This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Welke opleiding ga je doen? #3

Het is 2,5 uur, maar je zit in een Intercity en als je het goed doet hoef je niet eens over te stappen. Dat bedoel ik meer. Het is wel een lang stuk maar in een intercity kun je genoeg andere dingen doen.
 
De reistijd Maar het zou mij niet echt boeien als je daar toch op kamers zit, hoogstens 2x per week dat je dat traject af moet leggen. Ik zou meer naar de stad zelf etc kijken. Overigens moet je ook onthouden als je ergens gaat studeren dat je daar je sociale leven gaat opbouwen dus blijf je altijd gebonden aan die stad...
 
Niet perse. Ik heb in Nijmegen ook een heel sociaal netwerk opgebouwd, maar de meesten zijn vertrokken of willen vertrekken.
 
Dat heb ik ooit nog een half jaar gedaan, toen het nog MDT heette. Mooie verdieping hebben we toen wel ingericht 1e jaar dat de opleiding bestond.

Heb het ook al een half jaar gedaan, gestopt toen.

Probeer nu wel weer wat in te rollen zodat ik het wat langer volhoud.
 
Herkansingen toch nog lekker gegaan Toegepaste micro tentamen een 6,1 gehaald, eindcijfer 5,6 ( )ivm missen van een tussentoets a 10%(wintersport). Van de +/- 90 herkansers van dat vak overigens maar 10 mensen met een voldoende resultaat!
Accounting ook over gedaan, cijfer nog niet terug maar sowieso een 8 of een 9. Meerkeuzedeel 4 fout van de 30, en open deel bijna helemaal goed.
In ieder geval het hele jaar weer afgesloten nu, sta nu officieel op 120 punten. En heb voor volgend jaar al 16 punten aan vrijstellingen staan, dus eigenlijk al 136. Nominaal de bachelor halen moet nu toch zeker gaan lukken Nog 44 punten te gaan.
 
44 punten is heel goed te doen. Om mijn Bachelor te halen moest ik in laatste blok 30 punten halen, en dat lukte met flink wat inspanning zelfs nog :+
 
Ik ga volgend jaar ICT Beheer Niveau 4 doen op Noorderpoort College in Groningen.
Zin in
Volgend jaar bedoel ik aakomend school jaar btw
 
In september beginnen met Economie & Bedrijfseconomie aan de VU in Amsterdam.

Woon zelf in Haarlem, minimale reistijd vanwege de goede verbinding
 
In september beginnen met Economie & Bedrijfseconomie aan de VU in Amsterdam.

Woon zelf in Haarlem, minimale reistijd vanwege de goede verbinding


Ik doe die opleiding aan de erasmus, ik vind het erg interessant en het bevalt super.

44 punten is heel goed te doen. Om mijn Bachelor te halen moest ik in laatste blok 30 punten halen, en dat lukte met flink wat inspanning zelfs nog :+

Ja precies, lijkt me ook goed te doen. Heb er ook gewoon een heel collegejaar voor. Kan helaas ook niet echt met dingen schuiven ofzo om tijd te winnen.
 
Ik doe die opleiding aan de erasmus, ik vind het erg interessant en het bevalt super.



Ja precies, lijkt me ook goed te doen. Heb er ook gewoon een heel collegejaar voor. Kan helaas ook niet echt met dingen schuiven ofzo om tijd te winnen.

Ah, kijk dat klinkt goed . Ligt er natuurlijk ook aan waar je interesses liggen, maar ik hoop het ook wel leuk te vinden.

Vrienden van me doen ook de opleiding, maar eigenlijk hoor ik ze er niet echt over .
 
Ik ga aankomend schooljaar beginnen met de MER (avans, den Bosch) na het drama van vorig jaar. Had havo gehaald (e&M) en ben toen MBO werktuigbouwkunde gaan doen, wel makkelijk enzo maar relatief gezien weinig toekomst/salaris etc voor een vierjarige opleiding + dat productie me niet zo ligt. Dus gestopt na 1 jaartje.
 
