Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Ultee said:
zit nu op de middelbare hotelschool...ga hierna zoiezo nog een HBO doen...maar den niet meer de horeca richting op. Zit nu echt te twijfelen tussen de IVA en HBO Vastgoed en makelaardij!

ik doe nu hoge hotelschool, wil hierna ook opleiding in vastgoed gaan doen
 
Zijn er mensen hier die toevallig Aviation Engineering op de HVA gaan doen, aan het doen zijn of hebben gedaan?
 
Formula50 said:
Om bij de Luchtmacht te kunnen solliciteren, gelden de volgende minimale eisen:

Ik heb even gezocht voor je. Op www.werkenbijdeluchtmacht.nl staat nog meer informatie. Maar hier even een kort stukje...

* Je minimale leeftijd is 16 jaar en 9 maanden en je bent niet ouder dan 26 jaar op de dag dat je opleiding begint (Hierop zijn soms uitzonderingen mogelijk).
* Je hebt een afgeronde schoolopleiding of je zit in het laatste jaar
* Je hebt de Nederlandse nationaliteit, of je bent bereid die aan te vragen. Let op! De Nederlandse wetgeving stelt eisen aan de verblijfsduur in Nederland. Hou er rekening mee dat de aanvraagprocedure tijd in beslag neemt. Vóór je aanstelling moet de naturalisatie rond zijn.
* De minimale lengte voor vrouwen is 1.55 m en voor mannen 1.60 m.
* De minimale lengte voor de functie van vlieger is 1.63 m en de maximale lengte 1.93 m. Dit geldt voor zowel mannen als vrouwen.

Dit vond ik dus. Als je het echt heel graag wil zou ik gewoon even opbellen of er geen uitzonderingen bestaan (99% zeker zeggen ze van niet, maarja nee heb je, ja kun je krijgen).

De opzet is idd wat veranderd door de jaren heen. Ze zijn nu ook weer bezig met nieuwe testjes die er binnen een aantal jaren bijkomen, etc. Daar waren ze nu mee aan het experimenteren. Ik moest die testjes dus wel gewoon maken, maar deze telden nog niet mee.

En wat een bril betreft...
Daar zijn ze juist minder streng in geworden. Je afwijking mag nu iets groter zijn (tenminste, dit werd mij verteld tijdens de voorlichting voor de Intake GVSS).

Nick.

Thanks voor het uitzoeken. Toendertijd was ik 16 en was ik nog niet geheel uitgegroeid volgens mij. Ik was toen gekomen tot een of andere concentratie test. Heb je die ook gedaan?

Bril had ik ook opgevangen dat ze daar minder streng in waren, niet dat ik er 1 heb hoor. Btw, hoe langer je bent, des te slechter kun je tegen de G-Krachten. Dus dan zou het voor mij sowieso zwaar worden. De lengte zit bij mij ook vooral in de benen, dus dan zit je al snel heel krap.

Thnx for the info in ieder geval. Ik ben btw ook nog bijna begonnen @ KLS. Maar door de onzekerheid van een baan na de opleiding (die 107.500 euro kost) vond ik het niet echt de gok waard. Daarnaast leek het me ook niet zo leuk meer als 'vroeger'. Je controleert nu meer een systeem en hebt een eigen 'zaak' in de lucht.

Vliegen doe ik dan wel als ik wat geld ga overhouden in een privé vliegtuig.
 
Die concentratietest heb ik niet gehad voor zover ik weet. Misschien komt deze nog of misschien hebben ze die ook wel veranderd (aangezien er wel meer dingen veranderd zijn in de selectieprocedure).

KLS kost idd ontzettend veel geld, al denk ik wel dat ik het ervoor over zou hebben en de gok zou wagen. Maar ik ga eerst maar eens kijken of ik bij de KLU aan de gang kan, daarna zie ik wel of ik het nog wil proberen bij de KLS.

En qua lengte zit ik wel redelijk dan (ook aan de lange kant, 1,87), hoop dan maar dat die G-krachten te doen zullen zijn. Maar als ik me niet vergis kun je daar ook op trainen.

Achja, ik hoop maar op het beste. Zij bepalen uiteindelijk of je toegelaten wordt of niet, jij kunt niet meer dan je uiterste best doen en dat zal ik dan ook zeker doen.

Nick.
 
Lijkschouwer lijkt me wel een heel leuk beroep, [ja ik weet het, de meeste vinden lijken hartstikke vies, maar het onderzoeken hoe mensen zijn doodgegaan spreekt me aan.]

Weet iemand welke richting ik op moet?

Ik weet al:
VWO -> N&G kiezen :# -> ....
 
Ik heb die luchtmacht voorronde ook gedaan. Bij die test met kompas ging ik er al uit. Aantal fouten was minder dan maximaal toegestaan, maar mijn handelingssnelheid was net te langzaam ofzo (bij 2 lastige te lang na zitten denken en die mocht je ook overslaan :() Kwam op niveau 5 en je moest 6 hebben.
 
Mmm, dat is klote. Niet meer opnieuw geprobeerd na een jaar?
Vielen er toch wel behoorlijk wat af die ronde. Één mocht er al weg voordat ie überhaupt een toets mocht maken :+.

Nick.
 
Formula50 said:
Mmm, dat is klote. Niet meer opnieuw geprobeerd na een jaar?
Vielen er toch wel behoorlijk wat af die ronde. Één mocht er al weg voordat ie überhaupt een toets mocht maken :+.

Nick.

Ik wilde het 1 x proberen en dat is niet gelukt, ga het nu waarschijnlijk niet meer proberen.
 
