Sjoerd
Well-Known Member
Xander said:Formula50, heb je ook voor jezelf op een rij'tje gezet wat de baan als jachtvlieger nou precies inhoud? No offence, ik ben alleen benieuwd hoe jij daar over denkt.
Ik heb ook eens overwogen om een eerste test te doen. Het lijkt op het eerste gezicht natuurlijk verschrikkelijk tof om jachtvlieger te worden en het is ongetwijfeld de droom van 90% van de jongeren.
Het punt dat je enkel marionette van de "opdrachtgevers" bent zit mij persoonlijk tegen. Je moet 24/7 beschikbaar zijn je kan gedurende je in dienst bent ALTIJD opgeroepen worden. Dat betekend dat je enorm beperkt wordt in je leven naast je baan. Even 3 biertjes drinken op een avond? Dat kan dus al niet. Daarbij krijg je instructies en is er geen enkele vorm van creativiteit dat je in je werk kwijt kan. Het is van A naar B, misie volbrengen en terug. En dat met mach 2 op 11Km.
Weet jij trouwens hoe het zit als je je diensttijd BBT hebt volgemaakt? Hoe zijn de mogelijkheden om dan als verkeersvlieger in dienst te komen? Ik wens je natuurlijk ontzettend veel succes en die opleiding ga je zeker wel halen als je al zo ver bent gekomen!
Moet je btw ook naar Roanne?
Heel verstandige denkwijze. Ik zou er zelf echt pas heel laat bij stilstaan, maar dat zou idd de keerzijde van de medialle zijn. Komt nog bij dat je constant curssusen/testen moet doen om bij te blijven. Je zal (ook al vlieg je al jaren) jezelf constant moeten bewijzen. Nou is er met bewijzen niets mis, maar wel als het je niet vooruit brengt, maar op je oude niveau houdt (dus dat het alleen nadelig kan zijn).
Maargoed, hoe vet is het om dan in zo'n ding te stappen en te gaan. Ik zou het er voor over hebben...