Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Xander said:
Formula50, heb je ook voor jezelf op een rij'tje gezet wat de baan als jachtvlieger nou precies inhoud? No offence, ik ben alleen benieuwd hoe jij daar over denkt. :)

Ik heb ook eens overwogen om een eerste test te doen. Het lijkt op het eerste gezicht natuurlijk verschrikkelijk tof om jachtvlieger te worden en het is ongetwijfeld de droom van 90% van de jongeren.

Het punt dat je enkel marionette van de "opdrachtgevers" bent zit mij persoonlijk tegen. Je moet 24/7 beschikbaar zijn je kan gedurende je in dienst bent ALTIJD opgeroepen worden. Dat betekend dat je enorm beperkt wordt in je leven naast je baan. Even 3 biertjes drinken op een avond? Dat kan dus al niet. Daarbij krijg je instructies en is er geen enkele vorm van creativiteit dat je in je werk kwijt kan. Het is van A naar B, misie volbrengen en terug. En dat met mach 2 op 11Km. ;)

Weet jij trouwens hoe het zit als je je diensttijd BBT hebt volgemaakt? Hoe zijn de mogelijkheden om dan als verkeersvlieger in dienst te komen? Ik wens je natuurlijk ontzettend veel succes en die opleiding ga je zeker wel halen als je al zo ver bent gekomen!

Moet je btw ook naar Roanne?

Heel verstandige denkwijze. Ik zou er zelf echt pas heel laat bij stilstaan, maar dat zou idd de keerzijde van de medialle zijn. Komt nog bij dat je constant curssusen/testen moet doen om bij te blijven. Je zal (ook al vlieg je al jaren) jezelf constant moeten bewijzen. Nou is er met bewijzen niets mis, maar wel als het je niet vooruit brengt, maar op je oude niveau houdt (dus dat het alleen nadelig kan zijn).

Maargoed, hoe vet is het om dan in zo'n ding te stappen en te gaan. Ik zou het er voor over hebben...
 
robinsr50 said:
fonzie :: kan je neit lezen wat staat er onderaan :L

Net of iemand dan aandacht aan je tekst wilt besteden, als hij gewoon niet te lezen is.

Dan had je maar 5 minuten langer aan je stukje gezeten maar dan had je misschien wel een normale reactie van Fonzie gehad.
 
Xander said:
Formula50, heb je ook voor jezelf op een rij'tje gezet wat de baan als jachtvlieger nou precies inhoud? No offence, ik ben alleen benieuwd hoe jij daar over denkt. :)

Ik heb ook eens overwogen om een eerste test te doen. Het lijkt op het eerste gezicht natuurlijk verschrikkelijk tof om jachtvlieger te worden en het is ongetwijfeld de droom van 90% van de jongeren.

Het punt dat je enkel marionette van de "opdrachtgevers" bent zit mij persoonlijk tegen. Je moet 24/7 beschikbaar zijn je kan gedurende je in dienst bent ALTIJD opgeroepen worden. Dat betekend dat je enorm beperkt wordt in je leven naast je baan. Even 3 biertjes drinken op een avond? Dat kan dus al niet. Daarbij krijg je instructies en is er geen enkele vorm van creativiteit dat je in je werk kwijt kan. Het is van A naar B, misie volbrengen en terug. En dat met mach 2 op 11Km. ;)

Weet jij trouwens hoe het zit als je je diensttijd BBT hebt volgemaakt? Hoe zijn de mogelijkheden om dan als verkeersvlieger in dienst te komen? Ik wens je natuurlijk ontzettend veel succes en die opleiding ga je zeker wel halen als je al zo ver bent gekomen!

Moet je btw ook naar Roanne?

Voor gevechtsvlieger zal ik inderdaad heel veel moeten laten, maar krijg er ook verdomd veel voor terug.
Gemiddeld 2 maanden per jaar zit je in het buitenland, tijdens je opleiding zit je sowieso al een jaar in Amerika, je bent soms weg met feestdagen als kerst en nieuwjaar, je kunt je niet meer ieder weekend helemaal onder tafel drinken, enz., enz. Dat is gewoon wennen op het begin. Zal het best moeilijk vinden om bijvoorbeeld met kerst en nieuwjaar niet bij familie en vrienden te kunnen zijn en dat ik niet ieder weekend nog ouderwets op stap kan. Maar als ik dan weer denk aan wat ik ervoor terugkrijg..... ik zou niets liever willen.

