, hier een filmpje. Hij is niet supergoed gelukt omdat hij op de grond staat en het geluid valt af en toe weg door de harde wind, maar je hoort genoeg :):

http://crew.scooter-freaks.nl/timb/14-05-05/hijrijdt.AVI

Ik zeg:

Oi :*
 
hey tim, zag je nog rijden met je scooter, knalt idd lekker door! als er een keer een goed filmpie gemaakt moet worde, wil ik het best doen. later
 
JaguarBeest said:
hey tim, zag je nog rijden met je scooter, knalt idd lekker door! als er een keer een goed filmpie gemaakt moet worde, wil ik het best doen. later

Hehe, dacht al dat jij het was :)

RonaldV said:
Netjes:p, waar is je handvat:X?

In het doosje van me snelgas :p Nog geen zin gehad om dat ding te erop te doen, eerst ff me stuurkappen erop flexen.
 
Mini update:

Malossi schijfje gekocht van Enrico@Sprinter, deze zal eerdaags wel binnenkomen :)

Vandaag ff m'n radje wat lager gehangen ten opzichte van m'n reservoir, want tijdens het rijden werd hij na een stuk volgas steeds opeens 70 graden. Mijn radje hing iets hoger dan het reservoir en dit mag blijkbaar niet :p Dus nu blijft ie gewoon goed op temperatuur.

Maar tijdens het vlammen spoot opeens al m'n water m'n reservoir uit, dus ik denk dat ik een lekke koppakking heb. Heb nu geen zin meer om er naar te kijken, dus dat zal morgen worden.

Ook heb ik via Marcie een RS24 voorveer gekocht, deze komt ook binnenkort binnen.

Dit was het weer,

Oi :*
 
Last edited:
Soort van update:

Het water dat uit m'n reservoir spoot kwam inderdaad door een lekke koppakking, dus deze is vervangen en hij vlamt weer :)

De Malossi schijf past op 1 of andere manier niet, de ophangenpunten zitten te ver uitelkaar, echt raar... maarja, ff kijken wat ik daar aan ga doen.

Verder heb ik niet veel meer aan de Zip gedaan. Dit vooral vanwege geen zin hebben om iets te doen en geen zin hebben om er geld aan uit te geven :p

Vandaag toch maar even wat kleine dingen gedaan, aangezien ik aanstaande vrijdag samen met Paul en Mitch ga branden :D

Ten eerste ff een zijstandaard gemonteerd, is wel handig met rollen vervangen en sproeier wisselen :p Daar maar meteen ff een totaalpic voor geschoten, want bedacht me net dat er geen totaalpics van de Zip hier staan :D:

totaal.JPG

totaal2.JPG


Ook m'n Eprom maar even in van dat schuimrubber gehangen, ziet er misschien wat beun uit :D, maar zit supergoed vast en dat spul zelf is ook lekker zacht:

eprom1.JPG


Daarnaast het gat in m'n buddy een stuk groter gemaakt, omdat ik merkte dat m'n filter tegen de onderkant aankwam en er hierdoor een klein scheurtje in het schuim is gekomen :( Dat wordt dus een nieuw filter, maar met deze is nog wel prima te rijden. Het spul wat je op het filter ziet liggen waren wat restjes plastic van me buddy, maar dat is er uiteraard al af:

buddygat.JPG


And last, but not least heb ik een toeterknop op m'n DERC gefixt zodat ik eindelijk kan zien hoeveel toeren het ding nou draait. Dit blijkt dus op dit moment 13,5k te zijn. Volgens Mart mag hij wel 14,5k, maar ik weet niet precies op welk toerental de uitlaat z'n max vermogen geeft. Dit ga ik vrijdag lekker testen en dan merk ik het vanzelf wel.

dercknop.JPG


De stickerset van Stage 6 komt er ook aan dankzij Inne :) Morgen ga ik even wat kapjes proberen te spuiten, ff kijken hoe het gaat worden.

Dat was het wel zo'n beetje. Na vrijdag zal er wel een uitgebreid verslag gekomen van die vlamdag, dat merken jullie vanzelf wel. Hier alleen nog ff een picje van m'n beunschuur die ik heb toegeeigend :D

Oi :*
 
Last edited:
Niet alles geloven wat Mart zegt Tim :D

Nee geintje ;)

Maar ben benieuwd na kapjes. En denk dat je ook wel leuk kan scoren +ralf+

Good luck my big friend.
 
