This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

X8R -Dark Angel-

hey man, ziet er vetjes uit...! maar heb je je vorokap dichtgeplamuurd? want dat heb ik ook al gedaan...Kben bezig met runner blok onder mn x8r. Binnekort lanceer ik mn projectje ook...heb al het een en ander pretspul binnen . Ik volg dit wel hor . suc6 kerel.

greetz, hans

bedankt voor de reacties!

@DG is niet zomaar in gekapt hoor, is wel netjes afgewerkt, enkel 2 lijntjes zijn niet zo proper omdat er een deel van de verstevinging onder loopt en ik hou het liever zo...

Weer een klein update'tje:

Spruitstuk is terug van de lasser:

Ben het nu verder aan het afwerken en verder passend aan het maken. Moet ook nieuwe gaskabel halen want die dat er nu op zit gaat te kort zijn met het nieuwe spruitje.

En nog wat pics:

*edit alles verkleind *

Last edited:
héhé bedankt mensen .

Vandaag ff men spruitje verder afgewerkt en op blok geplaatst. Wel 2 kleine probleempjes, waarvan één al opgelost zou moeten zijn:

-Kan het spruitstuk maar met 3 bouten bevestigen aangezien deze vrij lang zijn en dus een hiervan niet onder de ingang van het spruitstuk doorkan. Maw het spruistuk is zo gericht dat het net boven één van de 4 gaten uitkomt.

-Na alles geplaatst te hebben (behalve dichting tussen spruistuk en membraam, snel zijn ), kick ik scoot in gang. Goede nieuws, het ding draait dus het home made spruistuk werkt. Slechter nieuws, scoot draait ff lage toeren ralenti en gaat dan vanzelf richting 7a8k. Vriend vertelde me dat scoot wss te weinig benzinetoevoer krijgt, wat ook kan door valse lucht. Dus morgen ff dichting er tussen gooien en alles goed aanspannen.

Misschien iemand nog ideetje voor die 4de bout ook vast te krijgen of een oplossing om het toch nog iets steviger aan te spannen dan met 3 bouten...

Hoi mensen, bedankt weer voor de reacties.

Weet er iemand wat presaties zijn van het spruitstuk+membraan kitje van stage 6 op x8r? Past zit direct of moeten er aanpassingen worden gemaakt?

(bedoel dit dus)

Grtz

Ja, die zou zo moeten passen. De inlaat van Honda en Peugeot zijn 100% gelijk aan elkaar.

Ik heb ook een Polini Big Valve setje op mijn Honda van een Peugeot en die pas ook zonder aanpassingen.

x8r_racing said:
héhé bedankt mensen .

Misschien iemand nog ideetje voor die 4de bout ook vast te krijgen of een oplossing om het toch nog iets steviger aan te spannen dan met 3 bouten...

Van zijkant af gaatje open slijpen, dat je een sleufje hebt.
Draai je boutje stuk in blok. Schuif je spruit eronder en dan aandraaien plus andere 3 erbij.

MHRntt said:
Van zijkant af gaatje open slijpen, dat je een sleufje hebt.
Draai je boutje stuk in blok. Schuif je spruit eronder en dan aandraaien plus andere 3 erbij.

Dat ik daar niet zelf op kom, goed gezien !! bedankt!

grtz

x8r_racing said:
Hoi mensen, bedankt weer voor de reacties.

Weet er iemand wat presaties zijn van het spruitstuk+membraan kitje van stage 6 op x8r? Past zit direct of moeten er aanpassingen worden gemaakt?

(bedoel dit dus)

Grtz

Yes, I had already times steam turbine and gas turbine systems 6 kits. It did not run on mine damls still unported block straight berauschend. A buddy of me however has it now on its Evo X8R. and runs there it very well.

Heb nog wat zitten werken aan de scoot en kheb het volgende gedaan.

*nieuwe gaskabel (andere was te kort)
*uitlaat eerste keer geschuurd (wordt nog opgepoliert)
*uitlaat doorgezaagd om naar onder te laten herlassen.
*ophanging getekent voor herlaste uitlaat

fotos uitlaat:

*fotos weg*

Ivm uitlaat: Demper loopt nu achter de uitlaat (langs de kant van het wiel dus). Nu als de ophanging hoog genoeg is, staat de uitlaat voldoende ver van het wiel en is er wat dat betreft geen probleem. Optisch vind ik het ook niet misstaan. Wat denken jullie?

Last edited:
hej, ff update:

Vandaag is uitlaat gelast en ophanging gemaakt, ik ben tevreden over het resultaat.
Hier al wat gsm pics bij gebrek aan digi:

zijkant

close up

ophanging

langs achter

Is dat ene zelfberekende uitlaat, denk dat ik weet van wie die is geweest en wie die heeft gemaakt
Is zeker op ene MHR replica gemaakt