Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
zijn er mensen hier met ervaring van de opleiding planologie/stedenbouwkundige?

wil deze opleiding miss gaan volgen in breda
 
Lennox said:
Ik ken 1 iemand die L&R deed. Dat was echt zooooo moeilijk (heeft Mechanic dat ook niet gedaan van het forum?)

Wat zou je gaan doen op de EUR dan? Technisch kan er niet, dus iets economisch ofzo?
Ik heb werktuigbouwkunde gedaan, een half jaar helaas maar, toen de conclusie getrokken dat ik dat half jaar veel te weinig had uitgevoerd en een flinke achterstand had. Misschien had ik wel verder moeten gaan, want ik vond het wel een leuke studie.

L&R is nog veel erger. Een voorbeeldje: Het eerste tentamen Statica werd bij ons door 10 mensen gehaald (van de 250 ofzo) Bij L&R was dit 25 % (!!) waarvan zelfs een aantal tienen. Dit was wel een extreem tentamen trouwens, we hebben hiervoor een extra herkansing gehad omdat het toch een beetje te lastig was geweest :P

Ik weet ook wel een aantal mensen die daar zitten, er schijnen nogal wat Belgen te zitten omdat die de opleiding niet in België kunnen volgen, die gasten zijn behoorlijk slim en hebben meer gehad op de middelbare school. Maar die gasten die ik ken waren echt niet de meest grote nerds van de klas, en volgens mij zitten ze er nu nog (3e jaars nu...)

Ik ben inmiddels gedegradeerd naar Autotechniek, Hogeschool Rotterdam. Maar het niveau staat me verschrikkelijk tegen, afgelopen toetsweek een 10 gehaald voor een vak waar ik de helft niet van snap :X Wel al m'n punten binnen voorlopig... Ben al aan het nadenken over een eventuele Master aan de TU weer, om het niveau nog wat op te krikken :P
 
Xander said:
Door een economische studie een wiskunde knobbel krijgen? :D

VOOR ;)

Die heb je in ieder geval wel nodig voor deze opleiding ja,
had er zelf geen moer aan gedaan op m.s. dus het was eventjes slikken en wennen .. 8P

Je gaat toch echt veel aan de gang met statistiek en financiële rekenkunde,
en dat zijn nou eenmaal niet de makkelijkste wiskundige berekeningen en formules die je er bij krijgt...

Vind ik tenminste .. :P
 
Ik zit nog te twijfelen tussen een opleiding voor fotografie of voor Media en design etc.. Zijn er misschien mensen die dit gedaan hebben, en tips kunnen geven en of zeggen hoe het was etc.
 
Joost@aerox said:
De grootste nerd van mn klas @ middelbare school was ook begonnen aan l&r maar er na een half jaar mee gestopt, op middelbare school alleen maar 8en etc..
Denk gewoon economie ja, wil nog wat dagen meepakken om te kijken of iets anders misschien ook een optie is. any advice?
Overigens bij wtb: bij mijn jaar van inschrijving(vorig jaar dus) 300 1e jaars ofzo, 5 meisjes(en wat voor x| )

Als ik jou was zou ik voor econometrie gaan kijken. Als je wiskunde onder de knie hebt (en dat is bij dergelijke opleiding een stuk minder pittig dan @ TU), dan moet dat goed te doen zijn. Baangarantie van bijna 100% . Ik ken iemand op de EUR die in 1e jaar al een beurs van grote multinational heeft gekregen bij econometrie. Die bedrijven zitten te springen om dergelijke studenten.

Voor de rest is er op de EUR ook vrij weinig. Sociale faculteit / Economische of de kant van rechten op.....
 
Lol, Joost, bij elke economische opleiding zal de verhoudin ver te zoeken zijn ja.
Wij hebben met BE nu 2 klasse -> wordt er 1.
in totaal 4 meiden/half meiden :P

Maarja, gelukkig zit muziek, media en entertainment ook op onze school,
geweldig dat volk daar +ralf+
 
Rico.. said:
Lol, Joost, bij elke economische opleiding zal de verhoudin ver te zoeken zijn ja.
Wij hebben met BE nu 2 klasse -> wordt er 1.
in totaal 4 meiden/half meiden :P

Maarja, gelukkig zit muziek, media en entertainment ook op onze school,
geweldig dat volk daar +ralf+

Bij IBA/IBL lopen genoeg vrouwen hoor. Vorig jaar was het bij mij gewoon 50/50 verdeeld ongeveer en dat was ook economisch.

