Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Ik vind dat hier wel makkelijk word gesproken over Havo is niks etc. Daar ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, ik doe zelf eigenlijk heel weinig op school, wat ik erg jammer vind want als ik wat zou doen zou ik het hoogstwaarschijnlijk ook zonder slag of stoot halen, maar ik doe gewoon weinig, en ik zit constant maar te zeuren over school, maar ik moet gewoon zelf wat meer gaan doen, Wiskunde, Economie etc. is ook gewoon echt opdrachten maken. Maar maakwerk doe ik gewoon te weinig.

Ook al heb je een 'lage' opleiding hoger opkomen kan altijd, mijn vader heeft dit ondervonden bij de KLM. Van busmonteur (dus motorvoertuig oid.) gedaan, en is nu Program Manager. Geen opleiding etc. voor gedaan, maar gewoon ervaring, tegenwoordig gaat dit imo. moeilijker als vroeger maar oké.

Als ik net zo weinig ga doen op HBO als wat ik nu op de Havo doe, word het natuurlijk nooit wat, dus inzet en motivatie tonen dan is het zeker te doen.

Motivatie en inzet is imo. zo belangrijk :).
 
Je moet je opleiding als een soort duikplank zien voor je baan later. En hoe hoger je springt op de duikplank, hoe hoger je baan later kan zijn. Later op je werk zul je jezelf moeten bewijzen, en dan kan je je ook niet verschuilen achter je diploma.
 
Je kan nog steeds prima groeien in een bedrijf, maar wat wil je?
Op je 24ste al hoog instappen of op je 16e laag beginnen en je 52ste hoog zitten.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen, ik bewandel zelf ook een rare route.
Ik heb gelukkig wel de motivatie.
 
Inderdaad. Vroeger ging het ook makkelijker om zonder diploma's hogerop te komen, nu is dat niet meer zo. Je moet een goede rugtas vol diplomas hebben en dan knallen op het werk. Het moet dus beide en het kan niet met maar één van beide.
 
Lorenzo said:
Je kan nog steeds prima groeien in een bedrijf, maar wat wil je?
Op je 24ste al hoog instappen of op je 16e laag beginnen en je 52ste hoog zitten.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen, ik bewandel zelf ook een rare route.
Ik heb gelukkig wel de motivatie.

Je zal als 16 jarige dan erg veel bijscholing moeten willen nemen, dus tijdens je fulltime job op je 25e ook nog eens een HBO doen ofzo.
 
@ Erik,
Op het HBO kan je dus echt minder doen dan op het Havo en pakt het toch beter uit :P
Hangt wel af van je opleiding hé ;)

Als jij tenminste voor SB&RM @ Inholland gaat kiezen :D

Geloof me nou maar, ga gewoon lekker Bedrijfseconomie of iets in die richting doen,
heb je veel meer aan :*
 
Dan had ie kunnen vertellen dat hij het nu prima voor mekaar had door goed gemotiveerd op het juiste moment op de ICT branche toe te treden, maar dat ie nu wel HBO gaat doen.
 
de beste opleiding en beste cijfers alleen kom je er niet mee...

nevenactiviteiten! die tonen je ambities/capiciteiten.
 
Boostah said:
de beste opleiding en beste cijfers alleen kom je er niet mee...

nevenactiviteiten! die tonen je ambities/capiciteiten.

Ook dit is niet helemaal waar. Kijk er zijn mensen die geloven dat een leuke functie in een studentenvereniging een pre op het CV is. Een biertje inschenken bij een societeit kan iedereen. De leuke functies zijn medezeggeschap in bestuur van universiteit (daar heb ik voorlichting over gehad en kan dus over oordelen). Daar krijg je ook voor betaald en dat staat leuk. Een bijbaan in je toekomstige branche is wel een pre, maar "lid van studentenvereniging en ik woonde 4 jaar zelfstandig op kamers" is imho niet echt een toevoeging.

@ Stephan@spy. Waarom in hemelsnaam niet dat VWO afmaken als het toch kan. Het staat toch leuk op je CV als vooropleiding en stel dat je om de een of andere reden je HBO niet af kan maken.....Dan heb je echt 0,0.

@ DG SF 2 . Een leuke discussie is nooit verkeerd. Alleen jammer dat men zich gelijk gaat verdedigen en aangevallen voelt. Ik kan jou hersencapaciteit niet beoordelen en die van mijzelf ook niet. Ik weet alleen dat ik een leuk middelbare school diploma heb en dat ik momenteel ook vrij aardig meekom na een andere studie van een jaar.

Puur door mijn motivatie om nu wel iets te halen. En dat heb ik al eerder aangehaald.
 
Ga me de komende ander half jaar voorbereiden op het conservatorium :)
 
Last edited:
idd studentenvereniging is niets anders dan goedkoop bier zuipen.
Alleen bij Sara-Lee(DE) vonden ze dat dus schijnbaar wel gek dat ik niet bij een studentenvereniging wilde. Bij BMW boeide het ze niks
Dat ligt dus echt gewoon per persoon bij wie je solliciteerd. Die DE figuren waren ook van het " studentenverenigingtype" om t maar zo even te zegge,.
 
Sjoerd said:
Ik hoop echt op een vast contract bij de KPN, dat staat ook prima op mn CV als 'bijbaan'. ;)

Hoe gaat het nou bij jou. Mocht je nou nog door ondanks die wat mindere cijfers of hoe werkt dat in je master/schakel jaar?
 
Het is kut Lennox. Ik heb dus een 5,4 en een 4,2. De norm is max. 2 5-en of 1 4. Nu doe ik dit jaar afmaken en dan volgend jaar een half jaar extra. Het kutte is dus dat ik die 1e reeks zo verknald had. Dat was puur inkomen, onderschatting en argumentatie bij de antwoorden wat ik niet juist deed.

Toen moest ik dus in de herkansingsweek (wat ipv 2 weken ineens 1 werd met ernaast nog een 40urig (eigen woorden van de begeleiders) project) alles herkansen en dat is me redelijk gelukt op die 2 cijfers na dan. Dus ik heb nu een 8, 7, 6, 6, 6, 5 en 4. Na de 1e reeks had ik alleen onvoldoendes. Maja die herkansingsweek was goed gek. :)

Al met al best oké resultaat, maar net niet genoeg. Dus nu moet dat over. Wat wel idioot is, is dat argumenteren tijdens tentamens. Dat moet volgens het Toulmin model, maar dat hadden we nog nooit gehad! Dat wordt NU uitgelegd. Gaat echt nergens over.
 
Rico.. said:
@ Erik,
Op het HBO kan je dus echt minder doen dan op het Havo en pakt het toch beter uit :P
Hangt wel af van je opleiding hé ;)

Als jij tenminste voor SB&RM @ Inholland gaat kiezen :D

Geloof me nou maar, ga gewoon lekker Bedrijfseconomie of iets in die richting doen,
heb je veel meer aan :*

Héhé ik ga denk ik toch ook Bedrijfseconomie doen :).
 
Het is in ieder geval zo goed als de beste economische opleiding op Inholland Haarlem :)
Verstandige keuze..

Laat die wiskundeknobbel maar groeien :D
Nee hoor, met keurig je huiswerk maken is het extreem goed bij te benen :*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top