Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Rico.. said:
En je ziet wel degelijk verschil in denken en doen
tussen beide vooropleidingen.
Alleen al op mijn huidige HBO merk ik dat feit

juist.

daar gaat het ook om.

Stel ik haal havo 5 nu niet, en ga naar mbo werktuig.
Heb ik dan een mbo denk manier? of een hbo manier als ik dat papiertje wel heb gehaald?

dus dan zou tuinhek mij als een mbo er zien, omdat ik havo niet haalde. Terwijl er niet gekeken word waarom ik de havo niet gehaald heb, of waarom ik gekozen heb om toch meten naar de mbo werktuig te gaan ipv het jaar over te doen.

en dan neemt tuinhek een ander persoon aan, die denkt als een hbo er, theoretischer met minder ervaring, die dan minder presteert uiteindelijk dan ik miss had kunnen doen.

en alleen maar omdat hij kijkt van ow die heeft alleen een overgangsbewijs
 
Zucht.. Je ziet mijn punt niet... Laat maar

Edit: ik ga het je toch uitleggen, anders heb je er ook niks aan.

Het probleem is, dat als jij ergens gaat solliciteren (naar werk met niveau)en ze moeten kiezen tussen jou (met je half havo en mbo diploma) en iemand met havo en mbo diploma kiezen ze voor de havo en mbo diploma(ervan uitgaande dat jullie een "leeg" cv hebben). Dit omdat jij bent gestopt met je HAVO, als je dat op papier ziet komt dat neer op iemand het doorzettings vermogen niet had om de HAVO af te maken.

(dit is geen slap geblaat maar daadwerkelijk waar!)

Dat is mijn punt. En aangezien ik al 30 baantjes heb gehad en een interessante school carriere heb ik mogelijk ook een probleem :)
 
Lennox said:
HAVO / VWO niet halen duidt gewoon op een gebrek aan mentaliteit/doorzettingsvermogen. Moeilijk is het niet.

Zien jullie het nou niet in? Het is niet dat je je Havo of Vwo niet haalt.
Toen ik in Havo 3 zat en veel mensen uit mijn klas Mbo gingen doen was dit omdat dit beter voor hun was, voor wat zij zichzelf op latere leeftijd zagen doen. Aan het eind van mijn Havo 3 had ik 8 punten teveel en minder tekorten als dat mocht, als ik toen overgestapt was naar mbo was dat dan geweest omdat het niet kon halen.. :rolleyes:

Nogmaals, lees het 3x en zie hoe kortzichtig je bent. In het bedrijfsleven ben je gelukkig niet afhankelijk van deze imo domme gedachtes, en ja dat weet ik uit ervaring.

En voor het geval dat iemand nu gaat zeggen waarom ik dan in Havo 4 naar een halfjaar ben gestopt: Sociale omstandigheden die hierop geen toepassing hebben.
 
tuynheck said:
Vind je het heel erg als ik meer vertrouwen in mijn bloed eigen vader heb dan in jouw geblaat?? Mooi.

Ciao

hahah die zin laat al zien wat ik bedoel, voor iemand die beweerd Havo makkelijk te vinden lijk je erg weinig hersenen te hebben, en vooral erg weinig goede gespreksstof voor een meningsverschil *D
Is niet erg hoor, we hebben allemaal onze kwaliteiten :*
 
DG SF2 said:
hahah die zin laat al zien wat ik bedoel, voor iemand die beweerd Havo makkelijk te vinden lijk je erg weinig hersenen te hebben, en vooral erg weinig goede gespreksstof voor een meningsverschil *D
Is niet erg hoor, we hebben allemaal onze kwaliteiten :*
Met jou nog vele anderen... Maar ik leef ook niet voor jou.:7

En het probleem met dit internet gebeuren is dat een fatsoenlijke discussie niet te voeren is, om het simpele feit dat ik direct kan reageren. Dat jij nu het gevoel hebt een discussie gewonnen te hebben is jouw beleving :*

Ik ga hier niet verder op in, want ik heb momenteel wat beters te doen :winner:

Ghehe Kusje :*
 
tuynheck said:
Het probleem is, dat als jij ergens gaat solliciteren (naar werk met niveau)en ze moeten kiezen tussen jou (met je half havo en mbo diploma) en iemand met havo en mbo diploma kiezen ze voor de havo en mbo diploma(ervan uitgaande dat jullie een "leeg" cv hebben). Dit omdat jij bent gestopt met je HAVO, als je dat op papier ziet komt dat neer op iemand het doorzettings vermogen niet had om de HAVO af te maken.

(dit is geen slap geblaat maar daadwerkelijk waar!)