Nog van plan om ook door te gaan voor Master? Dat wist je eerst toch niet?

Nu het zo lekker gaat en ook nominaal, ga ik denk toch wel door. Die bachelor afronden is nu echt al vrij dichtbij, en dat jaar master plak ik er dan ook nog wel aan vast. Naast het papiertje kan ik in dat jaar master gewoon veel kennis op doen die later van pas kan komen. Zit er over te denken een master entrepeneurship te doen.
 
Ah, kijk dat klinkt goed . Ligt er natuurlijk ook aan waar je interesses liggen, maar ik hoop het ook wel leuk te vinden.

Vrienden van me doen ook de opleiding, maar eigenlijk hoor ik ze er niet echt over .

Je hebt altijd vakken die je minder liggen, zoals wiskunde, statistiek etcetera. Zolang je maar the big picture blijft zien en doorzet, is het geen probleem. Meerendeel van de vakken zijn gewoon interessant om te volgen en ook goed te doen. Ik denk dat ik gemiddeld over de afgelopen jaren ongeveer 15 a 20 uur per week aan de studie heb besteed, inclusief colleges. Ik volg wel het merendeel van de colleges. Mijn ervaring is dat de colleges goed volgen vaak al een goede voorzet geeft voor een goed cijfer.
Denk dat je het alleen moet doen als je er ook een bepaalde binding mee hebt. Zo ken ik wat mede-studenten die bijvoorbeeld nooit een economie sectie van de krant lezen, en dat ook gewoon niet interessant vinden. Je ziet dan wel dat die bij vakken vaak ook niet echt enthousiast zijn en ook met meer moeite dingen halen.
 
Zijn er hier mensen die een opleiding in de richting van een documentaire maker oid hebben gevolgd? Of weten jullie van een opleiding in die richting.
Ben net voor de zoveelste keer getriggered om iets in die richting te zoeken. Dus stel uit nieuwsgierigheid hier maar de vraag.
 

Intresse in je vakgebied is inderdaad wel een van de belangrijkste zaken om je opleiding makkelijker te doorlopen. Nog ongeveer 30 ECT en we zitten hier hopelijk ook in de Master IDE (Industrial Design Engineering)
 
Filmacademie?
 
Even een beste kick

Ik ben dit jaar begonnen met de duale opleiding MER bij de HAN, beviel heel goed, 3 dagen werken en 2 dagen naar school. Toetsen ect. ging ook relatief makkelijk, alles gehaald met gemiddeld een 7. Nu wordt mijn contract niet verlengt bij mn huidige werkgever (ivm regels binnen het bedrijf ivm de crisis die nu heel hard toeslaat).

Nu ben ik gaan denken of dit wel iets voor mij is... Ik ben er het afgelopen half jaar achtergekomen dat ik echt goed met cijfertjes ben, en ik vind het ook leuk om ermee te werken. Ik zit nu dus heel erg te denken aan accountancy, dit ook omdat ik er het afgelopen jaar veel mee heb gewerkt en het me gewoon heel leuk lijkt.

Maar nu zit ik een beetje met mezelf in de knoop, al mijn vrienden studeren nog, en 'genieten' hier ook echt van, daardoor wel een beetje het gevoel dat ik die hele 'ervaring' toch wel misloop (door het relatieve drukke schema van de duale opleiding). Maar om nou weer 4 jaar vol op in de schoolbanken te zitten zie ik ook echt niet zitten.

Daarom zit ik er aan te denken om Accountancy te gaan doen bij de HU, dus gewoon in een leuke studentenstad (?) de opleiding te beginnen, en de school bied ook de optie om de opleiding duaal te gaan doen. Dus als het voltijd studeren me begint te vervelen kan ik altijd nog overstappen naar de duale vorm.

Zijn er ook mensen die er ervaring mee hebben/ een mening over hebben? Altijd welkom!