Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Erik. said:
Nick gefeliciteerd echt :winner:!

Ik doe momenteel dus BE, het bevalt me de ene dag wel de andere dag niet, maar stel dat ik zou stoppen heb ik wel zoiets van: 'Ja wat moet ik dan eigenlijk :X'.

We zien het wel.

Dat heb je echt wel bij elke opleiding hoor :p

Ik heb er ook vakken bij zitten waar ik geen t*fus aan vind, maar andere zijn weer 9||6 .

Leraar worden begint me ook steeds meer te trekken :p. Kan altijd nog na deze opleiding leraarbevoegdheid halen.
 
106% said:
haha ja recht is kut :D

Jammer dat het nu open toetsen zijn, wij konden vorig jaar met recht vragen tussen a b c en d kiezen :+

Das wel fokked up ja ik weet het.
Wie heb je voor recht? Loedje of Kwint? Last one I suppose?

Ik heb nu voor studiepunten opdrachten die ik moet maken, maar wel moeilijk. Ik heb btw. Loedje hij zweet altijd maar waarom geen idee :#?

Lennox said:
Dat heb je echt wel bij elke opleiding hoor :p

Daarom, dat is ook een reden om gewoon door te zetten.
 
Formula50 said:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eindelijk! Kreeg vandaag een telefoontje van de luchtmacht dat ik ook medisch goedgekeurd ben (na bijna 6 weken wachten) 8)-:-. Nug dus nog 1 aller-, aller-, allerlaatste ronde. Als ik die haal word ik dus gewoon F16/Apache-piloot.
Alleen het idee al :~. Kan m'n geluk even niet op vandaag, het komt zo dichtbij nu :).

:D Wat hebben ze nu nog voor je in petto? En hoeveel mensen haalt de opleiding? Vet man, wel ons op de hoogte houden he!
 
Iedereen bedankt!!!

De laatste ronde is de PVS. Dit houdt in dat je 6 uur moet vliegen in een Slingsby (zie foto). Je gaat met een instructeur samen de lucht in en boven krijg jij het roer in handen 8). Ze kijken naar je aanleg (zal wel goed zitten, heb de simulatieronde namelijk ook gewoon gehaald), of je belastbaar bent (ook bij simulatieronde al naar gekeken), of je niet luchtziek bent, etc. Geweldig dus met een ander woord! Ik geloof dat er hier niet zo heel veel meer afvallen. Je bent immers al zo grondig doorzocht en getest en ze hebben zoveel geld in je zitten dat ze onderhand wel een beeld van je hebben. Uiteraard moet ik er niet te licht over denken en dat ga ik ook zeker niet doen. Nu hoef ik alleen dat laatste stapje nog te maken en daar ga ik dan ook gewoon voor zorgen dat ik dat goed doe. Echt een super vette ronde dus om alleen al meegemaakt te hebben, dat neemt niemand je meer af. Morgen even bellen voor een afspraak, kan haast niet wachten 8).

En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte!
En over hoeveel mensen de opleiding haalt.. ik weet het niet. Je hoort er zóveel over. Heb al alles gehoord tussen de 1 op 1000 (van een piloot zelf) en de 1 op 100. Dus ik durf daar niet echt zeker iets van te zeggen. Ga het binnenkort eens op i-net opzoeken. Zal vast wel iets van bijgehouden worden, ben er eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar.

Zo´n soort vliegtuigje ongeveer wordt het dan...
[ir]http://www.military.cz/usa/air/in_service/aircraft/t3A/t3a_firefly.jpg[/ir]
 
Erik. said:
Ik heb nu voor studiepunten opdrachten die ik moet maken, maar wel moeilijk. Ik heb btw. Loedje hij zweet altijd maar waarom geen idee :#?



Daarom, dat is ook een reden om gewoon door te zetten.


Loedje is tov :D

Vooral die verhalen dat ie mensen hielp in de rechtswinkel..

"deze jongen kreeg 9.000 euro terug van z'n vorige werknemer, maar ik wou eigenlijk verder gaan... " 8P (arbeidsrecht)

Typisch

Wel coole vent, heb je toch mazzel dat je Kwint niet heb, Loedje die vertelt het nog een beetje boeiend..

Maarja als je nog is wat nodig heb.. ba / be uitwerkingen ofzo..
;)
 
Congrats 8)

Lennox said:
9||6

Maar ik hoorde bij die opendag dat je tijdens de opleiding ook nog af kan vallen toch? Zo'n piloot vertelde dat hij voor de zekerheid ook een opleiding had gedaan ernaast.
Vriend van mij was er dus ook doorheen, zat in de opleiding en is er in de opleiding uitgeknikkert. Hij had een vlucht niet gehaald en de herkansing ook niet. Na zijn verhaal gehoord te hebben leek het er behoorlijk op dat ie genaaid was door de instructeur (hij zou een bepaald niveau moeten hebben voor die vlucht en zijn instructeur had m de helft niet geleerd oid :+)

Maargoed, hij was dus een jaar in de opleiding, vrienden van m die wel doormochten zitten momenteel in Amerika en rijden al een Evo 8 en een Mustang GT (full option) van hun eerste centjes. En die mogen ze ook nog belastingvrij invoeren op kosten van de luchtmacht 8P
 
En zelfs in Amerika kan je nog afvallen, dus meneer Formula50 is er nog lang niet :). Maar uiteraard wel cool dat die er uberhaupt aan mag beginnen.
 
ik doe nu 5 havo NT, maar weet nog niet welke opleiding ik wil gaan doen. ik wel liefst opleiding met werken en leren. wil graag iets doen met metaal, maar aan de andere kant ook iets met computers. 2 best verschillende dingen dus. iemand die opleiding voor mij weet?
 
