Ktp Evo Nrg

Status
Not open for further replies.

PaulM

Well-Known Member
Tijd dat mijn projectje hier ook tussen komt te staan.

Het begon allemaal toen ik net 16 was geworden. Ik ging naar de dealer en kocht een vette scooter (dacht ik). Ik kocht dus een vette Aprilia SR Ditech :| Njah, gelukkig gaat daar dit project niet over, dus laten we er maar gauw over ophouden :D

Ik had na een paar maanden wel zin gekregen om harder te rijden. Gezien dat met een Ditech niet kon, besloot ik om aan een project te beginnen. Ik vond een NRG altijd uber mooi, dus besloot ik om een NRG te bouwen. Ik kocht van Arno een Gilardoni 70 SSB tuned, Yasuni C20, 21mm DO en een Hebo verstelbare koppeling. Verder kocht ik een Malossi rechtsspruitstukje, MHR2000, E5 filter, overrange snaar, Doppler asje en nog wat klein onboeiend spul.

NA een aantal maandjes dingen verzameld te hebben waaronder frame, velgen, voorvork etc stond ie er zo bij. De C20 had ik zelf gepolijst.
Scooter%20af.jpg


Tot slot close-up van dat ie loopt. Rook is niet te zien maar je ziet het vliegwiel draaien :rolleyes:
scooter%20loopt.jpg


Mjah, na een tijdje rondgereden te hebben enzo, vond ik het wel weer leuk geweest. Ik had zin in meer, dus dat gingen we ook doen. Ik kocht een 28mm DO, een Hebo Manston rep (die nog getuned werd door Boyd) en een Malossi EPROM

Manston rep:
IMG_1438.jpg


EPROM:
DSC00156.JPG


Zo zag de vlinder eruit voor het tunen:
DSC00162.JPG


en dit is een plaatje van na de tunebeurt:
DSC00155a.JPG


Groot verschil dus en het begon erop te lijken. Ook was het blokje getuned door 3br waar ik ook tevreden over was.

Na wat beunwerkzaamheden stond de scooter er zo bij:
scoot7.JPG


Kortom, klaar om iig te starten. Tot mijn grote spijt ging dat niet. Hij was lek, en niet zo'n klein beetje ook. Na verscheidene keren de cilinder gemonteerd te hebben, zelf aangepast en weet ik veel wat allemaal meer, zonder success overigens, besloot ik om het een tijdje te laten rusten. Ik werd er gewon depressief van omdat elke keer de cil lekvrij LEEK hij dat toch weer niet was.

De scooter stond dus in de schuur te niksen, maar ik bleef wel leuke dingen kopen. Zo kocht ik een RS24:
IMG_0157.jpg


Ik had een Koso, alleen die vertelde me dat ik met die Gilardoni 25000 stationair draaide. Die ging dus de deur uit en er kwam een AIM:
IMG_0174.jpg


Ik begon te denken dat de lekkage aan mij blok lag. Dus kocht ik van Charley zijn blok met gloednieuwe RHQ as, waterpomp etc, 3br getuned op EVO en geglasparelstraald. Precies wat ik zocht dus eigenlijk. Mijn oude blok ging de verkoop in, en het nieuwe blok lag binnen een vrij korte tijd alweer op mijn kamer.

Na wat werkzaamheden lag ie er zo bij (met NG)
IMG_0155.jpg


Blok onder de scooter:
IMG_0171.jpg


Ubergeile blokje
IMG_0172.jpg


Ook had ik nog een underseat gemaakt:
IMG_0176.jpg


Inmiddels was ik ook begonnen aan de kappen spuiten. Deze zijn Metallic Azure blauw geworden. Ik had van RonaldV nog een HR2 gekocht, omdat een C20 op pia nou niet echt boeiend is. Ik had ook nog een Aerox radje gekocht, omdat die van een NRG niet genoeg zou koelen. Zo stond ie er toen bij:

De scoot:
IMG_0224.jpg


close-up:
IMG_0225.jpg


details shot :rolleyes:
IMG_0226.jpg


achterkant:
IMG_0228.jpg


Na een tijdje was de voorkap ook af en zag het er zo uit:
IMG_0243.jpg


Beetje voorkant:
IMG_0248.jpg


Voorkant:
IMG_0244.jpg


Para carbonnen spatbordje en racegaas :w
IMG_0246.jpg


Ik was nog op zoek naar een vette remschijf en hoorde van een vriend dat hij voor mij een nieuwe TJT schijf kon regelen voor heel weinig geld. Samen gingen we naar de shop waar ik meteen een Torque driver kocht.

