Welke opleiding ga jij doen?

Status
Not open for further replies.
Shane said:
Ik wilde hem ook doen.. maar ik vond de school geen reet aan.. dus niet gedaan..
opleiding is overigens wel leuk:)


Hoezo vond je de school niet leuk? Saai ofzo? of was er wat anders dat je tegen stond?

Ik was ook in Rotterdam geweest, maar dat vond ik dus echt 10x niks...
 
Big-Jay said:
Wat is er mis met MBO'ers die zich kapot leren om toch dat HBO diploma te halen?.. Toont meer inzet en wilskracht dan domheid..

Dat je je zelf wilt of moet onderscheiden van anderen, door een hogere diploma te halen vindt ik eerlijk gezegd vrij kansloos.. Je leert toch voor jezelf of niet?
Hoger staat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Maar ik wil mijzelf inderdaad graag onderscheiden van domme mensen, jij niet?
 
Big-Jay said:
Wat is er mis met MBO'ers die zich kapot leren om toch dat HBO diploma te halen?.. Toont meer inzet en wilskracht dan domheid..

Dat je je zelf wilt of moet onderscheiden van anderen, door een hogere diploma te halen vindt ik eerlijk gezegd vrij kansloos.. Je leert toch voor jezelf of niet?

Leren doe ik idd voor mezelf en ik wil mezelf met name onderscheiden van anderen tijdens een sollicitatie. Het gaat er niet om dat ik me beter voel dan anderen wanneer ik de uni gedaan heb. Het gaat erom dat ik daarna op een leuke baan kan solliciteren en dan meer kans heb om gekozen te worden doordat ik mijzelf onderscheid van de andere sollicitanten.

Met MBO'ers die met inzet en wilskracht een HBO papiertje halen is overigens niets mis. Juist respect voor die lui die er ontzettend veel voor doen om het te halen.
 
Wout@SR said:
Hoezo vond je de school niet leuk? Saai ofzo? of was er wat anders dat je tegen stond?

Ik was ook in Rotterdam geweest, maar dat vond ik dus echt 10x niks...

ja ik weet het niet, vond het allemaal iets te groot schalig.. ik had niet echt het idee van dit is mijn school, wat ik bij de TH Rijswijk wel had.

Dus heb ik daarvoor gekozen:)
 
Rotterdam leek mij wel leuk juist :)

+ dat arnhem eigenlijk gewoon te ver weg is voor mij (woon bij alphen aan den rijn)

oftewel.. heb paar weken geleden de bevestiging gehad dat ik ben ingeschreven voor autotechniek @ Hs-Rotterdam.
 
Nicolás said:
Jij begrijpt mij verkeerd. Ik doelde op echte domme mensen die toch een hbo diploma halen. Op een Uni heb je die ook ja, maar minder. En daarnaast wil ik mij ook graag onderscheiden door een andere studie erbij te doen, graag 'hoger' dan hbo niveau.

2 handen op 1 buik, ik heb precies dezelfde gedachte.

Vooral bij commerciele economie merk je dat veel. Daar stromen echt veel gasten naar door vanuit een MBO. Die gasten halen het alleen omdat ze 1. ouder zijn en dus vaker goed gemotiveerd, 2. al 3 tot 4 jaar aan dezelfde specifieke stof hebben gewerkt, 3. omdat ze zich idd van domheid kapot moeten leren.

Let wel, dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar is in veel gevallen wel zo.

Wat ook zo is, is dat het gewoon populair is om na je MBO naar de HBO te gaan, puur omdat de banenmarkt afgelopen jaren niet echt top was. Dus veel HBO-ers die een treetje lager gingen en MBO-ers ook. Dan zijn de baantjes van net afgestudeerde MBO-ers over het algemeen niet echt wat natuurlijk. Dus, hup nog ff 4 jaar erachteraan. Dit brengt dus dat er veel meer HBO-ers zijn dan normaal, dus wil je je onderscheiden als HBO-er, moet je geen HBO-er zijn. Vooral niet met CE (MER, BE) of andere luie opleidingen.
 
Net de papiertjes binnen gekregen dat we naar jaar 2 mogen. Ben benieuwd hoeveel er nu nog overblijven.

Major staat vast, Minor wordt Media en communicatie. Ik twijfel nog over een half jaar buitenland. Wordt voor een groot deel gefinancierd voor je, maar je zit met verplichte taalcursusen (worden betaald als je ze gehaald heb). Een half jaar stage is een ander alternatief.

Eerst de laatste 2 tentamens en mn BA 1 eindwerkstuk nog ownen :X
 
IEdereen die commerciele economie gaat studere wens ik succes met het zoeken van een baan later....

Dat is zo afgezaagd, en (vooral in deze tijd) een vrij domme keuze aangezien er nu al veel meer aanbod van mensen met deze opleiding is dan vraag...
 