®oy said:
ik doe nu 5 havo NT, maar weet nog niet welke opleiding ik wil gaan doen. ik wel liefst opleiding met werken en leren. wil graag iets doen met metaal, maar aan de andere kant ook iets met computers. 2 best verschillende dingen dus. iemand die opleiding voor mij weet?

Werktuigbouwkunde:)

veel met computerprogramma's leren werken..EN dingen op het gebied van metaal...

Laurens
 
Thanks allemaal voor de reactie nog! Zal dit weekend wel even verder replyen op wat hierboven staat. Moet nu weg, heb immers wat te vieren ;).
 
Lennox said:
9||6

Maar ik hoorde bij die opendag dat je tijdens de opleiding ook nog af kan vallen toch? Zo'n piloot vertelde dat hij voor de zekerheid ook een opleiding had gedaan ernaast.

Je kan nog wel afvallen idd. Heb daar ook een piloot over gesproken. Maar je bent gewoon een eikel als je dat doet. Je bent echt zo grondig onderzocht/getest, dat ze echt wel ZEKER weten dat jij die opleiding kunt halen. Een piloot opleiden kost voor de luchtmacht maarliefst 1 miljoen euro (!) en dan gaan ze natuurlijk geen mensen in de opleiding doen waarvan ze niet zeker weten of ze het wel aankunnen. Dat is gekkenwerk. Anders zouden ze de selectie ook never nooit zo zwaar maken en daar zoveel geld in steken. Ze zijn daar niet achterlijk.
De piloot die ik hierboven al noemde zei me hetzelfde. Hij had de opleiding gehaald, maar heeft ook jongens af zien vallen. Daar zei hij over dat dat 99 van de 100X degenen waren die liever nog een biertje gingen pakken 's avonds i.p.v. hun testen voor te bereiden. Natuurlijk is er tijd voor lol en ben je niet alleen met de opleiding bezig, je moet alleen kunnen bepalen wanneer er tijd voor lol is zo vertelde hij mij.
 
Bel ik net naar het CML (Centrum voor Mens en Luchtvaart), krijg ik te horen dat ik voor die laatste ronde een aantal dagen naar Frankrijk moet :W. Weet niet waar precies, maar dat zal wel in de brief staan die ik een dezer dagen krij. 9 okt. mag ik, dus nog precies 2 weken vanaf nu.
Krijg morgen een boek binnen, etc. dat ik moet gaan leren, dus even doorbijten en gaan :).
 
Formula50, heb je ook voor jezelf op een rij'tje gezet wat de baan als jachtvlieger nou precies inhoud? No offence, ik ben alleen benieuwd hoe jij daar over denkt. :)

Ik heb ook eens overwogen om een eerste test te doen. Het lijkt op het eerste gezicht natuurlijk verschrikkelijk tof om jachtvlieger te worden en het is ongetwijfeld de droom van 90% van de jongeren.

Het punt dat je enkel marionette van de "opdrachtgevers" bent zit mij persoonlijk tegen. Je moet 24/7 beschikbaar zijn je kan gedurende je in dienst bent ALTIJD opgeroepen worden. Dat betekend dat je enorm beperkt wordt in je leven naast je baan. Even 3 biertjes drinken op een avond? Dat kan dus al niet. Daarbij krijg je instructies en is er geen enkele vorm van creativiteit dat je in je werk kwijt kan. Het is van A naar B, misie volbrengen en terug. En dat met mach 2 op 11Km. ;)

Weet jij trouwens hoe het zit als je je diensttijd BBT hebt volgemaakt? Hoe zijn de mogelijkheden om dan als verkeersvlieger in dienst te komen? Ik wens je natuurlijk ontzettend veel succes en die opleiding ga je zeker wel halen als je al zo ver bent gekomen!

Moet je btw ook naar Roanne?
 
hey denk post dit ook maar hier 2 jaar gleden heb ik machinaal verspaner gedaan niveau 1+2 op het moment ben ik 2e jaar bedrijfs auto technicus bij het orientatie jaar van de landmacht en ben ik er achtergekomen dat ik er geen flink er aan vind blokjes die op een rek staan uitelkaar halen inelkaar zetten lijn pompjes in elkaar kijken hoe het werkt en zo sporing afstelen assen evrvangen afstelen je kent het wel terwijl mijn droom... altijd is geweest op autotechnicus te worden weet er veel van ben erg handig maar toch vind ik er niks aan nu moest ik vorige week soliciteren bij de lanmacht en jah ik wil veder gaan met frezen draaien machinaal verspaner dus en dus ook instrument maker enzo voort ik wil graag bij de luchtmacht wnat landmacht trekt me aan alleen zijn er op het moment geen facatures vrij en dara baal ik echt enorm van en jah wil dnek ik neit in de burger maatschapij wat ik er van ken is dat ik routine werk krijg en steeds het zelfde meot maken

zijn er mensen die dit kennen hebben mee gemaakt hebben jullie tips of iets wat ik nog kan ondernemen

GR Robin

sorry voor de lees tekens enz enz
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top