Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Ik weet idd dat marketing meer inhoudt dan slechts reclame..
Toch vind ik het niet boeiend genoeg.
Jij blijkbaar wel Hilly :)
Maarja, daarom mag iedereen ook z'n eigen opleiding kiezen.

Maybe dat SB&RM ook wel te weinig er op door ging hoor + het feit dat het slechts 1e jaars was...

Nog steeds bezig met je stage bij BMW trouwens?
Vaste job daar in het vooruitzicht?
 
ja nog steeds stage daar.
t zou mss wel kunnen, ze willen de afdeling uitbreiden. Maar ik wil nog 1 of 2 masters halen.
Master in Marketing en/of Master in bedrijfskunde :)
 
Ik werk nu als (leerling) automonteur :P . Gaat best goed alleen mag nog heel wijnig doen. Bij me vorige baan mog ik de 3e dag al een motor uitbouwen met mijn leermeester, alleen dat was jammergenoeg een stage plek. Ik doe gewoon 4 dagen in de week werken en 1 dag in de week naar school. Ben 17 trouwens.
 
Hilly said:
ja nog steeds stage daar.
t zou mss wel kunnen, ze willen de afdeling uitbreiden. Maar ik wil nog 1 of 2 masters halen.
Master in Marketing en/of Master in bedrijfskunde :)

Dus nog 1 a 2 jaartjes er achter aan plakken (hangt natuurlijk van de universiteit af).
Welke ga je waarschijnlijk kiezen? Ben naar voorlichting van bedrijfskunde op de VU geweest, ziet er t.a.v de UvA een stuk proffesioneler uit.
Mooie imposante school ook.
 
school of management in rotterdam denk ik. is deel van Erasmus geloof ik.
en daarna nog master in marketing in buitenland. Hong Kong ofzo :)
 
Jules said:
als je nog door wilt studeren is CE idd wel een prima optie...
als je alleen van plan bent HBO te gaan doen is CE misschien wel iets té breed; je leert niet specifiek iets en je bent echt 1 v/d duizenden die die opleiding hebben gedaan...

Juist. CE is ook wel het toppunt hoor. Beetje recht, beetje economie, beetje wiskunde, beetje management.

Maar het is overal wat.
 
nou, dat is toch precies wat je nodig hebt als je een bedrijf op wil zetten.
Je hoeft al dat werk als het goed is toch niet zelf letterlijk te doen, maar wel te controleren wat anderen doen.
En als je het zelf moet/wil doen verdiep je je er toch wel in mag ik aannemen. Maar dat hangt natuurlijk weer helemaal van je bedrijf af dan.

CE is gewoon een basisopleiding economie op HBO niveau
 
Hilly said:
nou, dat is toch precies wat je nodig hebt als je een bedrijf op wil zetten.
Je hoeft al dat werk als het goed is toch niet zelf letterlijk te doen, maar wel te controleren wat anderen doen.
En als je het zelf moet/wil doen verdiep je je er toch wel in mag ik aannemen. Maar dat hangt natuurlijk weer helemaal van je bedrijf af dan.

CE is gewoon een basisopleiding economie op HBO niveau

Het leuke is dat 9 vd 10 bedrijfskunde / CE / MER / Small business studenten ook als doel "een bedrijf opzetten" heeft, maar als je vraagt waarin blijft het vaak angstvallig stil.
 
Mja, ik ben het wel met Hilly eens, BE of CE zijn gewoon op HBO economisch gebied verstandige keuzes. BE eigenlijk nog iets verstandiger, maar dat is maar net waar je interesses liggen. BE is wat meer cijferwerk en CE wat meer het commerciele / verkoop deel.

@ Lennox, dat doel wat jij beschrijft heb ik bij mij in de 'klas' vroeger nooit iemand over gehoord. Dus een redelijk overtrokken stelling. Besides, als ik puur en alleen CE had gedaan en ik zou een eigen bedrijf willen starten is er een hele makkelijke keuze in wat voor bedrijf. Het type bedrijf wat ik bedoel mag jij over nadenken ;).
 
Ik heb dus bij RUG geïnformeerd. Het maakt dus niet uit wat voor opleiding ik doe op het HBO, zolang ik mijn propedeuse maar heb. Nu is dus mijn vraag, weet iemand een opleiding waar je makkelijk je propedeuse kan halen. Bijvoorbeeld IBL ?
 
Ruben said:
Ik heb dus bij RUG geïnformeerd. Het maakt dus niet uit wat voor opleiding ik doe op het HBO, zolang ik mijn propedeuse maar heb. Nu is dus mijn vraag, weet iemand een opleiding waar je makkelijk je propedeuse kan halen. Bijvoorbeeld IBL ?

Ligt er maar net aan waar je goed in bent. Ben je goed in abstract leren (met forumles sommen oplossen) Of kanje beter letterlijk teksten uit je kop leren?


Ik doe overgens eerste jaar HBO werktuigbouwkunden op de Hogeschool zeeland. Opleiding gaat wel maar die school is zo schraal, er is echt niks geregeld zware chaos daar. Zit er een te denken om te stoppen en volgens jaar autotechniek tegaan doen (HBO). Maar dat zit alleen op de hogeschool arnhem-nijmegen meende ik. Iemand die dat precies weet?
 
C4rN said:
Ligt er maar net aan waar je goed in bent. Ben je goed in abstract leren (met forumles sommen oplossen) Of kanje beter letterlijk teksten uit je kop leren?


Ik doe overgens eerste jaar HBO werktuigbouwkunden op de Hogeschool zeeland. Opleiding gaat wel maar die school is zo schraal, er is echt niks geregeld zware chaos daar. Zit er een te denken om te stoppen en volgens jaar autotechniek tegaan doen (HBO). Maar dat zit alleen op de hogeschool arnhem-nijmegen meende ik. Iemand die dat precies weet?

Autotechniek heb je ook op de Hogeschool Rotterdam.
 
Heeft er iemand toevallig ervaring met de opleiding autospuiter in eindhoeven. Is dit een beetje een leuke opleiding om te doen. En hoe zit het eigenlijk met een bbl opleiding, krijg je dan nogsteeds nederlands en engels etc. Of is dit echt puur praktijk lessen. Ben helaas de opendag misgelopen en ben nu wel in gesprek met school om een dagje te komen kijken maar wil ook even meningen van mensen horen die erop gezeten hebben of deze opleiding doen.
 
vandaag brief gekregen van aanmelding voor commerciele economie @ hogeschool rotjeknor:+

meer menzen die dit gaan doen?
 
Ik weet niet wat ik wil, als ik slaag iets met economie alleen geen idee wat:X
Als ik zak wil ik naar de politie academie alleen is er nog geen vacature in Twente:X
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top