Arno said:
Niet alles geloven wat Mart zegt Tim :D

Nee geintje ;)

Maar ben benieuwd na kapjes. En denk dat je ook wel leuk kan scoren +ralf+

Good luck my big friend.

:D Tnx :*

fastzip said:
tof ding tim ;) alleen waarom hou je je oringeele tankt?

ik zou een kleinere nemen

Vind die originele tank klein genoeg :)
 
Werd tijd dat ik ook maar weer eens iets van me laat horen :p

Als eerste ben ik een paar weekjes terug met Paul en Mitch wezen vlammen op circuit Wollebrand. Echt een groot stuk asfalt waar je goed kan afstellen. Ik ben van sproeier 190 naar 180 gegaan en heb het gasnaaldclipje iets hoger gezet en daardoor loopt hij nu erg zuiver. Ook ben ik wat lichter in rollen gegaan, maar hij blijft maar 13,5k draaien, dus moet eigenlijk op zoek naar een andere pijp.

Helaas begon de scooter aan het einde van de dag erg te lekken en werd de cil opeens 94 graden! Dus meteen gestopt en naar huis gegaan. Helaas heb ik maar 1 foto omdat de rest helaas gewist is :(.

Helemaal rechts de NRG van Paul, links daarvan mijn Zip en daarachter de Runner van Mitch:
wollebrand.jpg


Ik heb wel wat filmpjes gelukkig :D

Hier kom ik volgas aanrijden:
http://crew.scooter-freaks.nl/timb/07-07-05/wollebrand1.avi

En nog eentje:
http://crew.scooter-freaks.nl/timb/07-07-05/wollebrand2.avi

Als laatste een sprintje tegen Mitch die ik helaas verlies omdat ik niet volgas kan wegrijden ivm enorme autowheelies:
http://crew.scooter-freaks.nl/timb/07-07-05/wollebrand3.avi

Diezelfde dag nog heb ik een lijstje gemaakt met dingen die nog moeten gebeuren voor Lelystad zodat de Zip goed voor de dag komt:

- Blok uitelkaar
- Cil poetsen/honen en vers zuigertje
- Blok opbouwen
- Alles lekvrij monteren
- Lange vertanding
- Radje goed ophangen zodat hij achter m'n voorkap past
- Stuurkappen + zijskirt aanschaffen
- Kappen spuiten
- Stickers plakken
- Velgen coaten
- Misschien nog een keer banken

De vertanding heb ik waarschijnlijk gefixt via Lieuwe, alleen die loop ik steeds mis op MSN :( Het gaat om 2 Malossi vertandingen met de verhoudingen:
- Primair 14/39
- Secundair 14/48

Hiermee kom ik op een RF van 9,5 en dat is wel netjes.

Stuurkappen heb ik ook al gekocht van Bart@Sp, deze komen morgen binnen. Die zijn al zwart gespoten net als mijn kappenset moet worden. Ik heb tot nu toe zelf 2 kappen gespoten en het resultaat vind ik persoonlijk erg netjes.

Vandaag ben ik begonnen met het uitelkaar halen van de Zip. Ik was zelf erg benieuwd naar de staat van de cilinder. Deze bleek uiteindelijk nog aardig goed te zijn. Wel een paar kleine krasjes, dus ik laat hem toch maar even poetsen/honen en koop een vers zuigertje.

Het mengsel was in ieder geval wel goed, want er zaten geen sporen van roet op de zuiger en de binnenkop:

zuiger1.JPG

cilkop1.JPG


Verder nog 2 pics van het afbouwen (ik kreeg de bout van m'n achterwiel er niet af en had geen rotortrekker tot mijn beschikking):

Zipuitelkaar.JPG

Zipuitelkaar2.JPG


Verder kwam vorige week de Stage 6 stickerset binnen dankzij Inne :) Morgen ga ik naar MBV voor de cil en de zuiger en neem ik meteen een nieuw Twin-Air filter mee aangezien mijn huidige een gat heeft. De velgen gaan binnenkort ook gecoat worden dankzij Jay-Rune :*

Als laatste wil ik nog melden dat ik a.s. zondag mijn RS24 voorveer ga ophalen bij Marcie.

Tot Lelystad komen er denk ik geen updates aangezien ik nog aardig wat moet doen. Waarschijnlijk komt er iets voor Lely een update van de complete scooter!

Oi,
Tim :*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top