Nieuwe gilardoni cilinder

Robin_SR

Well-Known Member
Eejs ik heb @ de webshop van van der Kruys de gilardoni 74cc zien staan. Deze moet je dus rijden met de 43mm krukas heb ik begrepen. Maar weet iemand hier al wat meer over? Wat prestatie's enzo zijn? En ga ik erop vooruit (heb nu Evo50, c20, hebo koppeling, hebo vario, doppler pen 10 met evo naaldlager, 21mm)?
 
Advertisement - register to remove this

Naja meeste weten wel dat dat euroscooters.nl maar dat doet er nu niet zo toe vind ik. Maar iemand al prstatie's of info van deze cilinder? Want de vorige cilinder was zogenaamd 74cc en deze dus egt. Ik neem ook aan dat je hiervoor je carter moet laten uitkotteren of is dat onzin?
 
jub blok moet aangepast worden voor deze krukas, en k heb voor deze set ook wel erg veel intresse en hoor er alleen maar positieve dingen over.
het nadeel zegt marc al, ju kan dan alleen nog maar met deze cil. rijden.

wss schaf ik dit set eind van deze maand aan, blok word aangepast en carters worden dan ook metheen getuned, cil. blijft dan nog wel even std.

groetjes
 
Wat is iedereen aan het zeiken over die krukas:?
Als je een cross pakt op mina moet je ook een team 85mm pakken en kan toch ook alleen maar 1 krukas op? Maar dat weet je van te voren toch als je voor een bepaalde cilinder kiest?
 
ronnie_nrg said:
Wat is iedereen aan het zeiken over die krukas:?
Als je een cross pakt op mina moet je ook een team 85mm pakken en kan toch ook alleen maar 1 krukas op? Maar dat weet je van te voren toch als je voor een bepaalde cilinder kiest?

Ja en toen werd je wakker en besloot je om je meer te verdiepen in de techniek voordat je domme antwoorden gaat geven.

85MM drijfstang kan in combi met een cross zuiger op elke cilinder gebruikt worden.
Dr zit namelijk nogal wat verschil tussen het effect van een langere drijfstang of een grotere slag.

Andersom is het zelfs mooier want met de cross kan je een gewone zuiger dr in prikken en vrolijk met je 80mm rod rijden.
 
Tim_xsh said:
is er al een tijdje @ scooter center köln

het blijkt een opgehoogde gila te zijn


Het 'blijkt' geen opgehoogde gila te zijn, want door de langere slag is de timing heel anders en kan je onmogelijk met de 'oude' cylinder blijven rijden. Ook al zou hij opgehoogd zijn.
Eerst ff nadenken graag.

Je kan je beter afvragen waarom ze niet gewoon voor 80cc zijn gegaan. Je hele carter slopen voor maar 4cc winst, pak dan meteen een Athena 80cc kit.
 
Back
Top