Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Ik wil na m'n school de IVA in Driebergen gaan doen.
Nog mensen die die opleiding doen of hebben gedaan?
En daar beetje over willen vertellen hoe het is/was of zo.

Later

MMM, oké ik zal erop letten. Hoop iig dat ik t/m de 4e dag mag komen, maarja dat bepaal ik zelf helaas niet.

Bedankt!!! EDIT: Voor Rico dus :) :EDIT.

Nick.

kwaroks said:
Ik wil na m'n school de IVA in Driebergen gaan doen.
Nog mensen die die opleiding doen of hebben gedaan?
En daar beetje over willen vertellen hoe het is/was of zo.

Later

sjoeeeeerrd waar ben je :D ?

Formula50 said:
MMM, oké ik zal erop letten. Hoop iig dat ik t/m de 4e dag mag komen, maarja dat bepaal ik zelf helaas niet.

Bedankt!!! EDIT: Voor Rico dus :) :EDIT.

Nick.

Hmm, lijkt me een andere opzet dan, dan toen ik mee deed. Ik heb nu redelijk wat tijd, misschien dat ik het gewoon nog eens probeer... Maja dat roep ik nu ook alweer een tijdje.

Hoe zit het nu precies met max lengte en bril? Ik ben nl. 1,97 oid.

op de iva zit zooooveel plebs... en dan bedoel ik dus echte keiharde aso's die grad damen luisteren in hun vrije tijd enzo, uiteraard in de e500 van paps... liefst met trekhaak en dan 170 knallen met boedelbak @ a12.

toch zitten er ook best leuke lui op, maar verwacht dus echt geen kakkersfeer ofzo.
mainly aso's met veel geld, papa heeft een kraanverhuurbedrijf dit, papa heeft een transportbedrijf dat etcetc.

my $0,02, zit er zelf niet op maar rij er wel 4x per week langs.

Ik ben echt niet zo'n aso:P
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat er van die keels opzitten.
Mjah,, m'n pa rijd een Benz, hij houdt het toch liever bij Alfa...
Maar het lijkt me wel een super leuke opleiding...

kwaroks said:
Ik ben echt niet zo'n aso:P
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat er van die keels opzitten.
Mjah,, m'n pa rijd een Benz, hij houdt het toch liever bij Alfa...
Maar het lijkt me wel een super leuke opleiding...

ach, zoals ik al zei, er zitten ook genoeg leuke lui op.
tis alleen wel zo dat de aso's van zich laten horen :7

stof is overigens best pittig naar schijnen als je voor de hbo kiest.

Formula50 said:
Volgend jaar naar de VU in Amsterdam.

Ben op het moment nog bezig met selecties voor de luchtmacht. Volgende week mag ik beginnen met 4 dagen simulatortesten (tenminste, ik hoop dat ik 4 dagen mag blijven :P). Maar het zijn nogal zware selecties, dus de kans dat ik er niet doorkom is aanwezig. Hoop natuurlijk dat ik het haal (zou echt een droom zijn, maar je hebt er zelf weinig over te zeggen).

Mocht ik de luchtmacht niet halen, dan wordt het dus Amsterdam. Ga voor de inloting van Criminologie (vorig jaar ingeloot, maar ben toen iets anders gaan doen waar ik na een half jaar mee gestopt ben :X). Mocht ik de inloting niet halen, dan wordt het rechten aan de VU in Amsterdam :).

Nick.

Criminologie.. Ik was naar een voorlichtingsdag van deze studie @ de VU, en ze konden alleen vertellen wat je er NIET mee kon worden. Verder hadden ze nog geen idee wat je ermee op de arbeidsmarkt kunt. IMO een loze studie dus :o

RRtje said:
Criminologie.. Ik was naar een voorlichtingsdag van deze studie @ de VU, en ze konden alleen vertellen wat je er NIET mee kon worden. Verder hadden ze nog geen idee wat je ermee op de arbeidsmarkt kunt. IMO een loze studie dus :o

beetje CSI'en, niks mis mee 8)
totdat je je realiseert dat lijken goor zijn x|

Sjoerd said:
Hmm, lijkt me een andere opzet dan, dan toen ik mee deed. Ik heb nu redelijk wat tijd, misschien dat ik het gewoon nog eens probeer... Maja dat roep ik nu ook alweer een tijdje.

Hoe zit het nu precies met max lengte en bril? Ik ben nl. 1,97 oid.

Om bij de Luchtmacht te kunnen solliciteren, gelden de volgende minimale eisen:

Ik heb even gezocht voor je. Op www.werkenbijdeluchtmacht.nl staat nog meer informatie. Maar hier even een kort stukje...