Dat is mijn punt. En aangezien ik al 30 baantjes heb gehad en een interessante school carriere heb ik mogelijk ook een probleem :)

nou juist

je zegt het zelf al

zo werkt het idd en dat is het probleem, wat ik ook uitleg.

en het is net zo kortzichtig als jou post dat je je vader meer vertrouwd.

@ dg sf2 (ofzo)

er komt helaas idd bij mij ook nog de thuissituatie bij, maar daar probeer ik zo onafhankelijk mogelijk van te blijven.

gelukkig zijn er mensen die anders denken, (zoals ik) en die het wel snappen

:W
 
tuynheck said:
Met jou nog vele anderen... Maar ik leef ook niet voor jou.:7

En het probleem met dit internet gebeuren is dat een fatsoenlijke discussie niet te voeren is, om het simpele feit dat ik direct kan reageren. Dat jij nu het gevoel hebt een discussie gewonnen te hebben is jouw beleving :*

Ik ga hier niet verder op in, want ik heb momenteel wat beters te doen :winner:

Ghehe Kusje :*

Heeft je bloedeigen vader je nooit geleerd dat je nooit zomaar dingen aan mag nemen van mensen die je helemaal niet kent? Probeer jij nou niet te vertellen wat ik denk. De kleuterschool is al een tijdje achter ons.

@ Hellracer_89:

Slechte thuissituatie blijft altijd je school aantasten, helemaal als je school niet meewerkt en in mijn geval zelfs zegt dat ze liever hebben dat je niet weerkomt :). Maargoed, des de knapper als jij het wel haalt. Kan zoals al is gezegd nooit geen kwaad havo en mbo te hebben op je diploma lijst :)
 
achja,

het scheelt me 1 jaar miss en wat moeite.

over 2 maanden weet ik het.

hierbij sluit ik de rel tuinhek>lennox>hellracer_89>DG_SF2 en de volgende mag zich aandien :P

:W:D
 
DG SF2 said:
Zien jullie het nou niet in? Het is niet dat je je Havo of Vwo niet haalt.
Toen ik in Havo 3 zat en veel mensen uit mijn klas Mbo gingen doen was dit omdat dit beter voor hun was, voor wat zij zichzelf op latere leeftijd zagen doen. Aan het eind van mijn Havo 3 had ik 8 punten teveel en minder tekorten als dat mocht, als ik toen overgestapt was naar mbo was dat dan geweest omdat het niet kon halen.. :rolleyes:

Nogmaals, lees het 3x en zie hoe kortzichtig je bent. In het bedrijfsleven ben je gelukkig niet afhankelijk van deze imo domme gedachtes, en ja dat weet ik uit ervaring.

En voor het geval dat iemand nu gaat zeggen waarom ik dan in Havo 4 naar een halfjaar ben gestopt: Sociale omstandigheden die hierop geen toepassing hebben.


Kortzichtig ben ik zeker niet. Denk ook niet dat jij de persoon bent om dat te beoordelen. Ik was zelf ook zo'n flierefluiter op middelbare die het allemaal wel beter dacht te weten. Gelukkig kwam ik er net op tijd achter dat het ook anders kon.
 
Hehe juist Lennox. :)

DG SF2 overtuigt mij in zijn reacties nou niet echt van kennis over de juiste loopbaan en het opbouwen van een goed CV.
 
sjoerd

er is geen juiste loopbaan en een juiste manier om een goed cv op te bouwen.

anders had iedereen dat wel gedaan.

zoals DG_SF2 al zei,

"Het gaat om waar je bent, niet hoe je er gekomen bent. En elke werkgever hoort zich hier in verdiept te hebben wil hij er een iemand op kunnen afwijzen."

en feit is dat dat niet altijd gebeurd.
 
Sjoerd said:
Hehe juist Lennox. :)

DG SF2 overtuigt mij in zijn reacties nou niet echt van kennis over de juiste loopbaan en het opbouwen van een goed CV.

Waarom zit dat gat daar? "Ja gewerkt even, nadat ik met MBO was gestopt" . O en daarna weer met Havo begonnen die je x jaar daarvoor was gestopt?

Leuk gesprekje als die werkgever kwaad wil doen.

Dat jaar extra VWO valt niet op en ik heb nog een vol jaar + BSA uni er tussen staan :P
 
Hellracer_89 said:
sjoerd

er is geen juiste loopbaan en een juiste manier om een goed cv op te bouwen.

anders had iedereen dat wel gedaan.

zoals DG_SF2 al zei,

"Het gaat om waar je bent, niet hoe je er gekomen bent. En elke werkgever hoort zich hier in verdiept te hebben wil hij er een iemand op kunnen afwijzen."

en feit is dat dat niet altijd gebeurd.

