Special: KTP Stage 6 Zip SP

Status
Not open for further replies.

TimB

KTP Stage 6 Zip SP
Hoi, bij deze weer een special van mij :)

Zoals een aantal van jullie wel zullen weten was ik bezig met een NRG. Door wat geldproblemen moest ik deze aan de kant zetten en is deze uiteindelijk in onderdelen verkocht.... <B><a href="http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=71491">Hier</a></B> een linkje naar de projectpage van mijn NRG. Het plan was toendertijd om hard te vlammen op Lelystad, dat was dan ook de deadline voor de scooter. Dit is dus helaas niet doorgegaan, maar toch wilde ik op Lelystad verschijnen met een vette scooter.

Ik wist eigenlijk niet of ik nog wel een scooter wilde, want het kost zoveel geld en je kan er amper oprijden etc, je kent het wel ;) Toen kon ik via via voor een leuk prijsje aan een nieuwe Stage 6 Racing cilinder en nieuwe Stage 6 R1200 uitlaat komen. Dit was een leuke basis. Aardig snel spul voor niet al teveel geld. Hierna ging ik dus uiteindelijk toch op zoek naar een andere scooter. Een maatje van mij wist nog wel een vette Zip te staan met een aardige setup (lees: Corsa70, C16, 19mm, Multivar, Power One as) en een aardig uiterlijk. Na een bezoekje wist ik meteen dat ik hem zou nemen en een week later heb ik hem dus opgehaald. Ik heb hem naar huis gereden en hij stond er toen zo bij:

Zip1.JPG

Zip2.JPG

Zip3.JPG


Zo zag hij er dus uit. Je ziet dat de 2 zijkappen er niet opzitten, dit komt doordat de ene niet gemonteerd was en 1tje zat er helaas niet bij, dus die moet ik nog even zoeken.

Hierna moest ik bedenken met wat voor setup ik zou gaan rijden. Gelukkig zat er al een Power One krukas in het blokje, dus die had ik alvast. Verder had ik een Malossi binnenrotor en Overrangeset over van mijn NRG, dus dat kwam mooi uit. De setup die onder de Zip komt is dus het volgende:

Cilinder: Stage 6 Racing (voorlopig untuned)
Krukas: Power One
Uitlaat: Stage 6 R1200
Carburateur: Mikuni 24 FS
Ontsteking: Malossi Eprom Binnenrotor
Vario: MHR2000
V-snaar: Malossi Overrange Snaar
Koppeling:: Nog onbekend, Malossi Delta Clutch of Hebo ding.
Poulies: Malossi Torque Driver
Koppelingshuis: Nog onbekend, Adige ding denk ik.
Membraan: Nog onbekend, VL13 denk ik.
Spruitstuk: Malossi 25mm recht.
Luchtfilter: Twin-Air
Carters: Max tuned, weet alleen nog niet door wie.

Afgelopen maandag hoefde ik pas laat te beginnen met werken, dus was alvast een beetje begonnen met strippen van het ding. Hier wat pics daarvan:

strippen1.JPG

strippen2.JPG


Blokje eraf :):

strippen3.JPG


Malossi RS3 achterveer die er ook al op zat:

strippen4.JPG


Blokje op de werkbank:

strippen6.JPG


Verder kon ik helaas niet komen omdat ik moest werken, dus vandaag weer verder gegaan met strippen, ben al aardig ver gekomen, zie pics :).

Krukas er even uit gebeunt, resten van de vloeibare pakking zitten er nog op :p:

strippen1.JPG

strippen2.JPG

krukas1.JPG

krukas2.JPG


Even wat kappen eraf gehaald:

strippen3.JPG

strippen4.JPG


Kabelboompje deruit gerost:

kabelboom.JPG


En toen was het frame kaal op KVS-gebeuren na:

frame-kaal.JPG


Ik ben alleen helaas alweer een probleem tegengekomen (het zal eens niet). De vorige eigenaar heeft namelijk een bus op de voorvork geperst zodat het cross-stuurtje zou passen, maar deze kreeg ik er echt onmogelijk af.