Om na je carriere bij de luchtmacht bij de burgerluchtvaart te beginnen is geen enkel probleem. Sterker nog, ze staan te springen om je. Dat is geen enkel probleem. Vraag is alleen of dat dan nog wel een uitdaging voor je is, maar er zijn nog genoeg andere dingen die je daarna kunt gaan doen. Daar maak ik me geen zorgen om.

Thanks iig!

En ik moet idd naar Roanne op 9 okt. Hoe wist je dit eigenlijk?
 
ik zit nu in 5havo E&M, ben ik 4havo blijven zitten met n&t.
Maar als ik de havo gehaald heb, dan moet ik dus een vervolgopleiding kiezen, ik heb een beetje rondgekeken, maar het lijkt me allemaal niks die economie en ben al die theorie al een beetje zat.
Zijn er mensen die van de havo (m profiel) naar een technische mbo opleiding zijn gegaan?
Ik heb geen moeite met economie enzo maar het boeit me allemaal niet zoveel.
Nu wou ik weten of er mensen zijn die een havo diploma gehaald hebben en vervolgens een mbo opleiding doen.
heeft iemand hier een beetje info over? welk niveau kan ik instromen etc.

alvast bedankt :)
 
Vanaf de HAVO kan je zowiezo niveau 4 van het MBO doen, dat kan zelfs al met VMBO.
Nadeel van die technische vakken is dat je vakken heb over je richting zelf, waar je veel leert en dat je er wiskunde en natuur/scheikunde bij krijgt waar je 9/10x geen ene flikker aan heb en dus super saai is.
Dat was bij mij iig wel zo, daarom ook met de opleiding gestopt.

Installatie Techniek, niv. 4 Zadkine
 
ja maar als ik bijvoorbeeld autotechniek of werktuigbouwkunde wil doen, dan krijg ik toch ook een hoop praktijk?

/edit
natuurkunde en wiskunde vind ik wel interessante vakken, alleen scheikunde vind ik minder....
/edit2
en in welk jaar kan ik instromen, ik heb bij alle vakken een voorsprong, behalve dan bij natuurkunde en scheikunde....
 
Ik ben (net) een eerstejaars (hts) Autotechniek student. Het bevalt mij prima. Hiervoor heb ik een E&M Diploma behaald maar moest vervolgens wel natuurkunde en wiskunde B apart volgen (voor een heel jaar lang). Dit was het zeker waard, ik vind het echt een toffe studie en de stof bevalt me wel. Denk niet al te licht over praktijk/theorie verhouding. Een ruwe schatting is dat je 85% van de tijd met theorie bezig bent (Wil niet zeggen dat het dan saai is). Het is denk ik niet mogelijk om als 2e jaars in te stappen, want je moet bepaalde competenties hebben behaald en ik denk eerlijk gezegd dat je hier niet over kan beschikken als je het eerste jaar heb gemist... Hopelijk heb je wat aan deze info, heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

Mvg,

Shaffy
 
X187 said:
Ik ben (net) een eerstejaars (hts) Autotechniek student. Het bevalt mij prima. Hiervoor heb ik een E&M Diploma behaald maar moest vervolgens wel natuurkunde en wiskunde B apart volgen (voor een heel jaar lang). Dit was het zeker waard, ik vind het echt een toffe studie en de stof bevalt me wel. Denk niet al te licht over praktijk/theorie verhouding. Een ruwe schatting is dat je 85% van de tijd met theorie bezig bent (Wil niet zeggen dat het dan saai is). Het is denk ik niet mogelijk om als 2e jaars in te stappen, want je moet bepaalde competenties hebben behaald en ik denk eerlijk gezegd dat je hier niet over kan beschikken als je het eerste jaar heb gemist... Hopelijk heb je wat aan deze info, heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

Mvg,

Shaffy
ja ik bedoelde eigenlijk de stap van havo naar mbo.
ik wist trouwens niet dat je met een EM profiel naar een technische opleiding kon zoals autotechniek :S

maar dank voor de info :)
 
Edwino said:
ja ik bedoelde eigenlijk de stap van havo naar mbo.
ik wist trouwens niet dat je met een EM profiel naar een technische opleiding kon zoals autotechniek :S

maar dank voor de info :)
Kan ook niet alleen met EM naar deze opleiding, vandaar dat ik 1 jaar apart versneld Natuurkunde en Wiskunde B heb moeten doen...wat betreft havo naar mbo, volgens mij kan het niet(weet ik niet zeker) dat je het eerste jaar mag overslaan, vaak is het eerste jaar een orienterend jaar dus het lijkt me wel handig dat je deze volgt. Hoe leuk een studie ook lijkt vaak valt het in de werkelijkheid tegen. Neem als voorbeeld, ik zit net 5 weken op deze opleiding, er zijn nu al een stuk of 5 mensen afgevallen en dat alleen uit mijn klas nog wel...
 