Wat een gelul. Voor de carriere die ik beoog zijn er duidelijke stappen die je moet nemen. Niet iedereen doet dit nee, omdat simpelweg niet iedereen dit kan en omdat niet iedereen simpelweg hetzelfde doel heeft.

Geef mij eens antwoord op de vraag hoe jij ergens denkt te komen zonder er naar toe te gaan?
 
Sjoerd said:
Hehe juist Lennox. :)

DG SF2 overtuigt mij in zijn reacties nou niet echt van kennis over de juiste loopbaan en het opbouwen van een goed CV.

Gelukkig is jou overtuigen niet iets wat hoog aangeschreven bij mij staat, net als de rest hier. Dat Lennox mij een flierefluiter noemt die hij zelf is geweest is gebaseerd op niks. Dat jullie een mogelijkheid iets positiefs van je schoolcarriere te maken negatief noemen is gebaseerd op vrij weinig harde feiten, en wat ik zeg is wat ik ervan vind en wat ik ervan mee heb gemaakt, en voor 18 jaartjes oud heb ik redelijk wat schooldrama meegemaakt. Mijn herseninhoud, mijn woorden, wie ik wil overtuigen, en vooral om wie ik geen reet geef, zijn zoals het er al staat van mij, hoe het hier word gezien intresseert mij weinig tot niks, ik ben het lopende voorbeeld van wat ik hier heb gezegd over het Mbo/Havo verhaal.

Als jullie wijze, succesvolle, ervaren jongens nog wat over mij persoonlijk te melden hebben, stuur mij graag een PM verder is het onderwerp denk ik nu wel uitgekauwd.
 
Lennox said:
Waarom zit dat gat daar? "Ja gewerkt even, nadat ik met MBO was gestopt" . O en daarna weer met Havo begonnen die je x jaar daarvoor was gestopt?

Leuk gesprekje als die werkgever kwaad wil doen.

Dat jaar extra VWO valt niet op en ik heb nog een vol jaar + BSA uni er tussen staan :P

Lennox, ik zal het jou (en de anderen) sterker vertellen; die werkgever nodigt je niet eens uit... Er zit tussen die 100 sollicitanten echt wel iemand die dat gaatje niet heeft, maar wel de HAVO heeft en verder hetzelfde CV heeft.
 
Lennox said:
Waarom zit dat gat daar? "Ja gewerkt even, nadat ik met MBO was gestopt" . O en daarna weer met Havo begonnen die je x jaar daarvoor was gestopt?

Leuk gesprekje als die werkgever kwaad wil doen.

Dat jaar extra VWO valt niet op en ik heb nog een vol jaar + BSA uni er tussen staan :P

Jij begint mij nu toch wel enorm te irriteren, een werkgever heeft de persoonlijk informatie over mij die alles uitlegd, jij weet niks dus ga niet proberen mij in te schatten of te doen alsof jij ook maar 1 ding van mij weet.
Zou jij weten waarom ik wegmoest van de Havo, en ik MOEST werken, mbo MOEST gaan doen zou je heel rap je bek houden en je excuses aan gaan bieden,
 
DG SF2 said:
Jij begint mij nu toch wel enorm te irriteren, een werkgever heeft de persoonlijk informatie over mij die alles uitlegd, jij weet niks dus ga niet proberen mij in te schatten of te doen alsof jij ook maar 1 ding van mij weet.
Zou jij weten waarom ik wegmoest van de Havo, en ik MOEST werken, mbo MOEST gaan doen zou je heel rap je bek houden en je excuses aan gaan bieden,

Terug naar de HAVO is geen slecht plan als we deze tekst bekijken .

Begrijpend lezen: helaas niet voldoende.
Spelling: Idem.
Interpunctie: Idem.

Probeer nou niet mij een schuldgevoel aan te praten he. Daar hou ik niet echt van.
 
DG SF2 said:
Jij begint mij nu toch wel enorm te irriteren, een werkgever heeft de persoonlijk informatie over mij die alles uitlegd, jij weet niks dus ga niet proberen mij in te schatten of te doen alsof jij ook maar 1 ding van mij weet.
Zou jij weten waarom ik wegmoest van de Havo, en ik MOEST werken, mbo MOEST gaan doen zou je heel rap je bek houden en je excuses aan gaan bieden,

Kerel, niemand heeft hier wat aan die mysteries van jou 'persoonlijk omstanidgheden', gooi het óf op tafel, óf wees een kerel en houd je mond erover.

Besides, ga jij serieus bij de werkgever een heel persoonlijk drama verhaal neerlegen als je solliciteert? Als ik dat als recruiter onder ogen zou krijgen zou ik na wat gelach het hele zaakje door de versnipperaar jensen. Op zo'n zielepiet zit niemand te wachten natuurlijk. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top