Nu meer vrouwen dan mannen :+
 
ja, vrouwen hebben over het algemeen toch meer gevoel (lees: zin) voor vreemde talen :).
Als je dat taal element weglaat, blijven de meiden ook meteen weg :P
 
Ik ben sinds februari klaar met HBO technische bedrijfskunde :). Ik volg nu een traineeship waarbij ik begonnen ben aan de opleiding tot actuarieel rekenaar.
 
Mechanic said:
L&R is nog veel erger. Een voorbeeldje: Het eerste tentamen Statica werd bij ons door 10 mensen gehaald (van de 250 ofzo) Bij L&R was dit 25 % (!!) waarvan zelfs een aantal tienen. Dit was wel een extreem tentamen trouwens, we hebben hiervoor een extra herkansing gehad omdat het toch een beetje te lastig was geweest :P

Moet je voor de gein eens kijk hoeveel inschrijvingen er zijn voor de wiskunde vakken.. Zit vaak tegen de 600 aan, met minder dan 300 1e jaars :+

Lennox said:
Als ik jou was zou ik voor econometrie gaan kijken.
heb ik overwogen, maar een vriend van mij doet dat en die heeft thuis het zelfde wiskunde boek staan als ik al heb (calculus) en dat belooft niet veel goeds :+
 
Ga strax in september informatica HBO doen in HU.
Meer mensen met deze opleiding ervaring? Lijkt me opzich wel oke en weet niet wat ik anders moet kiezen. Doe nu MBO ICT niveau 4 @ leiden :)
 
Joost@aerox said:
is dat zo? :W

dat was 1 van de argumenten vn een vriend van me die het vorig jaar is gaan doen @ uni groningen...
valt best tegen die stof denks zo :P
 
NewMini said:
econometrie...
is dat niet die studie waarvan 80% later miljonair wordt? :D

Idd. Bedrijfsleven staat er om te springen en als je ziet hoeveel 1e jaars inschrijvingen in Rotterdam er maar zijn..... (waarvan een x aantal natuurlijk ook nog afvalt -> begin van het jaar de leraar: "Kijk even links van je en ook even naar rechts. Aan het eind van het jaar zal je er zeker 1 missen :+ " )
 
Volgend jaar naar de VU in Amsterdam.

Ben op het moment nog bezig met selecties voor de luchtmacht. Volgende week mag ik beginnen met 4 dagen simulatortesten (tenminste, ik hoop dat ik 4 dagen mag blijven :P). Maar het zijn nogal zware selecties, dus de kans dat ik er niet doorkom is aanwezig. Hoop natuurlijk dat ik het haal (zou echt een droom zijn, maar je hebt er zelf weinig over te zeggen).

Mocht ik de luchtmacht niet halen, dan wordt het dus Amsterdam. Ga voor de inloting van Criminologie (vorig jaar ingeloot, maar ben toen iets anders gaan doen waar ik na een half jaar mee gestopt ben :X). Mocht ik de inloting niet halen, dan wordt het rechten aan de VU in Amsterdam :).

Nick.
 
Succes bij de luchtmacht man. Ben je al door eerdere selecties heen gekomen dan?

Ik moet over een paar weken de GMAT doen, minimaal 450 punten. Iemand ervaring met die test?
 
Dankje :).

Ja, heb de eerste 2 rondes gehaald. De 1e ronde zijn gewoon een aantal testjes voor hand/oog/voetcoördinatie, ruimtelijk inzicht, enz. Daar vielen er toch best een aantal op af. Het 2e testje stelde niet veel voor. Was gewoon een toets over een boekje dat je had gekregen. Als je de leerstof goed bestudeerd had en de stof een beetje snapte, dan was dit geen probleem.
Nu ben ik dus bij de 3e ronde (de simulatortesten). Schijnt een hele zware ronde te zijn (volgens airwork.nl valt daar 75% op af).

Als ik de 3e ronde en de 4e ronde (is een 2e psychologisch onderzoek), dan ben ik al best een eind. Maarja, dan moet ik die 2 wel zien te halen en aangezien het 2 zware ronden zijn roep ik maar niet te hard.
Ik zie het wel. Doe gewoon m'n allerbest ervoor, meer kan ik niet doen. Zit het er niet in, dan zit het er niet in, maar wil het gewoon proberen.

Nick.
 
Succes Formula50,
een goede vriend van mij dropte in de laatste simulatiedag.
Hij was met geloof ik nog maar 3 man over, waarvan hij er een was.
Jammer, anders had hij met een straaljager mee gemogen en verder mogen gaan met de tests...

Mocht je de 4e dag halen, let dan vooral op het goed opvolgen van alle hoogtes (up/down) die je in de simulatie moet aannemen, je krijgt namelijk aardig wat cruisehoogtes te verwerken die op het zelfde neerkomen, het enige verschil zat hem in dalen/stijgen...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top