Athena 70cc vlinder vertikaal

ffe over de evo pijp.

Als je de uitlaat niet korter of langer maakt dan ie al is, zul je er tog niet meer of minder rpm's mee gaan draaien? zodra je er de zaag inzet, en de conussen op de zelfde volgorde gebruikt alleen een slag verdraaid oid, dan zul je niet ver van de eigenschappen van de uitlaat zelf zitten.
tuurlijk is het geen horizontaal blok wat Stephan gaat gebruiken, inlaat is indd KUT ,spoelkanalen die klein zijn maakt inprincipe niks uit als de poorten maar de juiste grootte hebben.

Maar de juiste poortgrootte daar zorg ik wel voor, dat word geen probleem.

Uitlaat.... zien we wel

Çiao Xanderr
 
Idd Xan, jij gaat em tunen eh ;)

Die uitlaat, tsja, daar zal ik me nog eens over gaan buigen...

De uitlaatbocht van een std vertikale scooter kan zoiezo al 6 cm worden ingekrompen.... :)

Als je het stuk onder het carterdeel waar de ontsteking op vastzit weghaalt (wat voor je standaard is) dan kan je de bocht al wat korter maken :)

Die bus voor blokophang waar die lange bout doorheen gaat ook vervangen voor 2x M12 (geloof ik) bouten en dan kom je al wat verder...

We gooien er wel een lekker grote carb op, 24FS, verlassen/verkorten de uitlaat, tunen cilinder, en dan kijken we wel @ dynojet :)
 
ASG_84_2@hotmai said:
ffe over de evo pijp.

Als je de uitlaat niet korter of langer maakt dan ie al is, zul je er tog niet meer of minder rpm's mee gaan draaien? zodra je er de zaag inzet, en de conussen op de zelfde volgorde gebruikt alleen een slag verdraaid oid, dan zul je niet ver van de eigenschappen van de uitlaat zelf zitten.



dat bedoel ik dus ook! ik snap niet hoe iedereen toch zo met die lange bocht loopt te ouwehoeren , dat de uitlaat in een bocht loopt is nog niet zo erg hoor , kijk maar eens naar nsr in de expi bijv... piaggio heeft btw ook een vrij grote bocht ten opzichte van bijv. mina hori.

gewoon een bestaande uitlaat in stukken zagen pas maken en proberen ,en niet korter of langer..
 
Stephan@Spy said:
Ten eerste, die cilinders zijn er niet. En ook de koeling laat op 15 k te wensen over op AC. Een Ac hori is toch ook minder pk dan een Lc hori. Ook is overrange niet echt mogelijk. En de inlaat is niet optimaal. En je hebt een langere uitlaatbocht etc.

Dude jij bent echt een n00b, beter ga je alles topics goed lezen in TA :rolleyes:
 
Zou er veel merkbaar verschil in zitten als ik die bocht ook daadwerkelijk korter krijg?

Pijp word dan hoogtoeriger? Toch..
 
Ja, 1cm korter kan al een hele hoop uitmaken. Ik raad het je niet aan om het zomaar te doen, zonder dat je het test op een vermogensbank oid. Je kan gewoonweg de uitlaat compleet verneuken en dan heb je er niks meer aan, of je moet weer gaan zagen/lassen.
 
Back
Top