Gilardoni vlamt nie? dacht ut wel:) (15.1pk)

He enrico ik wou even weten hoe jouw hulppoorten er uit zien. Hebben die nog de redelijke standaardvorm (ovaal en beetje schuin richting de voorste spoelers) of komen die verder over de voorste spoelers heen en hebben ze een rare vorm omdat ze anders tegen de spoelers aankomen?
Ik weet dat raar uitgelegd is, maar mocht dit het geval zijn dan weet je wat ik bedoel.
 
Originally posted by Joël
Kawasaki KX250...

4 uitlaatboostpoorten die pas boven een bepaald toerental worden geopend...

Mooi zo'n KIPS systeem!

Ik meende ook wel eens zoiets gezien te hebben bij een cilinder met een vlinderpoort. Soort klepjes bovenin de poort die open gingen bij een bepaald toerental.
 
Originally posted by Gmuze
He enrico ik wou even weten hoe jouw hulppoorten er uit zien. Hebben die nog de redelijke standaardvorm (ovaal en beetje schuin richting de voorste spoelers) of komen die verder over de voorste spoelers heen en hebben ze een rare vorm omdat ze anders tegen de spoelers aankomen?
Ik weet dat raar uitgelegd is, maar mocht dit het geval zijn dan weet je wat ik bedoel.

Dit is niet het geval..

Jullie gaan trouwens erg off-topic in mijn topic maja.. Tis interessant dusja ga door:p
 
Originally posted by Casper
Ik denk dat het ook niet onredelijk zou zijn om te beweren dat een ovale poort icm fluitpoortjes in staat is om een vlinder te overtreffen als deze techniek door de fabrikanten ff flink zou worden doorontwikkeld. Ik heb laatst een race cilinder van een 125cc gezien. Als je een aantal dingen daar zou copieren en doorontwikkelen in bv een cil à la MK PR, zou ik bijna me hand in het vuur willen steken, dat een aantal evo's echt flink achter zullen blijven.

Dit is een theorie die ik dus ook probeer te testen .. we gaan het zien want ik zit er serieus aan te denken om een MK Pro race cilinder te kopen ....

Rudi
 
ok ffjes een serieuse NOOB vraag dan maar :$ ik heb mijn eerste alu cil gekocht => een gilardoni 70cc @ minarelli horizontaal, niet echt super voor wat ik wil bereiken maar jullie spreken dat deze fluiters heeft , sorry maar ik heb maar een enkele ovale uitlaatpoort en da heeft mij eerlijk gezegd welt verontwaardigt :(, is deze cil iets waart kwa tuningpotentieel ? hoop er eerst een tijdje standaard mee rond te rijden. sorry voor deze onnozele vraag maark moet ooit ervaring opdoen é :p tnnxx alvast
 
Originally posted by Boyd
Ik meende ook wel eens zoiets gezien te hebben bij een cilinder met een vlinderpoort. Soort klepjes bovenin de poort die open gingen bij een bepaald toerental.
Mijn crosser heeft een H.P.P. (Honda Power Port) in de uitlaatpoort.

Bij KIPS is er bij lage toeren een resonatiekamer geopend. Die kamer wordt door dezelfde klep afgesloten bij hoge toeren.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Hoe wordt het toerental eigenlijk gerelateerd aan de klepstand?
Ik had ff niks te doen.

Dit plaatje komt uit het handboek van mijn crosser.

hpp.jpg
 
atac_01.jpg
atac_02.jpg

Atac systeem (hebben oudere cr's) dat werkt met die uitlaatgassen die een langere wegleggen... werkt dat kawa systeem ook zo? (nooit mijn broers kx los gehad...)

Trouwens mhr#27 welk bj is hij, volgens mij heb ik precies het zelfde boekkie gekregen :# bij mij cretje

http://members.chello.nl/t.willemesen/scooterforum/cylinder_250.jpg cilindertje van 2003 kx250 (met 3 uitlaat poorten zo te zien)

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Hoe wordt het toerental eigenlijk gerelateerd aan de klepstand?

Er zit een centrifugaal gewicht in zoals je op de tekening van ,hz#27 kan zien.. bij een bepaald toerental trekt die de uitlaatpoort gewoon helemaal los (dus niet in stappen ofzo). De nieuwere (2002 en 2003) cr250's hebben een electronische powervalve die hem in 3 standen opend ofzo
 
Last edited:
Originally posted by Rudy_W
[BTrouwens mhr#27 welk bj is hij, volgens mij heb ik precies het zelfde boekkie gekregen :# bij mij cretje[/B]
Het boek is van '93 en mijn cr is van '91.

KIPS werkt met 2 rechtopstaande draaibare cilindertjes met een uitsparing erin. De 'opening' links naast de uitlaatpoort op de foto van die kawa cilinder is die resonantiekamer.

Ik heb trouwens wel eens op een suzuki gereden waar de kleppen uit waren gehaald en de gaten opgevuld, dat rijdt echt beroerd. Je moet hem dan continue hoog in de toeren zien te houden.
 
haha heb zelf een 93 gehad :p (heb trouwens wel een boekkie van de 93 cr250)( heb zelf een 99)

had van die kawa wel verwacht dat hij die extra uitlaat poort af zou sluiten (gvd kom niet op naam van die poort...)

Vriend van me had 85 cr125 waar het systeem ook van kapot was (atac) liep onderin ook echt bagger....
 
Back
Top