Last edited:
Lees ik vandaag mijn mailbox, zit daar dus een mailtje van de luchtmacht in. Dat ik dus aanstaande woensdag al naar Roanne (France) moet, i.p.v. de maandag erop. Wordt dus nog heeeel veel in m'n hoofd stampen de komende dagen.
En of ik niet al meteen nu in okt. wilde beginnen i.p.v. in feb. :X.
Ben wel even verrast zo.
 
Op dit moment doe ik geen opleiding...ben vorig jaar gestopt met mijn vorige...en dacht ik ga nu eerst jaartje werken. Maar het bevalt me toch slechter dan ik had verwacht en het begint toch weer te kriebelen om weer na school te gaan. Alleen nu is het probleem dat ik niet weet wat ik wil gaan doen :(
 
chantal said:
Op dit moment doe ik geen opleiding...ben vorig jaar gestopt met mijn vorige...en dacht ik ga nu eerst jaartje werken. Maar het bevalt me toch slechter dan ik had verwacht en het begint toch weer te kriebelen om weer na school te gaan. Alleen nu is het probleem dat ik niet weet wat ik wil gaan doen :(

Heb hetzelfde probleem gehad.
Ben na een jaartje Vastgoed&makelaardij gestopt, toen jaartje gewerkt en nagedacht wat ik wou..

Nu, per September begonnen met Logistiek en Economie @ HRO :)
Bevalt tot nu toe goed!
 
Ja..ben op mijn vorige school(kappersopleiding) gestopt door teveel gezeik..moest zelf overal achteraan gaan. Ze wisten niks op die school mijn leraressen waren misschien 1 jaartje ouder dan ik. Moest s ochtends na school bellen om te vragen hoelaat ik aanwezig moest zijn aangezien het lesrooster met de dag veranderde enz.
En het kappersvak vind ik nog steeds super leuk maar het is geen werk wat ik me over 10 jaar nog zie doen :S jaa misschien voor erbij. Maar niet als mijn dagelijks werk.
En nu ben ik op zoek na iets anders maar kwee niet wat.
 
chantal said:
Ja..ben op mijn vorige school(kappersopleiding) gestopt door teveel gezeik..moest zelf overal achteraan gaan.

Dit hoor ik vaker van mensen die hun studie niet hebben afgemaakt. Ik heb altijd zoiets van GVD je zit niet meer op de kleuterschool! :*

@Formula50: Een maatje van me is er nu. Ik heb sterk het vermoeden dat hij het gaat halen. Het is een erg rustig persoon met een topconditie. :)
 
jaa weet je wat het is...het is gewoon niet leuk om telkens te bellen om te vragen hoelaat je na school moet..kom je op school blijk je de halve dag vrij te hebben,omdat er weer eens leraren niet op komen dagen.. Administratie daar raakte alles kwijt dus papieren waren nooit compleet. ik ben nu nog steeds aant w8en voor mijn certificaten...terwijl ik al zeker 5 maanden ofzo gestop ben. En bellen en langsgaan heeft geen zin want ze sturen het wel op :+ jaa jaa
 
Klinkt als Zadkine, 20x papieren inleveren en dan nog beweren dat je ze nog niet heb ingeleverd! :L
Kom je na 1.5 uur reizen eindelijk op school aan, ben je vrij :|
 
Xander said:
@Formula50: Een maatje van me is er nu. Ik heb sterk het vermoeden dat hij het gaat halen. Het is een erg rustig persoon met een topconditie. :)

Ah, mkay op die manier.

Ik mag zelf maandag al beginnen trouwens. Het is nu dus al 2X verzet. Maar zondag moet ik naar Oosterhout om maandagochtend naar Roanne te vertrekken. Dan ben ik donderdag of vrijdag weer thuis volgens de planning (dit kan nog uitlopen).
De bedoeling van de luchtmacht is om mij nog in de oktoberklas te plaatsen. Dan zou ik dus over 2 weken al aan mijn opleiding als jachtvlieger beginnen als ik de PVS goed doe :)!
Waarschijnlijk begint je vriend dan ook in de oktoberklas als ie nu aan het pvs-en is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top