Nicolás said:
:L

Zou je niet eerst even gaan kijken waar de de komende 3 jaar van je leven gaat doorbrengen? En ja je kan natuurlijk stoppen maar dan ben je zeker 1/2e jaar kwijt zo niet een heel jaar.

Ik ben nu aan het afstuderen, hbo werktuigbouwkunde in eindhoven gevolgd. Net als iedere hbo instelling zo geregeld dat jij verantwoordelijk bent voor jouw prestaties itt de middelbare school waar ze jou ondersteuning gaven tijdens je studie.

Automotive is trouwens gewoon weer de zoveelste hippe naam voor een uitstroomrichting van werktuigbouwkunde. Het enige verschil zijn een paar vakken in het 2e en 4e jaar. Als je geluk hebt kan je een stage vinden in die richting, maar dat kan je ook als je algemene WTB of WTB HME volgt.

Ohja ik ga na m'n studie de master Organisation Studies doen aan de UvT, hbo niveau is mij zwaar tegen gevallen. Daarmee bedoel ik dat het niveau bedroevend laag is, als ik zie wat voor debielen (vooral mbo'ers die zich kapot leren) een hbo diploma kan halen weet ik dat ik nog een tijdje door wil leren.

vind echt schandalig dat je dat zegt!Jij verdient echt een draai om je oren! Ze laten gewoon zien wat voor een wilskracht ze hebben om door te gaan. Ben zelf ook mbo'er en ga hier na ook hbo doen(bij deze ben ik nu dus een debiel?!?!) Beetje raar dat je dat zegt hoor! Je bent echt niet beter dan een mbo'er die een hbo gaat volgen,alleen omdat jij je havo hebt afgemaakt en de ander zijn vmbo!

Denk eerst is na voordat je wat blaat man
 
Ultee said:
vind echt schandalig dat je dat zegt!Jij verdient echt een draai om je oren! Ze laten gewoon zien wat voor een wilskracht ze hebben om door te gaan. Ben zelf ook mbo'er en ga hier na ook hbo doen(bij deze ben ik nu dus een debiel?!?!) Beetje raar dat je dat zegt hoor! Je bent echt niet beter dan een mbo'er die een hbo gaat volgen,alleen omdat jij je havo hebt afgemaakt en de ander zijn vmbo!

Denk eerst is na voordat je wat blaat man

Chill boy :P. Maar ik had bij mn zaterdagbaantje een collega die VBO/MBO/HTS had gedaan, maar die kwam ook gewoon moeilijker aan een baan dan een HAVO/HTS'er. Persoonlijk zou ik eerder iemand aannemen die op HAVO is begonnen.
 
Mijn ervaring is dat hbo ook zoals hier ook wordt gezegd niet alles voorsteld. Maat @ werk is ook van mbo wtb naar hbo wtb gedaan en haald het nu ook gemakkelijk. In tegenstelling tot zijn klasgenoten die van havo/vwo komen....

Nu wordt hierboven geschreven dat mbo/hts'ers minder snel aangenomen worden. Welcome to the real world.
In de praktijk is het zo dat;

veel van de afgestudeerde van de havo+ komende hbo'ers in technische richtingen (elektronica , wtb) zijn kwa praktische kennis zwaar onder de maat.

Het zal niet de eerste keer zijn dat ik hts'ers tegenkom die niet eens fatsoenlijk kunnen solderen, laat staan smd.
- hts'ers tegenkom die geen flauw benul hebben van hoe het er in een wtb werkplaats aan toe gaat, laat staan een idee hebben (buiten het theoretische) hoe iets in elkaar steekt.

En toch zijn zij degene die het moeten ontwerpen :S...

Neej, praktijkervaring wordt hard gewaardeerd in het bedrijfsleven.
Kijk maar s naar n willekeure ad. voor een technische functie op hbo niveau.

Daarnaast is mijn ervaring met mensen zoals Nicolas (iig de indruk die je nu geeft) dat ze erg goed zijn in dingen onthouden, maar technisch inzicht is ver te zoeken. Als je daarnaast ook nog praat over 'domme mensen' ben je helemaal niet goed bezig. Ieder mens heeft zo zijn kwaliteiten, ook de in jouw ogen 'domme'.
Als je je met organisaties bezig wilt gaan houden zul je zoiets al helemaal moeten weten...

(ps , jouw visie doet me denken aan bepaald leidinggevenden die ik op de verschillende stage's tegengekomen ben. Zo'n instelling wordt erg gewaardeerd op de werkvloer, daar kan je zeker van zijn...)

Owja, zelf ben ik begonnen met havo/vwo, nu doe ik 3 mbo elektronica, en wanneer ik hier mee klaar ben ga ik hbo WTB doen. Heerlijk die vrije tijd die ik de laatste jaren gehad heb :P
 
Exision said:
Owja, zelf ben ik begonnen met havo/vwo, nu doe ik 3 mbo elektronica, en wanneer ik hier mee klaar ben ga ik hbo WTB doen. Heerlijk die vrije tijd die ik de laatste jaren gehad heb :P

Hoe denk je dat een werkgever gaat reageren als hij jou cv ziet?
 
