athena max behaalt, en nieuwe methode twins

Status
Not open for further replies.
dat weet ik wel zeker....^^
op meeting in apeldoorn ik met Athena tuned een std evo, evo uitlaat,24mm,oversjees e.d gevlamt
 
leg eens een GOED getunede evo naast een GOED getunede athena....waarschijnlijk zal de evo sneller zijn;) mja het ligt voor het grootste deel dan aan je afstelkunsten..
 
Witte_@_SR said:
leg eens een GOED getunede evo naast een GOED getunede athena....waarschijnlijk zal de evo sneller zijn;) mja het ligt voor het grootste deel dan aan je afstelkunsten..


Ligt eraan...je zoveel met een cilinder doen.
 
niet iedereen heeftde mogelijkheid om op een testbank af te stellen he+ralf+
een jongen van mijn school had eerst een xsh max tuned athena....hierna heeft hij zn evo max laten tunen bij xsh en dat knalde volgens hem stukken harder...

tis miss beetje offtopic mja zo kun je wel de vergelijking aanduiden...
 
Witte_@_SR said:
leg eens een GOED getunede evo naast een GOED getunede athena....waarschijnlijk zal de evo sneller zijn;) mja het ligt voor het grootste deel dan aan je afstelkunsten..


Jongen wat ben je ongelovelijk onnozel aan het replien.

Een goed getunde evo wie bepaald wat goed is? Door wie is ie bewerkt? In principie zouden ze gelijk moeten presteren. Want als ze beide door dezelfde tuner goed getuned worden zien de op de buitenmal na hetzelfde eruit.

Wanneer worden jullie nou eens wakker en stoppen met het vergelijken van bewerkte spullen. Je kan geen bewerkte spullen vergelijken. En je kan niet zeggen wanneer iets max getuned is. Er is altijd baas boven baas. En het is altijd een combinatie van dingen. En daarbinnen heb je zelfs weer overtreffende treden. Pietje haalt met een 28mm en een 70cc 20pk
Frits haalt met zn 50cc en 19m 18,5pk. Dan vind ik die 50cc beter samengestelt dan die 70cc.

HET VALT NIET TE VERGELIJKEN
 
Met een 'goed' getunede Athena kan je zelfs 23pk halen.
Je kan zo ver gaan als je wilt. (slag/drijfstanglengte veranderen etc.).De term 'Max' en 'Stage 5 getjoent' is zo'n onzin.

Gaat nergens over.
 
JohnB said:
Jongen wat ben je ongelovelijk onnozel aan het replien.

Een goed getunde evo wie bepaald wat goed is? Door wie is ie bewerkt? In principie zouden ze gelijk moeten presteren. Want als ze beide door dezelfde tuner goed getuned worden zien de op de buitenmal na hetzelfde eruit.

Wanneer worden jullie nou eens wakker en stoppen met het vergelijken van bewerkte spullen. Je kan geen bewerkte spullen vergelijken. En je kan niet zeggen wanneer iets max getuned is. Er is altijd baas boven baas. En het is altijd een combinatie van dingen. En daarbinnen heb je zelfs weer overtreffende treden. Pietje haalt met een 28mm en een 70cc 20pk
Frits haalt met zn 50cc en 19m 18,5pk. Dan vind ik die 50cc beter samengestelt dan die 70cc.

HET VALT NIET TE VERGELIJKEN

:|? Als jij een beetje nadenkt zul je tot de conclusie komen dat ik bedoel:
een athena en evo beide max getuned door dezelfde tuner...
en ook al zien ze er op het oog hetzelfde uit...dat wilt nog niet zeggen dat ze ook hetzelfde presteren...

maar omdat jij meer ervaring hebt zullen we jou standpunt maar vertrouwen..
 
Er zijn wel grenzen he Bas, maar ik denk idd ook dat je best rond de 19 pk kan komen met een athena... en Zoals JohnB al vermelde je weet niet zomaar of uit de cilinder het maximale gekomen is. en de rest van de setup speelt ook een grote rol..

Verder wil ik nu geen slappe argumenten horen van ik vind een evo sneller. zeg het alleen als je het kan verklaren, en geen offtopic aub... dit is TA
 
Witte_@_SR said:
:|? Als jij een beetje nadenkt zul je tot de conclusie komen dat ik bedoel:
een athena en evo beide max getuned door dezelfde tuner...
en ook al zien ze er op het oog hetzelfde uit...dat wilt nog niet zeggen dat ze ook hetzelfde presteren...

maar omdat jij meer ervaring hebt zullen we jou standpunt maar vertrouwen..


Zeg dat eens in de spiegel. Want als jíj eens zou nadenken zou je dr achter komen dat je gewoon dom aan het lullen bent.
Omdat een dure cilinder standaard sneller getimed is wil niet zeggen dat ie na bewerking sneller is dan een goedkopere tamme cilinder. Er komt veel meer bij kijken dan alleen de timingen omhoog gooien.
Wel eens aan de verbrandingskamer gedacht? Die van een EVO is niet zo aantrekkelijk door zn scheve squishband.
Heb jij de spoelgangen vergeleken? Heb jij de inspoelhoek bekeken van de spoelers? Denk het niet
Misschien zijn die van de Athena wel veel gunstiger om aan te passen zodat je een betere vulling krijgt.

Maar jij weet dat natuurlijk allemaal beter en kan daarom ook zeggen dat een duurdere cilinder altijd sneller is na tuning anders zou hij niet duurder zijn.

Mods , t lijkt me een goed plan om dit te sluiten aangezien mensen geen idee hebben waarover ze praten en beginnen te zwetsen.
Topicstarter heeft zn antwoord.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top