Nieuwe TP Due Plus, foto's

Ik heb net de poortmap vergeleken met de poort map van mijn DR 70 en kwam tot de conclusie dat deze precies het zelfde is, op de uitpoort na, denk ik aangezien ik het hierop slecht kan zien... De uitlaat poort van de DR 70 is 20mm hoog en zit 21 mm van de bovenkant van de cilinder af. Het enige verschil is dus de uitlaat poort. Veder klopt ook de bovenste spoelpoort hoogte niet, maar volgens mij klopt de 10,4 op de poortmap van de due+ niet (moet iets zijn van 13,..), vooral als je hem vergelijk met de 9,5 van ernaast. (als je dit laatste niet kon volgen, check dan de poort map even). Maar dit kan ik ook fout hebben.

Wat ik hier mee probeer te zeggen, is dat er eigenlijk extreem weinig verschil zit tussen de 2 cilinders zit... (op de kop na dan)

Zou alleen de uitlaatpoort dan zoveel verschil kunnen geven??
 
Wout@SR said:
Ik heb net de poortmap vergeleken met de poort map van mijn DR 70 en kwam tot de conclusie dat deze precies het zelfde is, op de uitpoort na...

Wat ik hier mee probeer te zeggen, is dat er eigenlijk extreem weinig verschil zit tussen de 2 cilinders zit... (op de kop na dan)
Zou alleen de uitlaatpoort dan zoveel verschil kunnen geven??


Dat 'kleine' verschil qua spoelpoortenligging (DP bijna 2mm hoger) maakt voor de timing erg veel uit. Bovendien past het *effectieve* deel (dat brede stuk van de DR uitlaatpoort ligt helemaal onderaan en boeit niet zo) van de DR uitlaatpoort ongeveer 3x in dat van de DP, en ligt die in de DP 3.5mm hoger.
 
$aint said:
Misschien is er hier ook nog ruimte voor dat de KVS aan de zijkant erlangs kan stromen?

Dat is niks vergeleken met een Speed/Cross , daar had je rondom 2 centimeter oid.
Maar aangezien de cilinder niet zo hoogtoerig is zal het vast en zeker wel goed gaan qua koeling , nu de prestatie's op straat en op de testbank afwachten. :)
 
Zijn toch ook geen vragen voor in zo'n topic.

Ik ben ook wel benieuwd naar de prestaties. Ws zal eht niet veel schelen maar is het vooral die nieuwe binnenkop.
 
valerossi-appel said:
getuned zeker?? :rolleyes:

de oude zou std. max untuned dus 14pk Kunnen leveren, als je ervan uit gaat dat deze door de betere koeling en prestaties die hij volg. tp heeft, zou 15pk mogelijk kunnen zijn..



idd, volgens tp zou hij untuned 15pk kunnen leveren
 
Back
Top