TimB
KTP Stage 6 Zip SP
Hoi, bij deze weer een special van mij
Zoals een aantal van jullie wel zullen weten was ik bezig met een NRG. Door wat geldproblemen moest ik deze aan de kant zetten en is deze uiteindelijk in onderdelen verkocht.... <B><a href="http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=71491">Hier</a></B> een linkje naar de projectpage van mijn NRG. Het plan was toendertijd om hard te vlammen op Lelystad, dat was dan ook de deadline voor de scooter. Dit is dus helaas niet doorgegaan, maar toch wilde ik op Lelystad verschijnen met een vette scooter.
Ik wist eigenlijk niet of ik nog wel een scooter wilde, want het kost zoveel geld en je kan er amper oprijden etc, je kent het wel Toen kon ik via via voor een leuk prijsje aan een nieuwe Stage 6 Racing cilinder en nieuwe Stage 6 R1200 uitlaat komen. Dit was een leuke basis. Aardig snel spul voor niet al teveel geld. Hierna ging ik dus uiteindelijk toch op zoek naar een andere scooter. Een maatje van mij wist nog wel een vette Zip te staan met een aardige setup (lees: Corsa70, C16, 19mm, Multivar, Power One as) en een aardig uiterlijk. Na een bezoekje wist ik meteen dat ik hem zou nemen en een week later heb ik hem dus opgehaald. Ik heb hem naar huis gereden en hij stond er toen zo bij:
Zo zag hij er dus uit. Je ziet dat de 2 zijkappen er niet opzitten, dit komt doordat de ene niet gemonteerd was en 1tje zat er helaas niet bij, dus die moet ik nog even zoeken.
Hierna moest ik bedenken met wat voor setup ik zou gaan rijden. Gelukkig zat er al een Power One krukas in het blokje, dus die had ik alvast. Verder had ik een Malossi binnenrotor en Overrangeset over van mijn NRG, dus dat kwam mooi uit. De setup die onder de Zip komt is dus het volgende:
Cilinder: Stage 6 Racing (voorlopig untuned)
Krukas: Power One
Uitlaat: Stage 6 R1200
Carburateur: Mikuni 24 FS
Ontsteking: Malossi Eprom Binnenrotor
Vario: MHR2000
V-snaar: Malossi Overrange Snaar
Koppeling:: Nog onbekend, Malossi Delta Clutch of Hebo ding.
Poulies: Malossi Torque Driver
Koppelingshuis: Nog onbekend, Adige ding denk ik.
Membraan: Nog onbekend, VL13 denk ik.
Spruitstuk: Malossi 25mm recht.
Luchtfilter: Twin-Air
Carters: Max tuned, weet alleen nog niet door wie.
Afgelopen maandag hoefde ik pas laat te beginnen met werken, dus was alvast een beetje begonnen met strippen van het ding. Hier wat pics daarvan:
Blokje eraf :
Malossi RS3 achterveer die er ook al op zat:
Blokje op de werkbank:
Verder kon ik helaas niet komen omdat ik moest werken, dus vandaag weer verder gegaan met strippen, ben al aardig ver gekomen, zie pics .
Krukas er even uit gebeunt, resten van de vloeibare pakking zitten er nog op :
Even wat kappen eraf gehaald:
Kabelboompje deruit gerost:
En toen was het frame kaal op KVS-gebeuren na:
Ik ben alleen helaas alweer een probleem tegengekomen (het zal eens niet). De vorige eigenaar heeft namelijk een bus op de voorvork geperst zodat het cross-stuurtje zou passen, maar deze kreeg ik er echt onmogelijk af.
