Funk_dm said:het punt is dat de richting wel goed is maar de stof niet, mijn intresse ligt niet bij de tekenkamer of een andere hoge functie, ik wil de werkplaats in, dat is de enige plek waar ik mij kan vermaken op school.
ik zit er de laatste tijd dan ook regelmatig in mijn vrije tijd.
ik snap het punt "met diploma's verdien je meer" donders goed, maar wat heb ik in hemels naam aan geld als ik geen plezier heb in mijn werk.
ik heb geen zin om later dagen lang op een kantoortje te zitten met een computer en een rekenmachine, en allerlij constructies op afschuiving en stuik te berekenen bijv.
nou kan ik natuurlijk ook een niveau lager dan doe ik werkend leren, ik weet dat dat ook zuigt dus dat gaat zoiezo over.
dan kan ik nog een niveau lager naar niveau 2, heerlijk alle dagen naar de werkplaats.
zou hardstikke mooi wezen, alleen dan kom ik in een klas van kampers stakkers low lives en achterlijken die allemaal alle dagen lang lasjes leggen.
niets voor mij dus.
mariniers, dat zie ik niet als werk, ik zeg ook tegen iedereen dat ik er vooral heen ga om de training.
zodra ik in de sportschool ben vole ik me goed en zal ik ook mijn volle 100 % geven.
Rens123 said:Ik begon dit school jaar met 5 dagen school Bouwkunde, maar na een paar weken wist ik 100% zeker dat ik dit niet wou. Na een beetje gezeik met me ouders, waarvan me ma heel de tijd stresste, ben ik er na een maand afgegaan en nu doe ik 4 dagen werken 1 dag school en dat vind ik gewoon een vele malen leuker. Maar je moet vooral doen wat jij wil maar ik heb gekozen voor 1 dag school omdat ik dan toch nog diploma`s heb
dieselmaniac said:op deze leeftijd, is stoppen met school en gaan werken erg aantrekkelijk, maar als je later je vrienden een BETERE baan zien krijgen, omdat die hun school hebben afgemaakt, of een betere of verdere opleiding hebben gevolgd, ga je er spijt van krijgen. je zit maar een klein deel van je leven op school, en je hebt nog jaren genoeg om straks te gaan werken.
Als ik jouw was zal ik nog gewoon even doorzetten met deze opleiding, want je gaat er echt spijt van krijgen als je stopt!
hier ben ik het 100% mee eens.Funk_dm said:het is wel duidelijk hoe slecht het gaat met de scholen in nederland :X
SiRoj said:Ik denk dat je ook vooral niet moet vergeten dat je het kut vind op school OMDAT alles niet lekker loopt. Ik weet wel dat het misschien niet je opleiding is, maar als je goede cijfers haalt en je punten scoort dan is het allemaal al een stuk aantrekkelijker... Ik heb afgelopen periodes ook klote cijfers gehaald, maar nu ik ondertussen door echt hard te werken alles weer heb opgehaald weer goede cijfers haal vind ik alles een stuk leuker. School is klote als je constant het gevoel hebt dingen slecht te doen en hard te MOETEN werken... Als je alles strax hebt opgehaald door hier wat minder te kijken en desnoods op zaterdag eens niet uit te gaan en zondags een hard te leren vind je alles een stuk mooier, ga daar maar van uit!
1 ding, ga niet van school af en werken zonder opleiding... Ik heb nog nooit!!!!! van mijn hele leven iemand gehoord die zei dat hij daardoor beter af was.. Tuurlijk is het het eerste, 2de en mss ook wel 3de jaar leuker, maar later in je leven ga je daar echt spijt van krijgen, hoor je van iedereen...
Dus wees niet 1 van die lui die alsnog denken dat werken beter voor ze is terwijl iedereen zegt van niet! Zorg iig dat je een opleiding hebt
SiRoj said:Ik denk dat je ook vooral niet moet vergeten dat je het kut vind op school OMDAT alles niet lekker loopt. Ik weet wel dat het misschien niet je opleiding is, maar als je goede cijfers haalt en je punten scoort dan is het allemaal al een stuk aantrekkelijker... Ik heb afgelopen periodes ook klote cijfers gehaald, maar nu ik ondertussen door echt hard te werken alles weer heb opgehaald weer goede cijfers haal vind ik alles een stuk leuker. School is klote als je constant het gevoel hebt dingen slecht te doen en hard te MOETEN werken... Als je alles strax hebt opgehaald door hier wat minder te kijken en desnoods op zaterdag eens niet uit te gaan en zondags een hard te leren vind je alles een stuk mooier, ga daar maar van uit!
1 ding, ga niet van school af en werken zonder opleiding... Ik heb nog nooit!!!!! van mijn hele leven iemand gehoord die zei dat hij daardoor beter af was.. Tuurlijk is het het eerste, 2de en mss ook wel 3de jaar leuker, maar later in je leven ga je daar echt spijt van krijgen, hoor je van iedereen...
Dus wees niet 1 van die lui die alsnog denken dat werken beter voor ze is terwijl iedereen zegt van niet! Zorg iig dat je een opleiding hebt
JeffreyZwolle said:ben ik het helemaal mee eens... besef me ook maar al te goed dat ik hiermee niet verder kom en dat het gewoon kansloos is... als ik nou is wist wat ik later wil gaan doen of op ze minst welke richting :|
SiRoj said:Ben ik helemaal met je eens, maar ga desnoods een week lang niet naar school om te kijken wat je wilt gaan doen... In een week kun je veel dingen bekijken, altijd beter dan stoppen voor een lange tijd!
JeffreyZwolle said:had btw niet gedacht dat er nog zoveel mensen zijn die met dit soortgelijke probleem zitten