voorvorkbus.JPG


Die ben ik nu dus maar even aan het doorzagen, want anders gaat de vork er niet uit en kan de voorkap er dus ook niet af :) Hier had ik vandaag geen zin meer in dus verder ben ik niet gekomen. Toen nog maar even wat pics gemaakt van m'n DERC, overrangeset en rotor:

DERC.JPG

DERC2.JPG

rotor1.JPG

mhr2000.JPG

mhr2000-2.JPG

mhr2000-3.JPG

poulies1.JPG

poulies2.JPG



En uiteraard heb ik nog wat pics van de ubergeile cilinder en uitlaat:

stage6cil4.JPG

stage6cil1.JPG

stage6cil2.JPG

stage6cil3.JPG


En die vette pijp :w:

stage6pijp1.JPG

stage6pijp2.JPG

stage6pijp3.JPG

stage6pijp4.JPG

stage6pijp5.JPG


Dat waren zo'n beetje wel de onderdelen en het verhaal rond het motorische gedeelte. Nu nog even wat uiterlijk. De naam zegt het eigenlijk al: Stage 6 Zip SP. Oftewel, een Stage 6 thema scooter :) Ik heb even een fotosoepje laten maken zoals de scooter moet worden qua kleuren iig. Hij wordt gewoon mooi glanszwart met oranje velgen en gepolijste velgranden en waarschijnlijk nog wat oranje accenten:

zip_tim2.jpg


Als voorbeeld dient (tot nu toe) deze Aerox van Stage 6:

stage6rox.jpg


Ik weet dat er ook nog een Stage 6 Zipje bestaat/bestond, hier moet ik alleen even pics van vinden. Als ik deze niet vind, dan komen er gewoon dezelfde stickers op als die op de Aerox zitten.

Verder zal er voorlopig met een Malossi RS3 achterveer gereden. Het plan is om later in ieder geval een RS24 achterveer te kopen en wellicht ook een RS24 voorveer. Ook komt er een Malossi remschijf op. Volgende week ben ik 5 dagen vrij, dus dan ga ik alvast beginnen met het schuren van de kappen (waar ik echt tegenop zie 8P)

Het cross-stuurtje gaat de deur en er komen originele stuurkappen zodat ik de DERC daar mooi in kan bouwen :)

Hier nog een lijstje wat er nog moet gebeuren/aangeschaft moet worden:

- Mikuni 24 FS kopen + Twin Air filter
- Carters laten tunen + stralen
- Malossi remschijf kopen
- Kappen schuren en (laten) spuiten
- Zijkap kopen en originele stuurkappen.
- In een later stadium Malossi RS24 achterveer en wellicht voorveer.
- Frame lakbeurtje geven.

Dit was het wel zo'n beetje, niet superveel ofzo, maar ik doe lekker rustig aan, dus verwacht niet dat hij binnen nu en 2 maanden al af is. Als er wat boeiends te melden valt dan zien jullie hier zo snel mogelijk een update!

Groetjes,
Tim :*
 
Advertisement - register to remove this

eej
ziet er allemaal lekker dik uit... ben vooral benieuwd naar die uitlaat.. dit is de eerste keer dat ik een project zie met die pijp dus! Suc6
 
Ziet er erg netjes uit... +ralf+

k ben zeer benieuwd wat de stage6 cilinder+uitlaat zal doen... -:-
 
Hey, ziet er al mooi uit man en ik ben benieuwd naar de prestaties.

Heb je ook een gedacht hoeveel je gaat / wil / moet scoren?

Ga hem zeker volgen.
Grtz Hans
 
Ap. said:
vett nog een s6r rijder :D
ik heb 'r niet eens stickers bijgekregen, die ik bij jou zie liggen :'(

[edit]
tot morgen :*
misschien heb ik nog wel ff stickertje voor je;)
sorri ff voor de offtopic friendje tim :* ;)
 
aprillia sr2000 said:
alsjeblieft
stage 6 zipje

Tnx :) Nu ik hem zo zie ga ik toch voor de Rox-look met wat meer oranje details zoals bijv koplamp.

@ de rest: bedankt voor jullie reacties.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top