Terrox said:
IEdereen die commerciele economie gaat studere wens ik succes met het zoeken van een baan later....

Dat is zo afgezaagd, en (vooral in deze tijd) een vrij domme keuze aangezien er nu al veel meer aanbod van mensen met deze opleiding is dan vraag...

rightt.. ook weer een keer wat leuks gehoort van een klasgenootje op school?:+
 
Lennox said:
Hoe denk je dat een werkgever gaat reageren als hij jou cv ziet?

haha, Ik dacht dat het algemeen bekend was dat technische mensen goed waren in exacte vakken, en slecht in vreemde talen. Waar ik toch een niet onverdienstelijke 8,5 had voor engels @ vwo....

Rede van terugzakken was trouwens een bijna onevenaarbaar slecht punt voor duits, lag niet geheel aan mezelf.

Daarnaast zal hij denken, hey die jongen heeft verstand van elektronica en werktuigbouw. Die zijn dus zo goed als onmogenlijk te vinden.... :P

nu jij weer...
 
Ben nu bezig met 2de automonteur en dit is me laaste jaar en ga gelijk door voor 1ste monteur en hoef nu ook geen praktijk examens te doen Doe dit op Roc in Hilversum
 
De Beunhaas said:
Ben nu bezig met 2de automonteur en dit is me laaste jaar en ga gelijk door voor 1ste monteur en hoef nu ook geen praktijk examens te doen Doe dit op Roc in Hilversum

me 2
 
Exision said:
haha, Ik dacht dat het algemeen bekend was dat technische mensen goed waren in exacte vakken, en slecht in vreemde talen. Waar ik toch een niet onverdienstelijke 8,5 had voor engels @ vwo....

Rede van terugzakken was trouwens een bijna onevenaarbaar slecht punt voor duits, lag niet geheel aan mezelf.

Daarnaast zal hij denken, hey die jongen heeft verstand van elektronica en werktuigbouw. Die zijn dus zo goed als onmogenlijk te vinden.... :P

nu jij weer...

Dus jij hebt je HAVO/VWO niet afgemaakt? Dan ligt het puur aan de functie waarop je solliciteert, nu weet ik niet veel van de banen na WTB, maar het lijkt me dat als je moet ontwerpen (HBO?) je niet hoeft te kunnen solderen (MBO?) als de motherfucker.

Maargoed, vraag dat maar aan Bart.

Trouwens als ik even nadenk, stel dat ik later iemand moet recruiten neem ik liever een havist aan dan iemand die via de MBO is gekomen. Dit omdat die 9 v/d 10 keer toch wat slimmer zijn en makkelijker erdoorheen fietsen.
 
Sjoerd said:
Trouwens als ik even nadenk, stel dat ik later iemand moet recruiten neem ik liever een havist aan dan iemand die via de MBO is gekomen. Dit omdat die 9 v/d 10 keer toch wat slimmer zijn en makkelijker erdoorheen fietsen.


Dat bedoel ik.
 
Sjoerd said:
Dus jij hebt je HAVO/VWO niet afgemaakt? Dan ligt het puur aan de functie waarop je solliciteert, nu weet ik niet veel van de banen na WTB, maar het lijkt me dat als je moet ontwerpen (HBO?) je niet hoeft te kunnen solderen (MBO?) als de motherfucker.

Maargoed, vraag dat maar aan Bart.

Trouwens als ik even nadenk, stel dat ik later iemand moet recruiten neem ik liever een havist aan dan iemand die via de MBO is gekomen. Dit omdat die 9 v/d 10 keer toch wat slimmer zijn en makkelijker erdoorheen fietsen.

Havo/vwo idd niet afgemaakt. Hbo wtb is idd ontwerpen van..
Solderen ging over de hbo'ers waar ik nu mee in aanraking kom (elektrotechniek).

Dat je sneller een havist aanneemt vindt ik ongegrond. Bij het aannemen van iemand wordt veel meer gekeken naar van voor n soort persoon iemand is.
Wanneer je de benodigde papieren hebt wordt daar verder echt geen probleem van gemaakt. Iemands persoonlijkheid telt vele malen zwaarder mee. (niet uit eigen ervaring, pa neemt regelmatig mensen aan)

In de techische wereld is het zelf zo dat mbo/hbo'ers toch een zekere plus hebben vergeleken met havo/hbo'ers. Daarnaast wordt het op veel scholen zelfs aangeraden om havisten eerst een mbo diploma te laten halen (mogen 1e jaar overslaan) en daarna hbo te gaan doen. (Heb het hier over elektronica, bij wtb is dit niet van toepassing)

Je hoeft me niet te geloven, mail voor de gein maar s met bedrijven als Prodrive, vd Lande enz.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top