Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Iemand hier die engelstalig International Economics and Business doet?

Het engelstalige maakt het denk ik toch net ff anders, en het moet niet zo'n probleem zijn na mn Cambridge.
Ben verder erg benieuwd hoe die studie is...
 
Ralf said:
Iemand hier die Bedrijfskundige Informatica doet?
Ik doe Information Engineering dat lijkt er op.
Ik vind er echt geen hol aan :)
Ik had gehoopt dat het wat meer bedrijfskunde was, wat ze ook hadden laten doorschemeren op de open dag etc. Maar tis echt veel informatica (databases, java, javascript, computer science enzovoort..) en dat trekt mij absoluut niet meer.. Daarnaast vind ik het niveau om te huilen. Ik leer gewoon geen 1 woord en heb ik alles gehaald tot nu toe. En dan gewoon regelmatig een 7 a 8 voor een tentamen. Vooropleiding is Havo overigens :)
 
NewMini said:
Iemand hier die engelstalig International Economics and Business doet?

Het engelstalige maakt het denk ik toch net ff anders, en het moet niet zo'n probleem zijn na mn Cambridge.
Ben verder erg benieuwd hoe die studie is...

Welke Uni/HBO is dat Sid? Ik heb Business Studies gedaan, ook volledig engelstalig, maar op Uni ontkom je sowieso niet echt aan engelstalig onderwijs (veel boeken blijven toch in het Engels).

Cambridge gaf vrijstelling voor Language Skills op de UvT.
 
Lennox said:
Welke Uni/HBO is dat Sid? Ik heb Business Studies gedaan, ook volledig engelstalig, maar op Uni ontkom je sowieso niet echt aan engelstalig onderwijs (veel boeken blijven toch in het Engels).

Cambridge gaf vrijstelling voor Language Skills op de UvT.

Uni van Utrecht.
Kvind engels absoluut geen probleem, juist wel leuk, maar ben benieuwd naar de inhoud van de studie...
 
Meeloopdagje dan he :P

Ik ga trouwens sowieso naar het 2e jaar. Sta nu op 45 uit 45 dus de studie eis van jaar 1 gehaald (40 pnt). Nu de laatste 15 ook gelijk nog hoop ik, dan kunnen ze me niks maken })
 
Rico.. said:
Het is in ieder geval zo goed als de beste economische opleiding op Inholland Haarlem :)
Verstandige keuze..

Laat die wiskundeknobbel maar groeien :D
Nee hoor, met keurig je huiswerk maken is het extreem goed bij te benen :*

Door een economische studie een wiskunde knobbel krijgen? :D
 
Tu Delft: Werktuigbouwkunde of Ruimtevaart en vliegtuigtechniek

nog meer mensen die naar Delft gaan :)? let me know
 
MHR said:
Tu Delft: Werktuigbouwkunde of Ruimtevaart en vliegtuigtechniek

nog meer mensen die naar Delft gaan :)? let me know

nu 2ejaars wtb maar overweeg over te stappen naar erasmus. vooral l&r is zo vreselijk veel wiskunde das gewoon haast niet te doen. vind het bij wtb ook vrij veel, dat word bij de open dagen niet zo duidelijk. daar zeggen ze 25% wiskunde van de vakken, en het wiskunde cluster is ook 25%, maar de andere vakken zijn ook voor een groot deel wiskunde dus het is echt vrij taaie stof.
 
Joost@aerox said:
nu 2ejaars wtb maar overweeg over te stappen naar erasmus. vooral l&r is zo vreselijk veel wiskunde das gewoon haast niet te doen. vind het bij wtb ook vrij veel, dat word bij de open dagen niet zo duidelijk. daar zeggen ze 25% wiskunde van de vakken, en het wiskunde cluster is ook 25%, maar de andere vakken zijn ook voor een groot deel wiskunde dus het is echt vrij taaie stof.

Ik ken 1 iemand die L&R deed. Dat was echt zooooo moeilijk (heeft Mechanic dat ook niet gedaan van het forum?)

Wat zou je gaan doen op de EUR dan? Technisch kan er niet, dus iets economisch ofzo?
 
Lennox said:
Ik ken 1 iemand die L&R deed. Dat was echt zooooo moeilijk (heeft Mechanic dat ook niet gedaan van het forum?)

Wat zou je gaan doen op de EUR dan? Technisch kan er niet, dus iets economisch ofzo?
De grootste nerd van mn klas @ middelbare school was ook begonnen aan l&r maar er na een half jaar mee gestopt, op middelbare school alleen maar 8en etc..
Denk gewoon economie ja, wil nog wat dagen meepakken om te kijken of iets anders misschien ook een optie is. any advice?
Overigens bij wtb: bij mijn jaar van inschrijving(vorig jaar dus) 300 1e jaars ofzo, 5 meisjes(en wat voor x| )
 
Ik ben 3 jaar terug ook eens wezen kijken of het mogelijk was de stap van 2 HTS naar de TU in delft te maken. Persoonlijk schrok ik ook van de hoeveelheid wiskunde en er werd mij door een begeleider geadviseerd om eerst de HTS af te maken en dan eventueel de master jaren te volgen. Achteraf ben ik blij dat ik niet die stap heb gemaakt waarschijnlijk had ik het niet getrokken. Met 8 uur studie per dag waarschijnlijk wel, maar er is ook nog iets naast school dat leven heet. :)
 
Xander said:
Ik ben 3 jaar terug ook eens wezen kijken of het mogelijk was de stap van 2 HTS naar de TU in delft te maken. Persoonlijk schrok ik ook van de hoeveelheid wiskunde en er werd mij door een begeleider geadviseerd om eerst de HTS af te maken en dan eventueel de master jaren te volgen. Achteraf ben ik blij dat ik niet die stap heb gemaakt waarschijnlijk had ik het niet getrokken. Met 8 uur studie per dag waarschijnlijk wel, maar er is ook nog iets naast school dat leven heet. :)

precies. Het is allemaal opzich te doen, als je maar gestructureerd en veel werkt. Beiden doe ik eigenlijk niet echt, daarom word het niks :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top