Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
NewMini said:
Reed gister langs de IVA, en kvond het opvallend om te zien hoe de ouders NIET achterstevoren hoefden te parkeren :P

Oja dat is zo ja, je moet als scholier altijd achteruit inparkeren. Idiote instelling :+
 
IVA :L denks;)

Ik weet niet wat ik wil, maar wel iets met eigen bedrijf later. Heb me nog niet echt verdiept in de opleidingen:X Jullie mss. een idee?:+
 
Vertel daar eens iets meer over, ik had je een eeuw geleden daar nog eens een PM over gestuurd maar nooit iets terug gekregen. :p

Niveau, vereisten, duur van studie, kosten etc . :)
 
Elwood. said:
IVA :L denks;)

Ik weet niet wat ik wil, maar wel iets met eigen bedrijf later. Heb me nog niet echt verdiept in de opleidingen:X Jullie mss. een idee?:+

small bussines en Retail management... leer je hoe je een eigen bedrijf meot runnen e.d.

moet je daar eens gaan kijken oid..

ik ga trouwens logistiek en technische vervoerskunde studeren.. weet neit wat ik ervan moet denken, maar het lijkt me allemaal wel leuk.. meer mensen die deze opleiding volgen?
 
Ben helemaal klaar met mn opleiding Information Engineering.

Moet nu woensdag voor 1 uur naar school en donderdag voor 45min.
Daar reis ik wel even 6!!! uur voor. Volgend jaar naar de VU :)
 
Zijn er mensen hier met ervaringen over LOI studeren e.d.?
En wat zijn daar de toelatingseisen ( als die er zijn ) voor?

Ik doe nu MBO niveau 4 (2e jaar) maar denk eraan om te stoppen en een thuis studie te gaan doen.

Mocht je info hebben, gooi maar neer.

Robert
 
Dan moet je echt sterk in je schoenen staan. Ze vragen nooit je werk in te leveren/ te laten zien. Dus meestal wordt het van kwaad tot erger. Beter een avondschool ofzo dan.
 
Erik. said:
Twijfel tussen, Small Business op Inholland, of Bedrijfseconomie op de HES +pippi+...
small business is dus echt een domme studie. alleen als je 10000000% zeker weet\ dat j eigen ondernemer wil worden moet je dat doen.
want met dat diploma krijg je dus NERGENS een baan.
en als je CE/BE oid doet heb je na 4 jaar ook genoeg inzicht in het opstarten/runnen van een bedrijf.
 
r0bert said:
Zijn er mensen hier met ervaringen over LOI studeren e.d.?
En wat zijn daar de toelatingseisen ( als die er zijn ) voor?

Ik doe nu MBO niveau 4 (2e jaar) maar denk eraan om te stoppen en een thuis studie te gaan doen.

Mocht je info hebben, gooi maar neer.

Robert

Net als lennox zegt, thuisstudie vergt veel discipline van jezelf, maar als je dat goed onder controle hebt is het geen probleem.

LOI heeft voor sommige studies wel toelatingseisen, dat verschilt nogal, maar meestal stellen die eisen niet zoveel voor...

Misschien ff een gids aanvragen een idee?
http://www4.loi.nl/OnlineServices/Applyforstudyguide/index.htm?section=
 
Stephan@Spy said:
Dus als monteur. Dan snap ik het wel ja, denk dat een porsche niet echt moeilijker sleutelt dan een kia of wel soms?

Doe de motorkap van een kia open en je ziet gewoon echt alleen een plaat plastic.
Omg, Misschien is porsche wel wat exclusiever en volgens mij MOET je HBO hebben om daar ook maar enigzins aan zon auto te sleutelen :)

Je gaat toch geen porsche vergelijken met een kia :L

Maar iig, als ik zo lees over studiekeuzes hier is het best een zooitje, die nederlandse studenten die moeten kiezen.

Ik ben dit jaar gestopt met commerciele economie @ fontys ivm kut thuis situatie en enorme concentratie problemen. Intelligentie is niet het probleem, daar zou ik mee op de uni moeten zitten, concentreren is het probleem. Daarom kan ik ook altijd zo heerlijk impulsief zijn en niet nadenken voordat ik iets zeg. adhd plus een kut thuis situatie de afgelopen jaren heeft er toch wel voor gezorgd dat ik best een belabberde school en werk carriere achter de rug hebt... Straks weer Ritalin slikken (iemand spuiten en slikken gezien? :P) en hopen dat het beter gaat. Studie oppakken en alles als normale lui doen :)
 
In Havo 4 naar een half jaar van school moeten gaan, halfjaar gewerkt, daarna Mbo grafisch ontwerp, dat was veel te saai en veel te simpel, dus ga vanaf volgend schooljaar op het volwassen onderwijs eerst mijn Havo afmaken en doorstromen naar het HBO.

Heb gekeken voor een autotechnische school op HBO niveau, maar daar moet je wiskunde, scheikunde en natuurkunde voor kunnen,.. toevallig dat ik daar een ramp in ben :)
 
Hilly said:
small business is dus echt een domme studie. alleen als je 10000000% zeker weet\ dat j eigen ondernemer wil worden moet je dat doen.
want met dat diploma krijg je dus NERGENS een baan.
en als je CE/BE oid doet heb je na 4 jaar ook genoeg inzicht in het opstarten/runnen van een bedrijf.

Oké, Thnx :)!
 
Hilly said:
small business is dus echt een domme studie. alleen als je 10000000% zeker weet\ dat j eigen ondernemer wil worden moet je dat doen.
want met dat diploma krijg je dus NERGENS een baan.
en als je CE/BE oid doet heb je na 4 jaar ook genoeg inzicht in het opstarten/runnen van een bedrijf.


Je wilt toch niet zeggen dat CE zo geweldig is Hilly? Zeker op de inholland. Soms bij het lachwekkende af hoe die punten worden behaald bij jullie (heb zo verschillende verhalen gehoord)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top