S³x: Show, Shine & Speed x8r "Reborn"

theun

Well-Known Member
bannernz4.jpg


Jullie kennen me vast en wel nog met mijn Project waarmee ik normaal gezien gestopt mee was paar maanden terug.

Toen ik mijn straatscooter verkocht had waar ik bloed, zweet & tranen in gestoken had, kreeg ik terug zin in het sleutelen. Natuurlijk wat doe je dan? Je gaat je project scoot onder het stof uithalen, ALLE onderdelen die je nog hebt bij elkaar rapen en je begin opnieuw :p

Foto trouwens van m'n ex-straatscoot:

img3665nr3.jpg


Snel een overzicht door de jaren heen:

2004

straatscooterzwart2.jpg


2005

straatscootergrijs1.jpg


2006
(projecttijd AC Honda blok)

1.jpg


2.jpg


3.jpg


Ben uiteindelijk hiermee in Scootin' geraakt:

5.jpg


(projecttijd LC Piaggio blok)

1.jpg


Eindresultaat na VEEEEEEEEEEEEELLL werk

img3373al3.jpg


& hiermee nog eens in de scootin' geraakt in Januari 2007:

img3966copyim2.jpg


img3967copyfn9.jpg


img3969copyaw0.jpg


img3970copywg7.jpg


img3971copyux0.jpg


2007

Nog detail werk in orde gebracht aan de scoot voor de rest niets.

img3992uu7.jpg


img3977yf4.jpg


3.jpg


1.jpg


4.jpg


Toen weekend Meppel gegaan, lekker gesprint ookal problemen gehad met gas, membraan, stuurpen die loskwam,...

Daarna mijn rijbewijs van auto geslaagd & een nette auto aangeschaft waarmee de intresse in de scooter ook minder was.

ff pic van de auto dan begrijpen jullie misschien waarom ik mijn intresses even verlegd had :p

untitled1dq5.jpg


Maargoed daar gaat het niet om! ^^

Hier kunnen jullie alles wat voorafging nog eens gedetailleerd nalezen:

http://forum.scooterforum.net/forum/f66/s%B3x-show-shine-speed-x8r-135950/

Reborn!

Dus tot eergisteren geleden was er niets meer van de x8r in elkaar, en koeling, ontsteking, inlaat, snelgas,... waren verkocht.

Dus ben ik vandaag een Aerox radiateur gaan halen ipv mijn vorige Piaggio radiateur die niet genoeg koeling gaf, een stage 6 PWK 28mm, Malossi VL13, HPI ontsteking & Stage 6 snelgas.



27-09-2007

Na een aantal dagen flink doorwerken, afstellen, poetsen,... Is de scooter dan uiteindelijk toch rijdende & daarna in elkaar gezet geworden. Wat is er tot nu toe anders aan de scoot dan ervoor:

- HPI '06 ontsteking (Oranje grondplaat);
- Aerox radiateur;
- Voorkan frame héél pak afgeslepen om Aerox radje passend te krijgen;
- Stage 6 snelgas + knopje aangesloten om uit te zetten dus kill hoeft niet altijd uitgetrokken te worden;
- Malossi VL13 Home-tuned + Spruitstuk MHR tuned;
- Carb. inlaat volledig geschuurd (korrel 1800 :p) + hand-gepolijst;
- Malossi Half-poullie ipv Stage 6 (slipde door) + afgedraaid (koelribben eraf);
- Stage 6 clamp tegoei vastgezet (was losgekomen op Meppel enja, pasde sowieso niet dus nu alles aangepast);
- ...

Achjah, genoeg gezever! Foto's! Wel van zonet toen die af was; morgen duidelijkere foto's + die van de opbouw!

img5750ke1.jpg


img5748tv8.jpg


img5743it8.jpg


img5740nl4.jpg


img5739ko8.jpg



Geef julie mening,

groeten!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

jeej!!!

ik vond het al zo raar dat ik er na meppel nix meer van hoorde/zag,,

nja nu weetk genoeg!

maar deze ga ik zeker volgen :p

succes ;)

groet jeroen (orange max) onder mn broers account :X
 
ha frikadel:W:W...

wordt tijd dat we dat ding weer eens gaan zien:W:W

ik kom binnekort wels langsdroppe ook effe je zus checke:p

grtzzzz bjorn:*
 
Last edited:
hello philippe.
blij da ge terug begonnen zijt :).

Ben benieuwd wat het gaat geven maar mits de nodige afstel werkzaamheden zal da wel goedkomen :)

Suc6 ermee.

Grtz Hans
 
Vind je X8R nog steeds gruwlijk :W
Ben benieuwd of hij nog mooier word, komt die "aeroxvoorkap" er toch in ? :)

Ik ben nog aan het twijfelen om die aerox voorkap te zetten, eerlijk gezegd vind ik het niet passen op de vormen van de scooter zelf.


[quote='DDV;]ahh daar wast ie weer
Hij blijft echt te vet.. Ga je optisch verder ook nog wat veranderen?

Grtz[/quote]

Tot nu toe staat de afstelling op nummer 1. Maar natuurlijk staat de optische kant ook nog op het lijstje ;)


Allemaal bedankt voor de leuke reactie's.

Vandaag Snelgas gezet, ontsteking erop, squish in orde, ontsteking ook, carb'je gepolijst (flow) & vl13 getjoened.

Foto's volgen zo snel mogelijk

Groeten
 
27-09-2007

Na een aantal dagen flink doorwerken, afstellen, poetsen,... Is de scooter dan uiteindelijk toch rijdende & daarna in elkaar gezet geworden. Wat is er tot nu toe anders aan de scoot dan ervoor:

- HPI '06 ontsteking (Oranje grondplaat);
- Aerox radiateur;
- Voorkan frame héél pak afgeslepen om Aerox radje passend te krijgen;
- Stage 6 snelgas + knopje aangesloten om uit te zetten dus kill hoeft niet altijd uitgetrokken te worden;
- Malossi VL13 Home-tuned + Spruitstuk MHR tuned;
- Carb. inlaat volledig geschuurd (korrel 1800 :p) + hand-gepolijst;
- Malossi Half-poullie ipv Stage 6 (slipde door) + afgedraaid (koelribben eraf);
- Stage 6 clamp tegoei vastgezet (was losgekomen op Meppel enja, pasde sowieso niet dus nu alles aangepast);
- ...

Achjah, genoeg gezever! Foto's! Wel van zonet toen die af was; morgen duidelijkere foto's + die van de opbouw!

img5750ke1.jpg


img5748tv8.jpg


img5743it8.jpg


img5740nl4.jpg


img5739ko8.jpg



Geef julie mening,

groeten!
 
Back
Top