Die ben ik nu dus maar even aan het doorzagen, want anders gaat de vork er niet uit en kan de voorkap er dus ook niet af Hier had ik vandaag geen zin meer in dus verder ben ik niet gekomen. Toen nog maar even wat pics gemaakt van m'n DERC, overrangeset en rotor:
En uiteraard heb ik nog wat pics van de ubergeile cilinder en uitlaat:
En die vette pijp :w:
Dat waren zo'n beetje wel de onderdelen en het verhaal rond het motorische gedeelte. Nu nog even wat uiterlijk. De naam zegt het eigenlijk al: Stage 6 Zip SP. Oftewel, een Stage 6 thema scooter Ik heb even een fotosoepje laten maken zoals de scooter moet worden qua kleuren iig. Hij wordt gewoon mooi glanszwart met oranje velgen en gepolijste velgranden en waarschijnlijk nog wat oranje accenten:
Als voorbeeld dient (tot nu toe) deze Aerox van Stage 6:
Ik weet dat er ook nog een Stage 6 Zipje bestaat/bestond, hier moet ik alleen even pics van vinden. Als ik deze niet vind, dan komen er gewoon dezelfde stickers op als die op de Aerox zitten.
Verder zal er voorlopig met een Malossi RS3 achterveer gereden. Het plan is om later in ieder geval een RS24 achterveer te kopen en wellicht ook een RS24 voorveer. Ook komt er een Malossi remschijf op. Volgende week ben ik 5 dagen vrij, dus dan ga ik alvast beginnen met het schuren van de kappen (waar ik echt tegenop zie 8P)
Het cross-stuurtje gaat de deur en er komen originele stuurkappen zodat ik de DERC daar mooi in kan bouwen
Hier nog een lijstje wat er nog moet gebeuren/aangeschaft moet worden:
- Mikuni 24 FS kopen + Twin Air filter
- Carters laten tunen + stralen
- Malossi remschijf kopen
- Kappen schuren en (laten) spuiten
- Zijkap kopen en originele stuurkappen.
- In een later stadium Malossi RS24 achterveer en wellicht voorveer.
- Frame lakbeurtje geven.
Dit was het wel zo'n beetje, niet superveel ofzo, maar ik doe lekker rustig aan, dus verwacht niet dat hij binnen nu en 2 maanden al af is. Als er wat boeiends te melden valt dan zien jullie hier zo snel mogelijk een update!
Groetjes,
Tim :*
Zoals een aantal van jullie wel zullen weten was ik bezig met een NRG. Door wat geldproblemen moest ik deze aan de kant zetten en is deze uiteindelijk in onderdelen verkocht.... <B><a href="http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=71491">Hier</a></B> een linkje naar de projectpage van mijn NRG. Het plan was toendertijd om hard te vlammen op Lelystad, dat was dan ook de deadline voor de scooter. Dit is dus helaas niet doorgegaan, maar toch wilde ik op Lelystad verschijnen met een vette scooter.
Ik wist eigenlijk niet of ik nog wel een scooter wilde, want het kost zoveel geld en je kan er amper oprijden etc, je kent het wel Toen kon ik via via voor een leuk prijsje aan een nieuwe Stage 6 Racing cilinder en nieuwe Stage 6 R1200 uitlaat komen. Dit was een leuke basis. Aardig snel spul voor niet al teveel geld. Hierna ging ik dus uiteindelijk toch op zoek naar een andere scooter. Een maatje van mij wist nog wel een vette Zip te staan met een aardige setup (lees: Corsa70, C16, 19mm, Multivar, Power One as) en een aardig uiterlijk. Na een bezoekje wist ik meteen dat ik hem zou nemen en een week later heb ik hem dus opgehaald. Ik heb hem naar huis gereden en hij stond er toen zo bij:
Zo zag hij er dus uit. Je ziet dat de 2 zijkappen er niet opzitten, dit komt doordat de ene niet gemonteerd was en 1tje zat er helaas niet bij, dus die moet ik nog even zoeken.
Hierna moest ik bedenken met wat voor setup ik zou gaan rijden. Gelukkig zat er al een Power One krukas in het blokje, dus die had ik alvast. Verder had ik een Malossi binnenrotor en Overrangeset over van mijn NRG, dus dat kwam mooi uit. De setup die onder de Zip komt is dus het volgende:
Cilinder: Stage 6 Racing (voorlopig untuned)
Krukas: Power One
Uitlaat: Stage 6 R1200
Carburateur: Mikuni 24 FS
Ontsteking: Malossi Eprom Binnenrotor
Vario: MHR2000
V-snaar: Malossi Overrange Snaar
Koppeling:: Nog onbekend, Malossi Delta Clutch of Hebo ding.
