Alvast bedankt voor de eerste reacties.....
Moet er nog ff bijvertellen dat ik los van die slang aan het filter die dus van voor naar achter loopt onder m'n treeplank door en met de opening recht in de rijwind ook nog 2 gaten van 15 mm in luchtfilterhuis heb gemaakt. Daar heb ik een aantal buisjes voor met verschillende diameters zodat ik de grootte van die gaten kan laten varie-eren. Dek ik die gaten af of doe er hele kleine buisjes in staat ie meteen te rijk dus een overvloed van lucht krijgt ie niet echt ( als gevolg van die slang ) 3 slagen van de luchtschroef is inderdaad heel veel, vind ik zelf ook maar is de enige manier om het ding vanaf stilstand goed te laten wegrijden. Carb. is origineel peugeot 14 mm met sproeier 92 en het originele luchtfilter. Daar zit normaal gesproken ook wel een aanzuigbuis aan vast maar die is heel kort en haalt de lucht in de buurt van de uitlaat weg. ( redelijk warme lucht dus )
Gasnaald staat bijna bovenin, kan nog een stand hoger als het moet. Zet ik die lager en draai ik na een stuk volgas het gas meteen dicht valt scooter bijna uit. Nu heb ik alleen nog het euvel dat na een stuk volgas en vol in de remmen het stationair toerental vrij hoog blijft lopen en langzaam terugzakt. Lijkt op valse lucht, echter alles gechecked en goed afgedicht, nieuwe keerringen etc etc en met lopend blok gaslekvinder uit spuitbus gebruikt maar nix te vinden.