IMG_0259.jpg


IMG_0260.jpg


En Velg weer op de scoot:
IMG_0269.jpg


En toen natuurlijk nog even een close-upje gemaakt:
IMG_0270.jpg


En tot slot nog een Hebo mannetje op de voorkap geplakt :w
IMG_0271.jpg


Leuk enzo, maar hij deed et dus nog niet. Ik had met Lorenzo afgesproken om even naar GJB te gaan. Daar aangekomen kregen we te horen dat ze weggingen. Ze kapten ermee, omdat het volgens eigenaar Geert-Jan niet rendadel etc was. Alles ging de verkoop in, van vlaggen tot snelle spulletjes. Ik kocht voor bijna 400 euro nieuwe spullen, wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was :p Ik zag in de kast een Evo staan, helemaal nieuw, in doos compleet etc. Na wat onderhandelen kon ik die meenemen voor een hele mooie prijs. Ook kocht ik nog een Denso Bougieetje, Malossi vlag en nog wat spul voor Lorenzo die geen geld had :D

Pics:
Malossi RS24 vlag
IMG_0273.jpg


waar we gratis een stuk hebo lint bij kregen:
IMG_0275.jpg


Ook kocht Lorenzo nog een Killswitch waar ik geen pics van heb omdat het hier gaat over MIJN spullen :D Ik kocht nog wat klein spul zoals een stel voetpakkingen en een Denso bougietje:
IMG_0279.jpg


Evo:
IMG_0283.jpg


Uit de doos:
IMG_0276.jpg


De vlinderpoort:
IMG_0277.jpg


Inmiddels zit de Evo eronder. Lekvrij en rijdend. De Evo is nog niet getuned, maar dat gaat binnenkort gebeuren. Ook zal dan het spruitstuk en membraan naar een tuner gaan om dat perfect te laten maken voor de flow.

De complete setup die er nu onder zit en waarmee ik zal gaan sprinten @ meetings is:

Polini Evo (wordt nog max tuned)
Hebo Racing 2
Dellorto 28mm PHBH
Malossi Rechtspruitstuk 22-28
Malossi MHR RHQ
Malossi MHR Eprom
Malossi MHR2000
Malossi Delta Clutch
Malossi Overrange snaar
Malossi Wingbell
Malossi Torque Driver
Malossi E14 luchtfilter
Doppler Race 2 kleps
Malossi MHR recht 22-28mm
Lagers SKF C3

Accesoires:
TJT 250 oversized zwevende remschijf
Malossi RS24
TNT stuurtje + horizontale clamp
Domino snelgas
Aerox radje
Killswitch

De carters waren al getuned voor een Polini Evo en het blokje was in elkaar gezet door v/d Kruijs. Zo is ie dus tot nu toe. Vandaag een filmpje gemaakt met een vriend, alleen was de afstelling nog zeer brak. Inmiddels is dat alweer aangepast en heb ik binnenkort goeie filmpjes.

Hier nog even een lijstje van de dingen die ik moet doen:

Membraan en spruitie tunen
Cil tunen
Onderkap spuiten
Overige kapjes spuiten

Dan is ie zowel motorisch als uiterlijk af en gaan we op zoek naar een tesbank om eens lekker een hoge score eruit te branden. Het doel is om de 20PK te halen, en gezien er al meer dan 18 is gescoort met een std Evo moet de 20 goed haalbaar zijn... Ik hou jullie op de hoogte

UPDATE 29-12-2004

Vandaag ben ik weer bezig geweest met de scoot. Heb het een en ander aangepast waaronder deel van de afstelling. Afstelling is nu:

Sproeier 116
3,3 gram rollen
Malossi Blauwe drukveer
Malossi zwarte trekveren @ strakste stand.