* Je minimale leeftijd is 16 jaar en 9 maanden en je bent niet ouder dan 26 jaar op de dag dat je opleiding begint (Hierop zijn soms uitzonderingen mogelijk).
* Je hebt een afgeronde schoolopleiding of je zit in het laatste jaar
* Je hebt de Nederlandse nationaliteit, of je bent bereid die aan te vragen. Let op! De Nederlandse wetgeving stelt eisen aan de verblijfsduur in Nederland. Hou er rekening mee dat de aanvraagprocedure tijd in beslag neemt. Vóór je aanstelling moet de naturalisatie rond zijn.
* De minimale lengte voor vrouwen is 1.55 m en voor mannen 1.60 m.
* De minimale lengte voor de functie van vlieger is 1.63 m en de maximale lengte 1.93 m. Dit geldt voor zowel mannen als vrouwen.

Dit vond ik dus. Als je het echt heel graag wil zou ik gewoon even opbellen of er geen uitzonderingen bestaan (99% zeker zeggen ze van niet, maarja nee heb je, ja kun je krijgen).

De opzet is idd wat veranderd door de jaren heen. Ze zijn nu ook weer bezig met nieuwe testjes die er binnen een aantal jaren bijkomen, etc. Daar waren ze nu mee aan het experimenteren. Ik moest die testjes dus wel gewoon maken, maar deze telden nog niet mee.

En wat een bril betreft...
Daar zijn ze juist minder streng in geworden. Je afwijking mag nu iets groter zijn (tenminste, dit werd mij verteld tijdens de voorlichting voor de Intake GVSS).

Nick.

RRtje said:

Ja oké. Maar dat is ook heel logisch...
De studie is pas 4 jaar oud geloof ik. De eersten studeren ik geloof dit jaar pas af. En ja, dan hebben ze zich daar natuurlijk ook moeilijk nog een beeld van kunnen vormen. Verder lijkt het me wel een interessante studie.
Maar je hebt wel gelijk..... er zijn studies met meer arbeidsmogelijkheden.

Daarvoor twijfel ik ook nog tussen Rechten (en dan waarschijnlijk strafrecht) en Criminologie. Maar daar wacht ik eerst mijn inloting wel voor af. Als ik niet word ingeloot, dan ga ik sowieso rechten doen.
Maar twijfel dus nog een beetje tussen deze 2 studies, aangezien rechten wel veeeeeeeeeeel breder is.

Nick.

IK ga de TFO halen Terrieur Functie Opleiding (Koninklijke landmacht)8 wkn opleiding.
de opleiding voor pantserinfanterist

daarvoor de AMO achter de rug net zo als iedere militair een leuke opleiding van 4 maanden, waar je erg veel leert over het worden van een militair.

NLaters sld2 Staalstra

NewMini said:
ach, zoals ik al zei, er zitten ook genoeg leuke lui op.
tis alleen wel zo dat de aso's van zich laten horen :7

stof is overigens best pittig naar schijnen als je voor de hbo kiest.
keer meeten volgend jaar? ;)

k ga toch maar voor HBO bachelor commerciele economie, lekker brede studie, en je kan er veel mee worden:)

13mei is er zo'n opendag bij de IVA denk dat ik daar maar eens heen ga, ff beetje informatie opdoen.

MHR said:
Tu Delft: Werktuigbouwkunde of Ruimtevaart en vliegtuigtechniek

nog meer mensen die naar Delft gaan :)? let me know

Ik doe zelf nu tweedejaars L&R. Houdt in het eerstejaar wel rekening met absurde schooltijden. Heb soms in een periode van 8:45 tot 22:00 op school gezeten en dan moet je de volgende dag gewoon weer ook op 8:45 op school zijn. En ze plannen dit soort dingen zo in dat je d'r echt tot 10 uur zit en de volgende dag weer om 9 uur aan de bak moet, doordat ze verplichte onderdelen als project inplannen. En het pure wiskunde gehalte vind ik persoonlijk wel meevallen, maar het gewone wiskunde komt eigenlijk in bijna alle vakken voor.

MHR said:
Tu Delft: Werktuigbouwkunde of Ruimtevaart en vliegtuigtechniek

nog meer mensen die naar Delft gaan :)? let me know

Ik ga (als ik slaag) dit jaar beginnen aan Werktuigbouwkunde :)

zit nu op de middelbare hotelschool...ga hierna zoiezo nog een HBO doen...maar den niet meer de horeca richting op. Zit nu echt te twijfelen tussen de IVA en HBO Vastgoed en makelaardij!

Status
Not open for further replies.
Back