Mijn ervaring is dat hbo ook zoals hier ook wordt gezegd niet alles voorsteld. Maat @ werk is ook van mbo wtb naar hbo wtb gedaan en haald het nu ook gemakkelijk. In tegenstelling tot zijn klasgenoten die van havo/vwo komen....
Nu wordt hierboven geschreven dat mbo/hts'ers minder snel aangenomen worden. Welcome to the real world.
In de praktijk is het zo dat;
veel van de afgestudeerde van de havo+ komende hbo'ers in technische richtingen (elektronica , wtb) zijn kwa praktische kennis zwaar onder de maat.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik hts'ers tegenkom die niet eens fatsoenlijk kunnen solderen, laat staan smd.
- hts'ers tegenkom die geen flauw benul hebben van hoe het er in een wtb werkplaats aan toe gaat, laat staan een idee hebben (buiten het theoretische) hoe iets in elkaar steekt.
En toch zijn zij degene die het moeten ontwerpen :S...
Neej, praktijkervaring wordt hard gewaardeerd in het bedrijfsleven.
Kijk maar s naar n willekeure ad. voor een technische functie op hbo niveau.
Daarnaast is mijn ervaring met mensen zoals Nicolas (iig de indruk die je nu geeft) dat ze erg goed zijn in dingen onthouden, maar technisch inzicht is ver te zoeken. Als je daarnaast ook nog praat over 'domme mensen' ben je helemaal niet goed bezig. Ieder mens heeft zo zijn kwaliteiten, ook de in jouw ogen 'domme'.
Als je je met organisaties bezig wilt gaan houden zul je zoiets al helemaal moeten weten...
(ps , jouw visie doet me denken aan bepaald leidinggevenden die ik op de verschillende stage's tegengekomen ben. Zo'n instelling wordt erg gewaardeerd op de werkvloer, daar kan je zeker van zijn...)
Owja, zelf ben ik begonnen met havo/vwo, nu doe ik 3 mbo elektronica, en wanneer ik hier mee klaar ben ga ik hbo WTB doen. Heerlijk die vrije tijd die ik de laatste jaren gehad heb