Eerst had ik sproeier 120 en dat reed voor geen meter. Vandaag knalde ie met 116 al veel beter. Autowheelies heeft ie ook zin in gekregen :p alleen mag de sproeier nog iets kleiner. De bougie is droog en een beetje zwart. Kleur is zoiets als koffie met 3 druppels melk erbij oid. Ik denk dat ik rond de 112/114 goed zal zitten.

Filmpjes heb ik niet gemaakt, omdat ik na 3 keer op en neer rijden ineens een motoragent naast me zag staan toen ik omdraaide :| Hij vroeg zich 3 dingen af. Allereerst waarom ik op het fietspad reed, waarom zonder verzekeringsplaatje en waarom ik zoveel herrie maakte. Ik kon zeggen dat de herrie kwam door een Evo70 en een HR2, maar dat zou ie toch niet snappen :p Dus ik zei dat mijn uitlaat los zat :w De reden dat ik zonder verzekeringsplaatje rondreed was omdat ik dat ding net gekocht had en hij eindelijk reed. De kapjes misten omdat, als hij goed zou rijden, ik er niet meer bij hoefde en dan de kapjes erop zou plaatsen. Gelukkig reed hij goed maar wat hij verder met me van plan was wist ik niet. Hij vroeg ook om mijn verzekeringspapieren, die ik natuurlijk had :rolleyes: Ik had die gegeven van mijn blauwe Ditech. Gelukkig dacht ie dat het om hetzelfde ding ging :p. Njah, al met al veel geluk gehad. Inmiddels ligt de scooter weer uit elkaar en is toe aan een winterslaapje. Ik ga hier in de buurt in ieder geval NOOIT meer rijden. De 3 keer dat ik ben wezen rijden kwamen er na 15 minuten steeds vaker politie langs. Hoe zou dat nou komen?

Anyways. De cilinder gaat binnenkort richting een tuner. Ik ben er al bijna uit welke het gaat worden. Ook zal het spruitstuk en het membraan langs een 'tuner' gaan die het even wat groter beunt. De scooter zelf staat in de schuur met een hoes eroverheen. De Evo, HR2 en de overrange liggen hier op mijn kamer. Voorlopig geen update mbt het rijden, wel over de getunede onderdelen. Hopelijk ergens in Februari banken met vriendje Arthur.

Tot dusver





UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo. Eindelijk na een hele lange tijd weer eens een update. Na mijn confrontatie met de politie had ik besloten om het even te laten rusten. Vandaag was de dag dat ik vond dat het weer tijd was om verder te gaan. Mijn dag begon goed, want ik kreeg s'ochtends eerst een pakketje van v/d Kruijs, met daarin:

img03503ou.jpg


Nieuw afstel spul en een killswitch voor op het stuur omdat ik vind dat dat meer voordelen heeft dan een frame ding. Ook nog wat stickertjes die ik er gratis bij kreeg. Nogmaals thx v/d Kruijs mensen voor snelle service etc :w

Daarna kwam de postbode met een enveloppe. Heel net daarop geschreven stond mijn naam. Ik open maken, aite aite. Koelvinvasthouderding van TimB gekregen. Jij ook thx.

Ik was dus weer compleet, en ben nu klaar voor het banken. Echter waren een aantal kapjes nog niet klaar. Dit waren de kapjes van de achterlichtunit, onderkap en de kleine kapjes van de zijkappen. Gezien het vandaag droog was en niet al te koud ben ik maar een gaan spuiten. Na een tijdje lag de onderkap er zo bij:

img03510ug.jpg


In eerste instantie zou deze de zelfde kleur blauw worden als de overige kappen maar gezien ik geen blauwe verf meer had en wel witte, werd ie dus wit. Het resultaat op de scooter vind ik ZEER vet. Pics:

img03625az.jpg


img03609ww.jpg


img03612ew.jpg


En natuurlijk nog wat overige fotos waaronder de achterkant en nieuwe killswitch:

img03549wh.jpg


img03589ag.jpg


img03599ob.jpg


En nog rij gegevens van de vorige keer. Volgas kon niet vanwege uber te grote sproeier, dus maximaal behaalde tot nu toe is 13,1k. Max temp 41 en dat vind ik zeer netjes :w