De concentratietest ging als volgt;

Hoofdtelefoon op, papiertje voor je. Dan hoorde je allereerst een hoge of lage toon, de hoge toon betekende dat je naar rechts moest luisteren, de lage toon betekende dat je naar links moest luisteren. Een seconde daarna begonnen aan beide kanten (dus zowel links als rechts) mensen cijfers en letters te roepen. Je moest dan de cijfers die je hoorde aan de linker- of rechterkant (lag dus aan de toon) opschrijven.

Zo kreeg je een stuk of 20 reeksen. Het gekke was dat uit mijn 'klasje' NIEMAND het had gehaald, vonden zijzelf ook heel gek. Ik vraag me dus eigenlijk nog steeds af of ze niet een foutje gemaakt hadden ofzo.

KLS is wat achteruitgegaan vond ik ook, je kreeg eerst gewoon gegarandeerd een baan (zelfs eerst 100% zeker bij de KLM). Kijk dan zou ik er graag mn 107.500 Euro neerleggen. Maja dat ik nu ook bij een chinees terecht kon komen, sja hoort erbij, maar trok me niet echt. Het trok me een stuk minder in ieder geval. Plus dat het steeds minder vliegen wordt dus.
 
Ow, ja die test heb ik wel gehad (Selectieve Luistertest). Ik vond 'm erg goed te doen. Had maar 1 of 2 foutjes, beste van de groep toen. 2 Anderen hadden deze test ook gehaald.

Dat over de KLS moet ik je gelijk in geven. Het is niet echt het vliegen meer + dat een ton toch een ontzettend grote investering is :X.
Als je dan zeker weet dat je bij een goede luchtvaartmaatschappij aan de slag kan, zou ik er nieteens over nadenken, maar als je bij FukiWuki terecht komt, tsja dan is het een ander verhaal.
Toch denk ik dat ik het geld er wel op in durf te leggen. Maar voorkeur heeft de KLU natuurlijk, maar die selecties zijn zo beroerd streng ;(.

Nick.
 
Jeujjj....

Net terug en heb de simulatortesten met goed gevolg afgerond (voor de luchtmacht) 8). Ben nu dus een heel aardig eindje door de selecties. Nu nog Psycholigsch onderzoek II (9 juni) en medische keuring op 22 juni. Daarna ook nog een laatste selectieronde (PVS) maar die is echt supervet. Mag je namelijk zelf in een vliegtuigje gaan vliegen, een Slingsby om precies te zijn. Ook ga je loopings maken enzo. Dat doet de instructeur dan weliswaar, maar denk dat er niet veel mensen zijn die kunnen zeggen dat ze dat ooit hebben gedaan :D.
In totaal doe je dan 6 vluchten en je hoeft helemaal nop te betalen...

Maarja, de GVSS nu dus gehaald. Waren 4 ontzettend mooie dagen. Superrelaxte gasten en instructeurs en een ervaring die ik voor geen goud had willen missen. Erg goed te doen dus. Ben nu wel helemaal gesloopt. Als ik tot 9 uur wakker kan blijven vanavond mag ik trots zijn op mezelf :P.
Ben echt ontzettend blij nu.

Doe nog wel een keer een groter verslagje, daar heb ik nu even geen zin meer in.

Nick.
 
Nog meegemaakt wat ik gezegt had?
Of was het inmiddels alweer veranderd?

Hoeveel man was er bij jullie over?

Edit:

Feliciteerd natuurlijk +ralf+
 
Bedoelde je die 2 resets of was jij dat niet? Sorry, ben het even vergeten. Komt misschien omdat ik zo ontzettend moe ben. Die spanningen 4 dagen lang + weinig slaap en dan ook nogeens ontzettend veel voorbereiding van de vluchten maken je wel 3 jaar ouder zo :X.

Wij hadden echt een super goede ronde. Beter hadden ze het nog nooit gehad zei een instructeur. We waren met 7 man van de 9 door. Echt uitzonderlijk zei die, want dat is dus een slagingspercentage van 78% oid, terwijl het slagingspercentage normaal maar 25% is. Was wel echt goed dus.
De 2 man die weggingen moesten al op dinsdag vertrekken, de rest mocht dus blijven tot vandaag.
Als je deze ronde niet haalt, dan is het over bij de luchtmacht. De uitslag geldt namelijk onbeperkt. Als je 'm niet haalt kun je dus voor altijd wegblijven. Daarom kneep ik 'm wel even :X.

Owja, en thanks :*.

Nick.
 
Formula50 said:
Bedoelde je die 2 resets of was jij dat niet? Sorry, ben het even vergeten. Komt misschien omdat ik zo ontzettend moe ben. Die spanningen 4 dagen lang + weinig slaap en dan ook nogeens ontzettend veel voorbereiding van de vluchten maken je wel 3 jaar ouder zo :X.

Wij hadden echt een super goede ronde. Beter hadden ze het nog nooit gehad zei een instructeur. We waren met 7 man van de 9 door. Echt uitzonderlijk zei die, want dat is dus een slagingspercentage van 78% oid, terwijl het slagingspercentage normaal maar 25% is. Was wel echt goed dus.
De 2 man die weggingen moesten al op dinsdag vertrekken, de rest mocht dus blijven tot vandaag.
Als je deze ronde niet haalt, dan is het over bij de luchtmacht. De uitslag geldt namelijk onbeperkt. Als je 'm niet haalt kun je dus voor altijd wegblijven. Daarom kneep ik 'm wel even :X.

Owja, en thanks :*.

Nick.

Gaat lekker, succes nog! Wel een jongensdroom voor velen denk ik.
 
Gefeli inderdaad!!

Misschien heb ik t gemist, maar wat kan je uiteindelijk worden met deze opleiding ? Of wat ben je van plan te gaan doen iig. ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top