Poulies: Malossi Torque Driver
Koppelingshuis: Nog onbekend, Adige ding denk ik.
Membraan: Nog onbekend, VL13 denk ik.
Spruitstuk: Malossi 25mm recht.
Luchtfilter: Twin-Air
Carters: Max tuned, weet alleen nog niet door wie.
Afgelopen maandag hoefde ik pas laat te beginnen met werken, dus was alvast een beetje begonnen met strippen van het ding. Hier wat pics daarvan:
Blokje eraf :
Malossi RS3 achterveer die er ook al op zat:
Blokje op de werkbank:
Verder kon ik helaas niet komen omdat ik moest werken, dus vandaag weer verder gegaan met strippen, ben al aardig ver gekomen, zie pics .
Krukas er even uit gebeunt, resten van de vloeibare pakking zitten er nog op :
Even wat kappen eraf gehaald:
Kabelboompje deruit gerost:
En toen was het frame kaal op KVS-gebeuren na:
Ik ben alleen helaas alweer een probleem tegengekomen (het zal eens niet). De vorige eigenaar heeft namelijk een bus op de voorvork geperst zodat het cross-stuurtje zou passen, maar deze kreeg ik er echt onmogelijk af.
Die ben ik nu dus maar even aan het doorzagen, want anders gaat de vork er niet uit en kan de voorkap er dus ook niet af Hier had ik vandaag geen zin meer in dus verder ben ik niet gekomen. Toen nog maar even wat pics gemaakt van m'n DERC, overrangeset en rotor:
En uiteraard heb ik nog wat pics van de ubergeile cilinder en uitlaat:
En die vette pijp :w:
Dat waren zo'n beetje wel de onderdelen en het verhaal rond het motorische gedeelte. Nu nog even wat uiterlijk. De naam zegt het eigenlijk al: Stage 6 Zip SP. Oftewel, een Stage 6 thema scooter Ik heb even een fotosoepje laten maken zoals de scooter moet worden qua kleuren iig. Hij wordt gewoon mooi glanszwart met oranje velgen en gepolijste velgranden en waarschijnlijk nog wat oranje accenten:
Als voorbeeld dient (tot nu toe) deze Aerox van Stage 6:
Ik weet dat er ook nog een Stage 6 Zipje bestaat/bestond, hier moet ik alleen even pics van vinden. Als ik deze niet vind, dan komen er gewoon dezelfde stickers op als die op de Aerox zitten.
Verder zal er voorlopig met een Malossi RS3 achterveer gereden. Het plan is om later in ieder geval een RS24 achterveer te kopen en wellicht ook een RS24 voorveer. Ook komt er een Malossi remschijf op. Volgende week ben ik 5 dagen vrij, dus dan ga ik alvast beginnen met het schuren van de kappen (waar ik echt tegenop zie 8P)
Het cross-stuurtje gaat de deur en er komen originele stuurkappen zodat ik de DERC daar mooi in kan bouwen
Hier nog een lijstje wat er nog moet gebeuren/aangeschaft moet worden:
- Mikuni 24 FS kopen + Twin Air filter
- Carters laten tunen + stralen
- Malossi remschijf kopen
- Kappen schuren en (laten) spuiten
- Zijkap kopen en originele stuurkappen.
- In een later stadium Malossi RS24 achterveer en wellicht voorveer.
- Frame lakbeurtje geven.
Dit was het wel zo'n beetje, niet superveel ofzo, maar ik doe lekker rustig aan, dus verwacht niet dat hij binnen nu en 2 maanden al af is. Als er wat boeiends te melden valt dan zien jullie hier zo snel mogelijk een update!
Groetjes,
Tim :*