img03639wz.jpg


img03643bu.jpg


Zo, nu nog even de plannen die gaan volgen. Het zijn er gelukkig niet veel meer. Kwa uiterlijk ben ik misschien nog op zoek naar een aantal leuke stickers. Niet van die Malossi stickers die je bij een Multivar krijgt, maar eerder iets speciaal laten maken ofzo. Verder komt er nog een paddock stand, ik wil het liefst een rode (Kundo) maar ik denk dat een blauwe van v/d Kruijs er ook zeer mooi bij zal staan. Ideeen zijn welkom.

Dus 2 dingen nog doen:

-stickers vinden
-paddock stand

Ook ga ik eind van de volgende maand (eind februari dus) banken met vriendje Arthur. Mijn Evo is standaard. Afgezien daarvan hoop ik nog een nette score ermee neer te zetten van rond de 18 PK, dan ben ik dik tevreden. Binnenkort ook filmpjes van op de bank...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Overigens zal ik alle updates in de eerste post plaatsen. Zo blijft het oevrzichtelijk en zal alles bij elkaar staan ipv verspreid over verschillende pagina's.

Laat maar weten wat je ervan vindt. Eventuele verdere ideeen? aanpassingen oid?
 
Had toevallig net je filmpje bekeken op SF.nl:rolleyes:
Wilde je al zegge ist niet eens tijd om hem hier te plaatsen:*

Erg vet ding btw...succes ermee!
 
Thx Heeren.

Ronald, Ja de HR2 is vet en ja hij WAS van jou :D Nu is ie van mij

Witte, neem dat filmpje niet al te serieus. Ding was echt niet vooruit te branden met die sick grote sproeier erin. Zonet kleinere sproeier erin gedaan, morgen maar weer een kijken hoe ie het gaat doen
 
Het ziet er goed uit alleen ik zou voor nrg velgen kiezen. Runner velgen vind ik er helemaal niet bij staan en die underseat vind ik wat te ver naar onder komen.
Motorisch komt het helemaal goed.
 
De Runner velgen blijven iig :D De underseat moest zover naar onder komen omdat er simpel geen ruimte is om em hoger te leggen. Die komt door de benzine tank en deel van het frame. Door de incomplete achterkant lijkt het idd een beetje dat ie tever naar beneden komt, maar zodra die 2 kleine kapjes af zijn zal ik weer pics posten. Overigens is de achterkant van het oude type NRG extreem hoog. Er hoort nog een stuk kap te zitten die helemaal uitsteekt waar de bijrijder zich aan vast moet houden. Dit uitstekende deel verdeeld de grote achterkant dus, en dan lijkt ie minder hoog...
 
PaulM said:
De Runner velgen blijven iig :D De underseat moest zover naar onder komen omdat er simpel geen ruimte is om em hoger te leggen. Die komt door de benzine tank en deel van het frame. Door de incomplete achterkant lijkt het idd een beetje dat ie tever naar beneden komt, maar zodra die 2 kleine kapjes af zijn zal ik weer pics posten. Overigens is de achterkant van het oude type NRG extreem hoog. Er hoort nog een stuk kap te zitten die helemaal uitsteekt waar de bijrijder zich aan vast moet houden. Dit uitstekende deel verdeeld de grote achterkant dus, en dan lijkt ie minder hoog...


Je kan toch altijd een andere tank gebruiken als die lompe standaard tank..
 
Kuit@NRG said:
echt heel leuk ntt tje :) leuke setup enz;) maar..............


dat vloeibare paking op die oude evo is echt vies

oude evo? Ik heb er maar 1 gehad. Je hebt het ws over de NG. Vloeibare pakking is idd ranzig, maar supergoed spul.
 
RobinV said:
Paulus :# Leu kdat je hem ook hier neerzet, je weet wat ik er van vind. En ik hoop je nog vaak te meeten 8)

Ik zal je zeker nog wel een aantal keren tegenkomen op verschillende meetings. Zijn er overigens veel mensen die mee doen met st.net sprintcompetitie? Doe jij er aan mee?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top